AnonymBruker Skrevet 25. april 2019 #1 Skrevet 25. april 2019 For knappe 5 år siden var jeg veldig pen. Langt blondt hår, fin hud, brun og naturlig slank. Men så ble jeg alvorlig syk og jeg ble likblek, styggtynn, mistet hår, fikk eksem og kviser. Jeg holder på å bli friskere i dag men jeg ser fortsatt syk ut og med minstesats har jeg ikke råd til en frisørtime hos cutters engang. Omtrent all sminken min er gått ut på dato. Og medisiner jeg går på gjør at jeg ikke kan være i solen. Jeg ønsker råd til hva jeg kan gjøre for å føle meg finere uten å måtte ta opp forbrukslån... dette tærer sånn på selvfølelsen min, jeg skammer meg over utseendet mitt. IKKE si at jeg skal gå til psykolog og at skjønnhet er på innsiden takk, det vet vi alle er bs. Anonymkode: 5db1d...1c7
AnonymBruker Skrevet 25. april 2019 #2 Skrevet 25. april 2019 Få en venninne eller bekjent til å kanskje stripe og stusse litt tupper, sikkert lurt å være forsiktig dersom du har tynt hår. Sminke er ikke så viktig, men hudpleie er lurt. Litt peeling man kan lage hjemme, sukker og vaselin feks- vask så av med vann. Så får du en fin frisk farge i ansiktet og ellers på kroppen. Du kan kjøpe rimelig sminke på feks Makeupmekka eller Normal. Kommer langt med mascara. Og du. Det er selvbildet ditt som må bygges opp igjen og du er må begynne å ikke snakke stygt om deg selv. ❤️ Anonymkode: a83f9...1ff 5
AnonymBruker Skrevet 25. april 2019 #3 Skrevet 25. april 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Få en venninne eller bekjent til å kanskje stripe og stusse litt tupper, sikkert lurt å være forsiktig dersom du har tynt hår. Sminke er ikke så viktig, men hudpleie er lurt. Litt peeling man kan lage hjemme, sukker og vaselin feks- vask så av med vann. Så får du en fin frisk farge i ansiktet og ellers på kroppen. Du kan kjøpe rimelig sminke på feks Makeupmekka eller Normal. Kommer langt med mascara. Og du. Det er selvbildet ditt som må bygges opp igjen og du er må begynne å ikke snakke stygt om deg selv. ❤️ Anonymkode: a83f9...1ff Takk ❤️ -ts Anonymkode: 5db1d...1c7
MissAlba Skrevet 25. april 2019 #4 Skrevet 25. april 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Få en venninne eller bekjent til å kanskje stripe og stusse litt tupper, sikkert lurt å være forsiktig dersom du har tynt hår. Sminke er ikke så viktig, men hudpleie er lurt. Litt peeling man kan lage hjemme, sukker og vaselin feks- vask så av med vann. Så får du en fin frisk farge i ansiktet og ellers på kroppen. Du kan kjøpe rimelig sminke på feks Makeupmekka eller Normal. Kommer langt med mascara. Og du. Det er selvbildet ditt som må bygges opp igjen og du er må begynne å ikke snakke stygt om deg selv. ❤️ Anonymkode: a83f9...1ff Ikke bruk vaselin hvis du har kviser! 7
AnonymBruker Skrevet 25. april 2019 #5 Skrevet 25. april 2019 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: For knappe 5 år siden var jeg veldig pen. Langt blondt hår, fin hud, brun og naturlig slank. Men så ble jeg alvorlig syk og jeg ble likblek, styggtynn, mistet hår, fikk eksem og kviser. Jeg holder på å bli friskere i dag men jeg ser fortsatt syk ut og med minstesats har jeg ikke råd til en frisørtime hos cutters engang. Omtrent all sminken min er gått ut på dato. Og medisiner jeg går på gjør at jeg ikke kan være i solen. Jeg ønsker råd til hva jeg kan gjøre for å føle meg finere uten å måtte ta opp forbrukslån... dette tærer sånn på selvfølelsen min, jeg skammer meg over utseendet mitt. IKKE si at jeg skal gå til psykolog og at skjønnhet er på innsiden takk, det vet vi alle er bs. Anonymkode: 5db1d...1c7 Jeg er veldig naturlig blek, veldig. Rouge gjør underverker. Kjøper en superbillig på H&M. Du kan og kjøpe bb-cream som har en svak farge. Gå for de som er litt flytende, da tettes ikke porene. Men jeg tror jeg ville latt huden hvile om jeg var deg og heller bare gå for rouge. Du får kjøpt billig sminke på H&M og Bli vakker. Vita har ofte salg på sminke. 