AnonymBruker Skrevet 25. april 2019 #1 Skrevet 25. april 2019 Opplevde en skremmende opplevelse for en tid tilbake.. skulle ta det rolig, men endte opp med den verste opplevelsen jeg noen gang har hatt i en slik sammenheng. Drakk en halvliter 20% vodka og ca 1 dl 30% pluss 5-6 16% shots (fordelt på 7 timer). Følte meg ikke full i det heletatt før de shottene som ble tatt sammenhengende, og tenkte ikke over de da det var så lav prosent. Hadde spist rett før dette. Endte opp med FULLSTENDIG blackout på 6 timer, med ikke et eneste glimt. Hadde hatt sex og alt under dette tidsrommet, noe som jeg syntes var helt forferdelig. Tenker fortsatt mye på dette, og lurer derfor på om noen har vært i samme situasjon? Syntes ikke jeg drakk mye til å få en så heftig blackout.. og trodde ikke det var mulig å ha sex uten å huske det. Kom til meg selv igjen utpå kvelden og da var det som om jeg ble edru igjen med et pang, og skjønte ingen verdens ting. Anonymkode: 9c633...fa8
AnonymBruker Skrevet 25. april 2019 #2 Skrevet 25. april 2019 Høres mer ut som et dop. Siden du ble klinkenes edru rett etterpå,desverre. Anonymkode: 5a1af...884
AnonymBruker Skrevet 25. april 2019 #3 Skrevet 25. april 2019 I følge promillekalkulator, så ville jeg med den mengden hatt en promille på ca 2,7 på det høyeste. Ville absolutt ikke syntes det var rart med blackout med så høy promille. Anonymkode: 8e936...f3a 5
AnonymBruker Skrevet 25. april 2019 #4 Skrevet 25. april 2019 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Høres mer ut som et dop. Siden du ble klinkenes edru rett etterpå,desverre. Anonymkode: 5a1af...884 Tenkte tanken selv, men dette var et lag med kun et fåtall venner og bekjente så det er nok usannsynlig. Da dette kom rett etter de shottene så har nok de også mest sannsynlig skylden, jeg bare fatter ikke hvordan så lav prosent kan slå meg ut så kraftig.. ts Anonymkode: 9c633...fa8
Isambard Skrevet 25. april 2019 #5 Skrevet 25. april 2019 Nei, det behøver absolutt ikke å ha vært dop. Alkohol er nok. Jeg har opplevd det samme selv. De som ikke har opplevd det aner ikke hva det er. Det betyr ikke at ting er uklart. Det betyr at man husker INGEN TING. Man kan ha gjort alt mulig rart, uten å virke overstadig på andre. Jeg så bilder av meg selv i full aksjon i de rareste situasjoner, men husket ikke det minste lille glimt av det. Det var ekstremt skremmende, og gjorde meg mye mer forsiktig med alkohol. 2
AnonymBruker Skrevet 25. april 2019 #6 Skrevet 25. april 2019 3 minutter siden, Isambard skrev: Nei, det behøver absolutt ikke å ha vært dop. Alkohol er nok. Jeg har opplevd det samme selv. De som ikke har opplevd det aner ikke hva det er. Det betyr ikke at ting er uklart. Det betyr at man husker INGEN TING. Man kan ha gjort alt mulig rart, uten å virke overstadig på andre. Jeg så bilder av meg selv i full aksjon i de rareste situasjoner, men husket ikke det minste lille glimt av det. Det var ekstremt skremmende, og gjorde meg mye mer forsiktig med alkohol. Akkurat slik føler jeg det også! Og det rareste av alt var at dette må være den første situasjonen med alkohol at jeg virkelig var obs på at ikveld skulle jeg være forsiktig.. de andre påpekte hvorfor jeg ikle fikk opp farten med drikkinga liksom, og jeg var mye edruere enn alle sammen, til det plutselig smalt.. hadde du drukket mer enn vanlig da dette skjedde deg? Anonymkode: 9c633...fa8
FrankDrebin Skrevet 25. april 2019 #7 Skrevet 25. april 2019 Med et slikt konsum av sprit er det ikke rart at du fikk blackout. Jeg har selv hatt blackout et par ganger, begge i forbindelse med spritfylla. Etter det tar jeg maks to drinker, ellers holder jeg meg til øl.
Isambard Skrevet 25. april 2019 #8 Skrevet 25. april 2019 (endret) 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Akkurat slik føler jeg det også! Og det rareste av alt var at dette må være den første situasjonen med alkohol at jeg virkelig var obs på at ikveld skulle jeg være forsiktig.. de andre påpekte hvorfor jeg ikle fikk opp farten med drikkinga liksom, og jeg var mye edruere enn alle sammen, til det plutselig smalt.. hadde du drukket mer enn vanlig da dette skjedde deg? Anonymkode: 9c633...fa8 Jeg drakk god del, men tenkte ikke selv at det var ekstremt. Jeg har lest at det ikke henger direkte sammen med høy promille, men kan skje hvis promillen stiger fort. Man kan være "oppegående" men alt blir slettet fra minnet. Det er ikke det samme som å være "veldig full" og sovne, f.eks. Jeg har vært veldig full og husket lite flere ganger, men har bare opplevd blackout én gang. Endret 25. april 2019 av Isambard
AnonymBruker Skrevet 25. april 2019 #9 Skrevet 25. april 2019 38 minutter siden, Isambard skrev: Jeg drakk god del, men tenkte ikke selv at det var ekstremt. Jeg har lest at det ikke henger direkte sammen med høy promille, men kan skje hvis promillen stiger fort. Man kan være "oppegående" men alt blir slettet fra minnet. Det er ikke det samme som å være "veldig full" og sovne, f.eks. Jeg har vært veldig full og husket lite flere ganger, men har bare opplevd blackout én gang. Ja sant, og promillen min steg sikkert veldig fort da jeg tok de shottene på en gang omtrent når jeg tok det forholdvis rolig før det.. jeg var nok ikke oppegående da, men Var etter det jeg har hørt ikke så synlig full at man skulle tro jeg ikke skulle huske noe, de som kjente meg godt skjønte nok bare jeg var veldig full da jeg gjorde så mye jeg ellers ikke gjør på fylla.. ts Anonymkode: 9c633...fa8
applestories Skrevet 25. april 2019 #11 Skrevet 25. april 2019 Jeg vil ikke lagt så mye vekt på de siste shottene med lavere prosent. Det er ikke slik at alkoholen blir absorbert umiddelbart, og det du fikk i deg tidligere kan godt ha tatt kroppen din en liten stund å reagere på. Som noen skrev over så ble dette til sammen en så høy promille at det er ikke rart at du fikk blackout. Det er det samlede alkoholinntaket som betyr noe, ikke hvor bra du følte deg før det siste dy drakk. Allikevel er jeg enig i at det er merkelig at man kan gå fra å føle seg helt fin til å være helt vekk så fort, og at noen ganger blir man påvirket av lite, mens andre ganger er man helt fin både kvelden og dagen derpå. Det er nok mye som spiller inn her, ikke bare om man har spist før man går ut.
Gjest Blondie65 Skrevet 25. april 2019 #12 Skrevet 25. april 2019 Jeg har hatt to black outs som følge av alkohol. Begge gangene var det mye alkohol inntatt på kort tid etter forholdsvis jevn drikking resten av kvelden. Mine black outs varte ikke i så mange timer da, og den ene situasjonen husker jeg glimt fra. Jeg tror at rask økning av alkoholinnhold i kroppen er årsaken til black out'en - og ja, det har gitt meg den store skrekken for å oppleve dette igjen.
AnonymBruker Skrevet 25. april 2019 #13 Skrevet 25. april 2019 Har hatt tilsvarende Black out av 4 shots og 2 øl. Mange år siden. Men, det var fordi jeg ikke hadde spist (satt i baren istedenfor å spise en ekkel middag). Anonymkode: 41591...015
AnonymBruker Skrevet 25. april 2019 #14 Skrevet 25. april 2019 Hovedårsaken til blackouts er at promillen stiger for fort. Derfor kan folk drikke veldig mye, men i rolig tempo, uten å blacke ut - mens folk som shotter eller styrter for mye alkohol (over kort tid) blacker ut. Som regel er det jo en blanding av begge, men styrting og hurtig drikking frarådes om du vil unngå slikt i framtiden. Anonymkode: 0260a...c8d
herzeleid Skrevet 25. april 2019 #15 Skrevet 25. april 2019 Huff, sånne opplevelser er ekstremt ubehagelige. Ser for meg at det må være enda mer ubehagelig for kvinner, da sjansen for å havne til sengs med noen uten å huske det nok er større enn for menn.
AnonymBruker Skrevet 26. april 2019 #16 Skrevet 26. april 2019 14 timer siden, herzeleid skrev: Huff, sånne opplevelser er ekstremt ubehagelige. Ser for meg at det må være enda mer ubehagelig for kvinner, da sjansen for å havne til sengs med noen uten å huske det nok er større enn for menn. Ja det er det.. jeg er også ekstremt redd for hva andre folk vil tenke å synes, da dette var folk jeg nettopp hadde blitt kjent med. Aldri ligget med noen på fylla før og er ekstremt forsiktig med slike ting, så det å bli sett på som ei som er løs på fylla/ ikke har kontroll er vel noe av det jeg alltid har fryktet mest her i livet.. ts Anonymkode: 9c633...fa8
AnonymBruker Skrevet 26. april 2019 #17 Skrevet 26. april 2019 Fjor sommer. drakk av sånne spritbuckets i Sunny Beach for noen år siden. Vi var tre stykker. Etter tre stykker , kom den ene av dem med en extra strong-variant. Underveis i drikkingen, skulle jeg reise meg og gå ned trappen til dansegulvet i nattklubben. Føttene begynte å svikte, en vakt prøvde å støtte meg, det gikk bra helt til han slapp, og jeg gikk på trynet ned på gulvet. Greide ikke å snakke skikkelig, men husker jeg gikk på do. Der forsvant bevisstheten vekselsvis, da jeg våknet hadde jeg spydd utover hele gulvet og fineskjorta var marinert i oppkast. Tror jeg våknet av hamringen på døra, men det husker jeg ikke klart. Tror noen brøt opp døren, for plutselig kjente jeg to armer som fraktet meg ut, føttene mine var helt visnet. Jeg ble dyttet i bakken og der sovnet jeg, husker ikke mer. Våknet i en seng på sykehus med to pleiere med munnbind og en sterk lampe i ansiktet, med en slange i kjeften. Antagelig sugde de alkoholen opp med den slangen. Jeg hadde ikke legitimasjon på meg, og senere da jeg skulle skrive meg ut, diktet jeg opp et svensk medel bengt- åkesson - larsson random-navn og skrev navn på et helt annet hotell med kråketegn for å sende dem på spøkelsesjakt. Det ble amper stemning fordi jeg prøvde å forklare at jeg ikke hadde penger og forsikringskortet, vel jeg reiste uten forsikring.«if you don't pay, we call the police» sa en av pleierne sint. Jeg var merkelig nok ganske pigg igjen, utrolig nok, de hadde satt en taxisjåfør til å vente utenfor, han skulle frakte meg hjem, samarbeidet sikkert med sykehuset, men doktoren og de andre pleierne hadde gått inn igjen, og resepsjonisten var opptatt med noe annet, og jeg bare gikk derfra uten å betale noe som helst. Jeg hadde også en sånn dryppslange i høyreneven bandasjert inn. Har lest i ettertid at sånne sykehus ofte overrapporterer behandling for å sko seg på turister og forsikringsselskaper, tjene ekstra penger rett og slett , og dokumentasjonen er så som så. mye svindel ute og går, så jeg er fornøyd med at jeg bare gikk derfra. Puh. Moralen får være at jeg og flere av dere andre må passe oss litt med alkohol. -Mann Anonymkode: d5750...b3d
AnonymBruker Skrevet 28. april 2019 #18 Skrevet 28. april 2019 På 25.4.2019 den 19.40, applestories skrev: Jeg vil ikke lagt så mye vekt på de siste shottene med lavere prosent. Det er ikke slik at alkoholen blir absorbert umiddelbart, og det du fikk i deg tidligere kan godt ha tatt kroppen din en liten stund å reagere på. Som noen skrev over så ble dette til sammen en så høy promille at det er ikke rart at du fikk blackout. Det er det samlede alkoholinntaket som betyr noe, ikke hvor bra du følte deg før det siste dy drakk. Allikevel er jeg enig i at det er merkelig at man kan gå fra å føle seg helt fin til å være helt vekk så fort, og at noen ganger blir man påvirket av lite, mens andre ganger er man helt fin både kvelden og dagen derpå. Det er nok mye som spiller inn her, ikke bare om man har spist før man går ut. Ja veldig rart.. igår drakk jeg 2 dl 40% og 5 shotter 30%, noe som vil tilsvare like mye og om ikke mer enn da jeg blacka ut.. likevel kjente jeg meg omtrent ikke påvirket av dette, og dagen derpå er jeg heller ikke noe fyllesyk, føler ikke jeg har drukket i det heletatt.. føler ikke dagsformen min var noe værre sist enn igår, så klarer ikke fatte det.. ts Anonymkode: 9c633...fa8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå