Gå til innhold

Måtte trekke en tann og sette inn implantat - deppa

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hadde en rotfylling som sprakk og tannen måtte trekkes. Jeg føler meg så dårlig av å ikke ha alle mine egne tenner. Blir faktisk suicidal av dette. Jeg vurderer selvmord, helt seriøst. Er skikkelig skikkelig lei meg. Hva kan jeg gjøre for å føle mrg bedre? Det var en jeksel så ikke en veldig viktig tann men likevel :( 

Anonymkode: 8d9fb...880

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Skaff deg virkelige problemer som sørger for at du innser hva som er alvorlig i livet og ikke. 

Måte på hvor lite man skal bli deppa over! Herlighet!

Anonymkode: 2514e...856

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Skaff deg virkelige problemer som sørger for at du innser hva som er alvorlig i livet og ikke. 

Måte på hvor lite man skal bli deppa over! Herlighet!

Anonymkode: 2514e...856

Lite? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lite? 

jævlig lite. Hadde forstått deg om du mistet ei tann og ikke har råd til å sette inn implantat. Kom tilbake når du er så fattig at du ikke kan erstatte en ødelagt tann.

Anonymkode: 1f36a...57e

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

jævlig lite. Hadde forstått deg om du mistet ei tann og ikke har råd til å sette inn implantat. Kom tilbake når du er så fattig at du ikke kan erstatte en ødelagt tann.

Jeg har råd men den ser jo ikke like bra ut som min egen tann. Dessuten er det beste for kjeven å ha egne tenner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde en rotfylling som sprakk og tannen måtte trekkes. Jeg føler meg så dårlig av å ikke ha alle mine egne tenner. Blir faktisk suicidal av dette. Jeg vurderer selvmord, helt seriøst. Er skikkelig skikkelig lei meg. Hva kan jeg gjøre for å føle mrg bedre? Det var en jeksel så ikke en veldig viktig tann men likevel :( 

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det går fint an å leve uten en jeksel. Man trenger ikke et implantat heller, som erstatning. 

Dersom du, ts, faktisk blir suicidal av dette, bør du søke psykiatrisk helsehjelp snarest.

https://mentalhelse.no/fa-hjelp/hjelpetelefonen

Endret av Alivamale
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
2 minutter siden, Alivamale skrev:

Det går fint an å leve uten en jeksel. Man trenger ikke et implantat heller, som erstatning. 

Dersom du, ts, faktisk blir suicidal av dette, bør du søke psykiatrisk helsehjelp snarest.

Det er godt tydelig hvis jeg ikke hadde satt inn noe. 

Hvorfor er det så rart å bli deppa av det? Livet føles bare tomt og meningsløst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er godt tydelig hvis jeg ikke hadde satt inn noe. 

Hvorfor er det så rart å bli deppa av det? Livet føles bare tomt og meningsløst. 

Jekslene er de tre (eventuell frembrutt visdomstann medregnet) bakerste tennene i munnen. De synes ikke i særlig grad for andre, dersom man ikke konstant har munnen på vidt gap. De synes vanligvis ikke ved smil og latter.

Det er naturlig å være lei seg for slikt, men du skriver du har selvmordstanker pga dette. Det er ikke vanlig, og svært alvorlig.

Endret av Alivamale
  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, Alivamale skrev:

Jekslene er de tre (eventuell frembrutt visdomstann medregnet) bakerste tennene i munnen. De synes ikke i særlig grad for andre, dersom man ikke konstant har munnen på vidt gap. De synes vanligvis ikke ved smil og latter.

Det er naturlig å være lei seg for slikt, men du skriver du har selvmordstanker pga dette. Det er ikke vanlig, og svært alvorlig.

Ja det er den første av de tre bakerste (eksl visdomstann), altså tann nummer 5 forfra. Og den er godt synlig når jeg smiler, det er den siste tannen som er svært synlig. 

Du skriver at det er naturlig å være lei seg. Jeg føler at dette er dråpen som fikk det til å renne over for meg. Har ganske mye annet dritt i livet også og dette gjør på en måte at begeret renner over. Så jeg vurderer nå å bare gjøre det slutt. Jeg er 26 år og har ingen gode minner fra barndom eller ungdom. Voksenlivet har fortsatt på samme vis. Og slik vil det være til jeg blir gammel. Jeg orker rett og slett ikke mer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er den første av de tre bakerste (eksl visdomstann), altså tann nummer 5 forfra. Og den er godt synlig når jeg smiler, det er den siste tannen som er svært synlig. 

Du skriver at det er naturlig å være lei seg. Jeg føler at dette er dråpen som fikk det til å renne over for meg. Har ganske mye annet dritt i livet også og dette gjør på en måte at begeret renner over. Så jeg vurderer nå å bare gjøre det slutt. Jeg er 26 år og har ingen gode minner fra barndom eller ungdom. Voksenlivet har fortsatt på samme vis. Og slik vil det være til jeg blir gammel. Jeg orker rett og slett ikke mer. 

Ring 116123, vær så snill. 

Jeg vet ikke hvor mye mer jeg skal kommentere dette, men tannen du har mistet, er tross alt langt bak i tannsettet, og merkes mest av den som har mistet den. Jeg kjenner flotte mennesker med vakre smil, som har råd til implantat, som ikke har erstattet denne tannen etter å ha mistet den, eller fordi de manglet anlegget for den.     

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Først ble jeg egentlig provosert av å lese det du skriver. Føler at å si slike ting er som å spøtte på de som virkelig sliter. Sånn som meg som har en alvorlig historie med psykisk sykdom, traumer, innleggelser og selvmordsforsøk. Som enda er veldig syk. Å se det du skriver, at du vurderer selvmord for noe som egentlig bare er en bagatell i livet. Du virker bare som en umoden og bortskjemt drittunge når du skriver slikt. 

Så skriver du mer om at dette fikk begeret til å renne over. Da skjønner jeg at det ligger mer bak og jeg får mer forståelse for hvorfor du kjenner deg lei. At du har slitt hele livet. Jeg vet ikke hva du har opplevd og hva du sliter med, men det er nok her essensen ligger. Ikke i at du måtte trekke ei tann og få et implantat. Det kan være lurt å tenke over hva en fokuserer på når en skriver slike innlegg med så alvorlig ordlyd i. For du får ikke mye sympati eller støtte av å si at du vil ta selvmord på grunn av en jeksel. 

Det er jo egentlig ikke der skoen trykker for deg. Du skjønner det? Du har det ikke slik som du har det på grunn av ei tann. Du har det slik på grunn av alt det andre som har tynget deg, og det er greit. Det er greit å føle det sånn, men om det er helt seriøse tanker du har og ikke bare en måte å uttrykke at nå er det veldig vanskelig, så bør du oppsøke hjelp. For det er hjelp å få. 

Jeg vet ikke helt hva mer jeg kan si for du skriver lite om det som plager deg. Bortsett fra tanna, og det er nok som sagt ikke DET som er grunnen til at du har det som du har det. Ja, så mistet du ei tann. Men du fikk satt inn et implantat og det er ingen stor greie. Bestem deg for at den saken er du ferdig med nå, og fokuser på det som er viktig. Nemlig det som gjorde at du tippet over på grunn av en bagatell. 

Anonymkode: 8d385...b7b

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære deg. Hvis du virkelig er så deppa. At du ikke overdriver noe her, så ring og få hjelp. 

Når det gjelder tannimplantatet. Det er ikke kjekt når utseendet endrer seg. Men når du er ferdig med prosessen og har fått inn din mye tann, så vil du gradvis venne deg til det. Det er ikke din feil at tannen knakk. Det er sånt som kan skje. 

Leit å høre du ikke har hatt det bra. Håper du oppsøker hjelp, bearbeider dine traumer og klarer å rette blikket fremover. Du har ikke noe ansvar for hva andre gjør eller har gjort. Du har kun ansvar overfor deg selv. 

Lykke til og klem fra meg ❤️

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Gi meg sinnsro til å godta det jeg ikke kan forandre, 

mot til å forandre det jeg kan, 

og visdom til å se forskjellen.

Anonymkode: 604b0...414

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg må si jeg blir irritert over klaging til folk. Det er en tann! MANGE må trekke tenner iløpet av livets løp, det er virkelig ingen stor sak. Det virker som om folk tar god helse for gitt, og at alt skal gå på skinner. Dette er en fillesak og virkelig ingenting å sutre over. 

Anonymkode: d6ebe...556

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Si meg, er du seriøs eller gjør du narr av syke folk her?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Slike kunstige tenner er svært pene og ingen vil se den ikke er ekte ❤️

Søk hjelp for det som virker som en depresjon ❤️

Depresjon er en farlig sykdom som får deg til å tro det ikke fins håp. Det er ikke sant, selv om det virker så veldig sant. Det er sykdommen som snakker. Lover. For livet kan bli fint selv med masse ille i bagasjen.

søk hjelp. Jeg er helt sikker på at du, som alle andre, er verdt å kjempe for. 🌷

Anonymkode: 68db9...ef7

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
2 minutter siden, vintage skrev:

Kunne ikke sagt det bedre selv, dette er virkelig en provokasjon for folk med ordentlige problemer.

Anonymkode: d6ebe...556

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, vintage skrev:

Trå litt forsiktig her. Det virker som dette bare er dråpen.. Ikke vær en til

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Var i grunn ment til alle..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg svarte ut fra hl. Ts bør søke hjelp i kveld. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...