99 kr for Lorealmascara har de f.eks ofte. Melder du deg inn som medlem (gratis) får du ofte rabatter. Eksemen og kvisene kom pga medisinene sant? Husk at sminke utgått på dato virkelig kan gjøre vondt verre for huden! Gamle bakterier forverrer huden. De har ofte salg på apoteket, hold øye og slå til når de har salg på rensemelk for sensitiv hud. Jeg kjøpte endel på 40% sist. Kjøp en ansiktsolje- jojoba, eller nyperosjeolje. Du finner det på nettet for veldig god pris. Min ansiktsolje har holdt i over 1år så sånn sett er ikke 200kr for et slikt produkt dyrt. Min venninne med eksemhud har aldri hatt bedre hud etter hun startet med oljen. Du kan bruke oljen som ansiktsrens også, om du ikke har råd til rensemelk i tillegg. Jeg har også dårlig råd og får en venninne eller samboer til å klippe meg. Vet ikke hvilken sykdom du har hatt men har du hatt problemer med å få i deg næring? For da har du antagelig flere vitamin og mineralmangler. Det påvirker ofte hår og hud. Du skal se det kommer seg etterhvert. Vær nøye med kosthold. Sukker= forverrer huden. Drikker jeg brus får jeg ofte utbrudd. Vet at mange med dårlig hud reagerer på melkeprodukter også. Lykke til! Bare spør om du har flere spørsmål! Anonymkode: 5cfdf...f20 1
AnonymBruker Skrevet 25. april 2019 #6 Skrevet 25. april 2019 http://www.feelings.no/visoppskrift.asp?Oppskrift=2014&Kategori=505 Og her er oppskrifter for peelinger man kan lage hjemme. Anonymkode: a83f9...1ff 2
AnonymBruker Skrevet 25. april 2019 #7 Skrevet 25. april 2019 Sol, tran, farge vipper og bryn selv, klippe håret selv, eller få hjelp av en venninne. Trenger ikke alltid kjøpe ting. Anonymkode: 47723...eac 1
AnonymBruker Skrevet 25. april 2019 #8 Skrevet 25. april 2019 Hva slags sykdom? Anonymkode: dff15...e14
AnonymBruker Skrevet 25. april 2019 #9 Skrevet 25. april 2019 Livet gjør oss alle styggere. Men ikke innsiden ❤️ Anonymkode: 4771f...b91 1
Djungelvrål Skrevet 25. april 2019 #10 Skrevet 25. april 2019 Dove Gradual tan koster 40-50 kr på Normal/butikk og kan også brukes i ansiktet. Bruk den i 4-5 dager og du får en nydelig glød, få en venninne til å fikse håret. nye striper/farge og en stuss gjør underverker. Kjøp en bronzer, de fås billig på f.eks Vita, pass på at den ikke er for orange eller for glitrende. Bruk for å få glød og til øyeskygge. Lag skrubb av fuktighetskrem og sukker og skrubb forsiktige 2-3 ganger i uka. Fiks neglene og ta på en neglelakk i en pastellfarge. Prøv hvit eyeliner på våtkanten, det gjør at du ser mer våken ut på 5 sekunder. Bruker inlineren fra Isadora, koster litt over 100 kr og varer i en evighet 1
AnonymBruker Skrevet 25. april 2019 #11 Skrevet 25. april 2019 Bor du i en by, så kan du søke opp frisørskoler på eks Facebook. De søker veldig ofte etter hår-modeller. Ganske rimelig Anonymkode: 0f0ac...3a9 3
AnonymBruker Skrevet 25. april 2019 #12 Skrevet 25. april 2019 Jeg har sett annonser for sminke som gis vekk på Finn og Tise. Også mye rimelige produkter som knapt er prøvd på. Anonymkode: 0f0ac...3a9
AnonymBruker Skrevet 28. april 2019 #13 Skrevet 28. april 2019 Hudpleie er alfa omega ❤️ Tips til hjemmelagd skrubb/ansiktsmaske: Honning og kanel. - Har du sart hud vil denne muligens kjennes litt sterk ut. Jeg varmer opp honningen og tilsetter kanel, har den som en maske i 10-15 min, før jeg skrubber forsiktig, så skyller av, så på med krem. Honning er antiinflammatorisk også. Farge vipper/bryn, hjelper mye! Kanskje prøve deg på litt selvbruning? Jeg føler meg ofte freshere med farge! Loco, Normal og makeupmekka selger rimeligere sminke og de førstnevnte selger også kroppsskrubber, ansiktsmasker til 15,- og lavere, generelt koster hverdagsprodukter mye mindre der. ❤️ Anonymkode: 21eda...8df 1
AnonymBruker Skrevet 28. april 2019 #14 Skrevet 28. april 2019 Min favoritt til huden: 1 ts natron, 1 ts honning og 1 ss kokosolje. Smøres sammen, skrubb inn i huden og la virke 5 min. Skyll av i lunkent vann, og klapp huden tørr. Kokosolje er også veldig bra som hårkur, hvis håret er tørt, samme med majones hvis håret trenger proteiner. Og kokosolje er fantastisk fuktighetskrem til huden, samt barberingskrem. Anonymkode: 9fb2f...dc1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå