Gå til innhold

Ingen i familien får barn! Jeg vil, men får det ikke til.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Da snakker jeg om en søskenflokk på fire, alle i voksen alder, alt slutten av 20-åra til ca. 40. Ingen av oss har barn og tre av oss er single, og jeg syns det er direkte dritt. Det er ingenting som skjer i familien og hver høytid er barnløs og kjedelig. I tillegg er den som ikke er single av oss homofil, og er uinteressert i barn og også veldig uskikket. Vi andre tre har også forskjellige utfordringer, alt i fra psykisk sykdom til isolasjon og lite nettverk. Objektivt sett er nok jeg den som passer best til å få barn av oss. Jeg ønsker det virkelig, men får det ikke til. Jeg har noe angst og føler meg ofte dum i sosiale situasjoner, og dermed får jeg heller lite kontakt med det motsatte kjønn.

Føler faktisk ikke det fins noen andre familier som min, og at alle andre har barn. Iallefall et av søsknene i enhver flokk får jo det.

Selv hadde jeg vært veldig fornøyd med å være onkel, men det ser ikke lyst ut. Syns det er litt ekkelt å føle at det er meg det står på, om familien skal få etterkommere.

Syns livet uten barn er trist, og ting er ensformige. Det ser imidlertid ikke ut til at dette er noe som kan løse seg..

Anonymkode: 48652...e22

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen i min søskenflokk heller, men her er det fra 10 år til 30 år, så er fortsatt litt tid. Om jeg får barn noen gang er jo en annen historie, men håper virkelig en eller flere av søsknene mine får det. Vet jeg hadde vært en helt rå tante. 

AnonymBruker
Skrevet

Det høres jo ut som det er foreldrene deres som er skyld i at ingen har noe barneønske i denne familien. Var det så jævlig å vokse opp der, at ingen kan tenke seg å videreføre det til sine egne barn? Hvis du er mann, som du høres ut som, så er det ikke noe stress med å få barn. Du kan få om 25 år hvis du vil.

Anonymkode: 2987c...c21

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ingen I min søskenflokk har barn, vi jobber alle med barn på forskjellige måter, og vi er egentlig alle rimelig enige i at å ha barn i 8 timer hver dag holder. Er digg å komme hjem til stille og rolig hus. Foreldrene våre har aldri gitt uttrykk for at de syns det er triste greier. 

Anonymkode: 07123...da9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Man må tørre å gi av seg selv dersom man er i et forhold, og også dersom man ønsker å bli i et forhold. Og det er jo det beste utgangspunktet for å få barn. Det går selvsagt an å reise til Danmark som singel, de har klinikker for slikt der, men jeg vil på ingen måte anbefale deg å bli forelder når du er singel. 

Hva med å registrere deg på ulike date-nett-sider? Det som er bra med slike sider, er at du vet intensjonene til folk lettere. Du kan også skrive til dem de første gangene, og møter bare face to face de som virker lovende.

Jeg og mannen min møttes via en slik side. Vi er gift, og har vært det i flere år nå.

Men parforholdet kommer ikke uten at du tør å snakke med potensielle partnere. Så om det er et sterkt ønske for deg å få barn, så bør du pushe deg selv til å delta i sosiale situasjoner for å få bukt med den sosiale angsten. 

Anonymkode: bf20d...bc8

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Da snakker jeg om en søskenflokk på fire, alle i voksen alder, alt slutten av 20-åra til ca. 40. Ingen av oss har barn og tre av oss er single, og jeg syns det er direkte dritt. Det er ingenting som skjer i familien og hver høytid er barnløs og kjedelig. I tillegg er den som ikke er single av oss homofil, og er uinteressert i barn og også veldig uskikket. Vi andre tre har også forskjellige utfordringer, alt i fra psykisk sykdom til isolasjon og lite nettverk. Objektivt sett er nok jeg den som passer best til å få barn av oss. Jeg ønsker det virkelig, men får det ikke til. Jeg har noe angst og føler meg ofte dum i sosiale situasjoner, og dermed får jeg heller lite kontakt med det motsatte kjønn.

Føler faktisk ikke det fins noen andre familier som min, og at alle andre har barn. Iallefall et av søsknene i enhver flokk får jo det.

Selv hadde jeg vært veldig fornøyd med å være onkel, men det ser ikke lyst ut. Syns det er litt ekkelt å føle at det er meg det står på, om familien skal få etterkommere.

Syns livet uten barn er trist, og ting er ensformige. Det ser imidlertid ikke ut til at dette er noe som kan løse seg..

Anonymkode: 48652...e22

Skriv på tinder at du ønsker kjæreste og barn så får du masse oppmerksomhet fra kvinner. 

Anonymkode: 154ec...fc7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...