AnonymBruker Skrevet 4. mai 2019 #21 Skrevet 4. mai 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg lurer på det samme. Har problemer med nakke og rygg pga implantatene, men jeg har ikke råd til å fjerne de. Kan man få det dekket av staten om man har helseplager? Anonymkode: 88c3f...f4f Når det gjelder å få fjernet silikon på offentlig sykehus, så er ikke dette noe som blir prioritert, med mindre det oppstår noe akutt. Det handler om at man ønsker å prioritere f.eks brystkreftopererte som skal rekonstrueres, eller kvinner som har store helseplager pga altfor store bryst fra naturens side som skal forminske, slik at disse slipper å stå i unødvendig lang kø. Det synes jeg jo er rett og riktig. Så vidt jeg vet tilbyr private klinikker finansiering. Vi kan ikke belaste velferdssamfunnet med plager vi har pådratt oss av forfengelighet. Vi greide å finansiere operasjonen for å sette dem inn. Da greier vi nok å finansiere operasjonen for å fjerne dem også. TS Anonymkode: 189a2...ca4 5
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2019 #22 Skrevet 4. mai 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Når det gjelder å få fjernet silikon på offentlig sykehus, så er ikke dette noe som blir prioritert, med mindre det oppstår noe akutt. Det handler om at man ønsker å prioritere f.eks brystkreftopererte som skal rekonstrueres, eller kvinner som har store helseplager pga altfor store bryst fra naturens side som skal forminske, slik at disse slipper å stå i unødvendig lang kø. Det synes jeg jo er rett og riktig. Så vidt jeg vet tilbyr private klinikker finansiering. Vi kan ikke belaste velferdssamfunnet med plager vi har pådratt oss av forfengelighet. Vi greide å finansiere operasjonen for å sette dem inn. Da greier vi nok å finansiere operasjonen for å fjerne dem også. TS Anonymkode: 189a2...ca4 Syntes dette var et utrolig tåpelig svar. «Vi kan ikke belaste velferdssamfunnet med plager vi har pådratt oss av forfengelighet» atte HVA?! Komplikasjoner kan skje UANSETT om man har gjennomgått en frivillig operasjon eller ei, og takke seg til et helsevesen som vi har her i Norge hvor alle har rett til å bli vurdert ut i fra situasjonen. 2 stykker har operert inn silikon. Den ene angret på valget sitt, har ingen smerter eller ubehag og kan fint leve med protesene til hun får spart opp penger til å fjerne dem selv. Hun vil selvfølgelig få et stort NEI fra helsevesenet til å dekke kostnadene. Person 2 har levd i flere år med smertefulle proteser, de er åpenbart ødelagte på innsiden og dette vil naturligvis kroppen reagere svært negativt på. Ødelagte proteser kan i værste fall forgifte kroppen (det finnes godt dokumenterte artikler om dette, SELV med nye moderne proteser) og sakte men sikkert blir man mer og mer utmattet. DA går det utover livskvaliteten og da SKAL helsevesenet komme med en vurdering om situasjonen videre. Heldigvis! Jeg har lest om flere som har fått fjernet protesene på grunn av smerter og ødelagt livskvalitet som følge av smertene, men det er dessverre ikke «allment kjent» for alle at dette er noe fastlegen kan søke om for deg. Derfor jeg spurte her i kommentaren min om noen hadde fått det godkjent via henvisning fra fastlege, fordi jo flere som har fått et JA, jo større sjanse blir det for oss som ikke helt tørr å ta det opp med legen enda! Anonymkode: dd463...d34 3 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2019 #23 Skrevet 4. mai 2019 Ser flere her skriver at implantatene må uansett fjernes før eller siden. Kan jeg spørre hvorfor? Er det holdbarhetsdato på silikonpupper? Har selv vurdert å ta det, men gidder ikke bruke mange tusen på det om de må fjernes etter 15-20 år?? 🤷🏼♀️ Anonymkode: af436...282
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2019 #24 Skrevet 4. mai 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Du opplever mye av det samme som meg. Jeg har 65E (65D for noen år siden), og synes også de er for store for meg, selv om de ikke er kjempestore. Det er vel det at jeg er smal, og har lite fett, og lite ekstra hud, slik at implantatene blir så synlige utenpå. Er jo vanligvis bare jeg og mannen min som ser det, bortsett fra om sommeren, når jeg går i bikini. Jeg strever med å finne overdeler som skjuler silikoneffekten. Vil jo se naturlig ut.. I tillegg sliter jeg med vond nakke og vondre skuldre, særlig på samme side som jeg har hard kapsel. Jeg har også vondt i veldig mange ledd, har lite overskudd, søvnløshet, og er nesten alltid det jeg kaller surrete i hodet. Sånn som man føler seg når man er syk, f.eks forkjøla, og har lett feber. Jeg har lest endel på amerikanske nettsider om silicone illness i det siste, og ser at mange av plagene mine er de samme som disse kvinnene som hevder at de har denne lidelsen. De hevder også at de blir bedre/friske når silikonen er fjernet. Ganske interessant. Og ikke minst skremmende. Når det gjelder å få fjernet silikon på offentlig sykehus, så er ikke dette noe som blir prioritert, med mindre det oppstår noe akutt. Det handler om at man ønsker å prioritere f.eks brystkreftopererte som skal rekonstrueres, eller kvinner som har store helseplager pga altfor store bryst fra naturens side som skal forminske, slik at disse slipper å stå i unødvendig lang kø. Det synes jeg jo er rett og riktig. Selv har jeg bestemt meg for å fjerne implantatene mine nå. Jeg har bestilt time for konsultasjon, og det føles godt å riktig å ha tatt avgjørelsen. Anonymkode: 189a2...ca4 Jeg er også smal, men har lagt på meg 5-10 kg siden operasjonen, på den tiden var jeg ekstremt tynn. Mine ser naturlige ut og samboeren vet ikke en gang at det er silikon 🙈 Men må jo så klart si det om de skal fjernes. Sliter med berøring/intimitet og klarer ikke gå i bikini. Det er ikke pga puppene da, men at jeg ikke har så pen hud på overkroppen pga sykdom. Jeg har også vonde ledd, nakke og skuldre og jeg har også mest vondt på samme side som jeg mistenker hard kapsel. Er alltid surrete i hodet jeg også, eller hjernetåke som jeg kaller det og det har jeg lest om mange andre med silikon som sliter med, så tror absolutt det er noe i breast implant illness jeg også. De symptomene de med den lidelsen har er bare for like mine. Grunnet min alvorlige sykdom sliter jeg med kraftig utmattelse, men er redd silikonen kanskje gjør meg enda mer utmattet enn jeg ville vært uten. Hvordan kjenner du din harde kapsel? Jeg mistenker som sagt at jeg har det. Du har helt rett i det du skriver ang offentlige sykehus og jeg er selvfølgelig helt enig i at kvinner med brystkreft og andre helseplager pga brystene skal prioriteres. Jeg er alvorlig syk selv også, men det har ikke kommet av brystene, det er medfødt og ble utløst i voksen alder. Noe som er litt skummelt er at jeg er litt ekstra utsatt for brystkreft med min sykdom og det er også en grunn til at jeg ønsker å fjerne dem. Håper også utmattelsen, hjernetåken og smertene i kroppen blir litt bedre av å fjerne dem. Hvor har du bestilt konsultasjon? Hva må du betale for operasjonen? Håper du vil fortelle hvordan det går og takk for at du delte din historie, er nesten som å lese om meg selv ♥️ Anonymkode: 398e0...244
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2019 #25 Skrevet 4. mai 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Syntes dette var et utrolig tåpelig svar. «Vi kan ikke belaste velferdssamfunnet med plager vi har pådratt oss av forfengelighet» atte HVA?! Komplikasjoner kan skje UANSETT om man har gjennomgått en frivillig operasjon eller ei, og takke seg til et helsevesen som vi har her i Norge hvor alle har rett til å bli vurdert ut i fra situasjonen. 2 stykker har operert inn silikon. Den ene angret på valget sitt, har ingen smerter eller ubehag og kan fint leve med protesene til hun får spart opp penger til å fjerne dem selv. Hun vil selvfølgelig få et stort NEI fra helsevesenet til å dekke kostnadene. Person 2 har levd i flere år med smertefulle proteser, de er åpenbart ødelagte på innsiden og dette vil naturligvis kroppen reagere svært negativt på. Ødelagte proteser kan i værste fall forgifte kroppen (det finnes godt dokumenterte artikler om dette, SELV med nye moderne proteser) og sakte men sikkert blir man mer og mer utmattet. DA går det utover livskvaliteten og da SKAL helsevesenet komme med en vurdering om situasjonen videre. Heldigvis! Jeg har lest om flere som har fått fjernet protesene på grunn av smerter og ødelagt livskvalitet som følge av smertene, men det er dessverre ikke «allment kjent» for alle at dette er noe fastlegen kan søke om for deg. Derfor jeg spurte her i kommentaren min om noen hadde fått det godkjent via henvisning fra fastlege, fordi jo flere som har fått et JA, jo større sjanse blir det for oss som ikke helt tørr å ta det opp med legen enda! Anonymkode: dd463...d34 Men jeg skriver jo også at med mindre det oppstår noe akutt, så prioriteres man ikke i det offentlige helsevesenet. Når man velger å operere inn implantater, så er det dessuten en kalkulert risiko forbundet med det. Jeg var veldig klar over det, da jeg ble operert, allerede for 16 år siden, at man måtte regne med risiko for hard kapsel og smerter. Jeg gikk inn i det med åpne øyne. De som står i helsekø for å rekonstruere bryst etter kreft, f.eks, de hadde aldri et valg. Jeg synes det er rett og riktig at det skal mye til før disse skal måtte vike i helsekø for oss som har plager i forbindelse med implantater. Anonymkode: 189a2...ca4 8
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2019 #26 Skrevet 4. mai 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er også smal, men har lagt på meg 5-10 kg siden operasjonen, på den tiden var jeg ekstremt tynn. Mine ser naturlige ut og samboeren vet ikke en gang at det er silikon 🙈 Men må jo så klart si det om de skal fjernes. Sliter med berøring/intimitet og klarer ikke gå i bikini. Det er ikke pga puppene da, men at jeg ikke har så pen hud på overkroppen pga sykdom. Jeg har også vonde ledd, nakke og skuldre og jeg har også mest vondt på samme side som jeg mistenker hard kapsel. Er alltid surrete i hodet jeg også, eller hjernetåke som jeg kaller det og det har jeg lest om mange andre med silikon som sliter med, så tror absolutt det er noe i breast implant illness jeg også. De symptomene de med den lidelsen har er bare for like mine. Grunnet min alvorlige sykdom sliter jeg med kraftig utmattelse, men er redd silikonen kanskje gjør meg enda mer utmattet enn jeg ville vært uten. Hvordan kjenner du din harde kapsel? Jeg mistenker som sagt at jeg har det. Du har helt rett i det du skriver ang offentlige sykehus og jeg er selvfølgelig helt enig i at kvinner med brystkreft og andre helseplager pga brystene skal prioriteres. Jeg er alvorlig syk selv også, men det har ikke kommet av brystene, det er medfødt og ble utløst i voksen alder. Noe som er litt skummelt er at jeg er litt ekstra utsatt for brystkreft med min sykdom og det er også en grunn til at jeg ønsker å fjerne dem. Håper også utmattelsen, hjernetåken og smertene i kroppen blir litt bedre av å fjerne dem. Hvor har du bestilt konsultasjon? Hva må du betale for operasjonen? Håper du vil fortelle hvordan det går og takk for at du delte din historie, er nesten som å lese om meg selv ♥️ Anonymkode: 398e0...244 Jeg har nok moderat grad av hard kapsel , og jeg kjenner at det brystet er hardere enn det andre, pluss at protesen har forflyttet seg litt oppover, noe jeg har forstått er vanlig ved hard kapsel (?).Jeg har også en del smerter i dette brystet. Det verker, men ikke konstant. Jeg skal på konsultasjon hos Fornebuklinikken, og ifølge nettsiden koster en slik operasjon fra 22.000,- hos dem. Jeg kommer til å oppdatere om hvordan det går. Det er ennå noen uker til jeg har time, og jeg har ingen anelse om hvor raskt jeg kan få operasjonen. Anonymkode: 189a2...ca4 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2019 #27 Skrevet 4. mai 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Ser flere her skriver at implantatene må uansett fjernes før eller siden. Kan jeg spørre hvorfor? Er det holdbarhetsdato på silikonpupper? Har selv vurdert å ta det, men gidder ikke bruke mange tusen på det om de må fjernes etter 15-20 år?? 🤷🏼♀️ Anonymkode: af436...282 Enkelte klinikker anbefaler å bytte etter 15-20 år, andre er ikke like bastante på det. Her er hva en av klinikkene skriver om dette på sine nettsider: "Tidligere sa man ofte at silikonimplantatene skulle byttes ut etter en gitt tid, ofte etter ca 10 år. Dagens moderne silikonimplantater har blitt svært gode og de skal i grunn kunne holde livet ut. Vi anbefaler imidlertid at man kommer inn for kontroll av implantatene etter 10 år. Dersom alt ser bra ut er det ingen grunn å bytte. Etter 20 år har vi lav terskel for å bytte ut implantatene dersom vi mistenker at noe er galt. Hvis alt er i orden etter 20 år og brystet kjennes bra ut, anbefaler noen plastikkirurger ikke å bytte, under henvisning til at vi jo bruker proteser med livstidsgaranti. Andre vil hevde at det da har gått såpass lang tid at det selv på de beste protesene kan ha oppstått såkalt materialtretthet, og at det aller beste er å bytte dem." https://www.aleriscolosseum.no/behandlinger/plastisk-kirurgi/silikon#bytte_silikon Selv orker jeg ikke tanken på å ha dette hengende over meg resten av livet, og det er noe av grunnen til at jeg fjerner dem. Anonymkode: 189a2...ca4
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2019 #28 Skrevet 4. mai 2019 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Ok, da fikk jeg svar på noen av de samme spørsmålene som jeg også hadde til deg. Du hadde eksakt samme BH-str som meg før operasjon, og du har lagt inn ca like mye som meg, derfor ble du et eksempel jeg muligens kan sanmmenligne meg med mtp forventet resultat. Kan du også svare på: vet du ca hvor mange kg vektoppgang du har hatt siden du fikk implantater? Måtte du gå med dren fra operasjonssårene, og i tilfelle hvor lenge? Anonymkode: 189a2...ca4 Jeg har gått opp fra ca 52 kg til litt under 60 kg nå. Men er mer trent enn jeg var da. Gikk mer dren i to dager men tror ikke det blir lagt inn på så mange andre sykehus. Hadde fått to barn da jeg la inn silikon og fikk ett til etter jeg hadde lagt inn. Hadde "stygge, tomme" bryster før jeg fikk silikon så derfor jeg la inn. Mine har blitt " rundere" etter fjerning så er fornøyd. Gikk vel en uke eller to før jeg var komfortabel med å vise de til mannen min men etter det har både jeg og han sett forandring. Betalte 12500 for å fjerne de. Håpe det var litt svar på det du lurte på. Anonymkode: ab75c...cb6
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2019 #29 Skrevet 4. mai 2019 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har gått opp fra ca 52 kg til litt under 60 kg nå. Men er mer trent enn jeg var da. Gikk mer dren i to dager men tror ikke det blir lagt inn på så mange andre sykehus. Hadde fått to barn da jeg la inn silikon og fikk ett til etter jeg hadde lagt inn. Hadde "stygge, tomme" bryster før jeg fikk silikon så derfor jeg la inn. Mine har blitt " rundere" etter fjerning så er fornøyd. Gikk vel en uke eller to før jeg var komfortabel med å vise de til mannen min men etter det har både jeg og han sett forandring. Betalte 12500 for å fjerne de. Håpe det var litt svar på det du lurte på. Anonymkode: ab75c...cb6 Tusen takk for svar! Jeg har gått opp minst like mye i vekt. Jeg var undervektig da jeg la dem inn, og veier 58 nå. Det var rimelig pris for operasjonen i forhold til de stedene jeg har undersøkt. Anonymkode: 189a2...ca4
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2019 #30 Skrevet 4. mai 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg har gått opp fra ca 52 kg til litt under 60 kg nå. Men er mer trent enn jeg var da. Gikk mer dren i to dager men tror ikke det blir lagt inn på så mange andre sykehus. Hadde fått to barn da jeg la inn silikon og fikk ett til etter jeg hadde lagt inn. Hadde "stygge, tomme" bryster før jeg fikk silikon så derfor jeg la inn. Mine har blitt " rundere" etter fjerning så er fornøyd. Gikk vel en uke eller to før jeg var komfortabel med å vise de til mannen min men etter det har både jeg og han sett forandring. Betalte 12500 for å fjerne de. Håpe det var litt svar på det du lurte på. Anonymkode: ab75c...cb6 Hvor fjernet du dem? 12500 var ikke så gal pris. Anonymkode: 398e0...244
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2019 #31 Skrevet 4. mai 2019 Opererte på ibsen-sykehuset. Tror det er fler steder i landet. Grei pris og veldig profesjonelle ansatte som gir bra service. Anonymkode: ab75c...cb6
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2019 #32 Skrevet 10. mai 2019 Jeg fjernet mine brystproteser etter 18 år i mars. Jeg hadde ingen plager, men de hadde forandret seg litt etter å ha ammet to barn og følte tiden var inne for å bytte eller fjerne. Ingen kapsel eller smerter. Etter å ha fått en datter følte jeg også på det å være et godt forbilde for henne og tenkte også at jeg ikke var så opptatt av bryststørrelsen som jeg var for 18 år siden. Så jeg bestemte meg for å fjerne innleggene (til info var de 210cc). Operasjonen gikk kjempefint og brystene bærer ikke stort preg av å ha hatt innlegg i 18 år. Men jeg har hatt store problemer i etterkant med hvordan jeg ser ut. Jeg er tynn og helt flat, som en mann. Og har veldig motstridende følelser. Så nå kjenner jeg virkelig på om jeg kan klare å leve med det. Vurderer å legge inn nye. Så ville bare være ærlig med trådstarter. Lykke med det du bestemmer deg for ☺️ Anonymkode: 3fcf7...57d 5
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2019 #33 Skrevet 13. juni 2019 På 10.05.2019 den 20.50, AnonymBruker skrev: Jeg fjernet mine brystproteser etter 18 år i mars. Jeg hadde ingen plager, men de hadde forandret seg litt etter å ha ammet to barn og følte tiden var inne for å bytte eller fjerne. Ingen kapsel eller smerter. Etter å ha fått en datter følte jeg også på det å være et godt forbilde for henne og tenkte også at jeg ikke var så opptatt av bryststørrelsen som jeg var for 18 år siden. Så jeg bestemte meg for å fjerne innleggene (til info var de 210cc). Operasjonen gikk kjempefint og brystene bærer ikke stort preg av å ha hatt innlegg i 18 år. Men jeg har hatt store problemer i etterkant med hvordan jeg ser ut. Jeg er tynn og helt flat, som en mann. Og har veldig motstridende følelser. Så nå kjenner jeg virkelig på om jeg kan klare å leve med det. Vurderer å legge inn nye. Så ville bare være ærlig med trådstarter. Lykke med det du bestemmer deg for ☺️ Anonymkode: 3fcf7...57d Jeg kjenner veldig på det der med frykten for å gå rett i kjelleren når jeg ser igjen mine opprinnelige bryster. Men avgjørelsen er tatt. Det skjer i morgen, og jeg er fast bestemt. Jeg håper jeg på disse 16 årene har fått mer selvtillit, og at jeg skal greie å godta meg selv som jeg er. Et stort problem for meg var stadige kommentarer på hvor flat jeg var, og uten disse kommentarene er det nok ikke så sikkert at jeg hadde følt sånn på det, og valgt å gjøre noe med det. Å kommentere andres kropp negativt er så dårlig stil, og er noe jeg føler forekommer i mindre grad i dag enn i min ungdom og tidlige voksenalder. Vi har kroppspress i form av alt vi ser rundt oss i sosiale medier, reklamer, film, kjendiser, osv, men vi har også en god del motvekt der ute, og mitt inntrykk er det er mer bevissthet rundt andre mennesker sin rett til å se ut som de gjør, og at body shaming er skikkelig ut. Jeg har fått kommentarer på brystene mine som har vært formulert som om det var noe galt med meg som jeg hadde en slags skyld for, og at jeg burde skamme meg, og jeg har følt meg latterliggjort så mange ganger. Jeg var i utgangspunktet ikke akkurat struttende av selvtillit, så det påvirket meg veldig. Jeg har vært så mye fortvilet og lei meg over denne "feilen" jeg er født med! Jeg kjenner en slags trass i meg, og jeg har troa på at jeg skal greie å være glad i kroppen min som den er, og gjøre det beste ut av det jeg har. Mitt fokus skal være å være frisk og sterk. Tiden fra konsultasjonen og fram til nå har jeg brukt på å finne informasjon om det å fjerne brystproteser, og jeg har funnet utrolig mye som bare har bekreftet at dette er det riktige å gjøre. Å se proteser med kapsel som er operert ut av bryster, hvor utrolig ekle de er! Jeg har sett proteser som er klebrige og misfargede når kapselen fjernes. Og jeg har lest historier til uendelig mange damer som har hatt store plager som har forsvunnet med protesene ute av kroppen. Jeg er helt overbevist om at dette ikke er noe vi skal ha i kroppen vår, og tanken jeg har lekt med, om å erstatte protesene mine med nye, litt mindre utgaver er fullstendig forkastet. Oppdaterer når jeg orker! Anonymkode: 189a2...ca4 5 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2019 #34 Skrevet 14. juni 2019 Oppdatering allerede, siden jeg føler meg overraskende pigg: Ankom klinikken i morges, og ble møtt av veldig hyggelig resepsjonist. Fikk tildelt skap til tingene mine, og lekker operasjonshabitt, morgenkåpe og tøfler. Så var det samtale med anestesilege, som bidro til å berolige meg veldig mtp narkosen. Etterpå samtale med kirurgen, og tegning på brystet. Deretter gikk vi til operasjonsstua, hvor jeg først ble veid, før jeg kledde av meg og la meg på operasjonsbordet. Småpratet med anestesilege og anestesisykepleier mens de gjorde ting klart. Fikk veneflon i armen, og de startet å tilføre det som skulle få meg inn i søvnen. Etter å ha blitt litt dizzy fikk jeg oksygenmaske, og etter det ble jeg helt borte, og har ikke fått med meg noen ting før anestesilegen vekket meg på postoperativ avdeling. Husker jeg spurte om alt var gått bra, og om hvor lang tid det hadde tatt, slapp jeg dren, og kan jeg please få sove litt til? Alt vel, operasjonen tok kun en time, ikke behov for dren, og vær så god og sov litt til Behovet for søvn avtok ganske raskt, så etter hvert fikk jeg litt mat og drikke. Jeg har ingen bandasje, kun kompresser på operasjonssårene og kompresjons-BH. Jeg smugtittet litt og konstatert en aldri så bitteliten cleavage (nå er den BH'en veldig trang, da, og alt er veldig sammenklemt, så det skulle vel egentlig bare mangle, men dog!), og kunne kjenne utenpå BH'en at det faktisk er litt pupp igjen. De var stadig borte hos meg for å forsikre seg om at alt sto bra til, og det gjorde det. Kun litt sår i halsen etter slange jeg har hatt nedi der. Da det ble bestemt at jeg kunne dra hjem om en time ringte mannen min med beskjed. Jeg kledde på meg, og kirurgen kom inn for en prat. Han fortalte at det hadde vært en veldig ukomplisert affære. Implantatene var hele og fine, og kapslene var moderert harde. Den ene var, som ventet, mindre enn protesen, og hadde klemt denne sammen til en avlang form. Kapslene blir rutinemessig sendt inn for å sjekkes. Sårflatene var tørre og fine, så det var ikke behov for dren. Jeg trenger heller ikke komme tilbake for kontroll hvis jeg ikke ønsker selv, med mindre det skulle oppstå komplikasjoner, som væskedannelse eller infeksjon, i ettertid. Nå er jeg hjemme, litt sånn småhappy pga sterke smertestillende, men også bare fordi dette er vel overstått. Nå må jeg være flink og ta det helt med ro, så sårflatene og operasjonssårene får gro i fred. Veldig forsiktig i en uke, så kan jeg begynne å gjøre ting jeg orker etter det, men ingenting som gjør vondt. Trening osv skal jeg ikke gjenoppta før etter fire uker. Og kompresjons-BH må sitte på 24/7 i fire uker, deretter kun på dagtid i ytterligere to uker. Så ingen bikini-sommer på meg. Men det er helt ok, altså. Er bare så uendelig glad for at dette er over nå. Det blir spennende å se hvordan dette utvikler seg i ukene framover, og hvordan brystene ender opp med å se ut, størrelse, osv. Jeg kommer til å oppdatere om det etter hvert. TS Anonymkode: 189a2...ca4 5
Venize Skrevet 17. juni 2019 #35 Skrevet 17. juni 2019 Gratulerer med overstått 💐 Ville bare tipse deg om explant på realself.com og #explant på Instagram så får du mange historier om hva du kan forvente deg fremover ☺️👍 2
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2019 #36 Skrevet 17. juni 2019 Akkurat nå, Venize skrev: Gratulerer med overstått 💐 Ville bare tipse deg om explant på realself.com og #explant på Instagram så får du mange historier om hva du kan forvente deg fremover ☺️👍 Takk, det er allerede sjekket grundig ut! Jeg har overraskende lite smerter, så jeg kuttet ut smertestillende f.o.m i går. Det som imidlertid tok meg litt på senga er hvor slapp jeg er, og hvor sliten jeg blir av den minste anstrengelse. Det blir en del sofasitting- og ligging, og soving innimellom når jeg kjenner at jeg ikke har mer å gå på. Jeg har hatt en sniktitt under kompresjonsplagget, og jeg fikk heldigvis ikke sjokk. Puppene «går ikke innover» som jeg har lest flere har erfart, og de ser ikke ut som sprengte ballonger. De er der, i en litt annen fasong, og slett ikke så flate som jeg husket dem. Nå er det bare å ta tiden til hjelp, og la naturen rydde opp i rotet jeg har stelt istand, så blir nok dette helt ok til slutt. Anonymkode: 189a2...ca4 3
Venize Skrevet 17. juni 2019 #37 Skrevet 17. juni 2019 Så flott☺️👍 mener at jeg også var mye mer sliten enn jeg trodde, men at jeg ikke hadde noen smerter. Blir godt når de 4-6 ukene med kompresjonsbh er ferdig, og du kan gå i andre bh’er 😉 2
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2019 #38 Skrevet 17. juni 2019 9 minutter siden, Venize skrev: Så flott☺️👍 mener at jeg også var mye mer sliten enn jeg trodde, men at jeg ikke hadde noen smerter. Blir godt når de 4-6 ukene med kompresjonsbh er ferdig, og du kan gå i andre bh’er 😉 Ja, det gleder jeg meg virkelig til! Sånn som det er nå blir de jo fullstendig flattrykte, og det blir veldig synlig for alle at her har det «skjedd noe». Jeg har ikke vært åpen om verken implant eller explant, så jeg føler jeg må leve litt i skjul nå. Anonymkode: 189a2...ca4
Venize Skrevet 17. juni 2019 #39 Skrevet 17. juni 2019 Samme her😂 så alt blir enklere når du slipper den. Så hvis du har noen kjipe dager selv om det virker som om alt går fint nå, så blir alt bedre når du kan bruke vanlig bh ☺️ Hvor store var innleggene dine?
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2019 #40 Skrevet 17. juni 2019 17 minutter siden, Venize skrev: Samme her😂 så alt blir enklere når du slipper den. Så hvis du har noen kjipe dager selv om det virker som om alt går fint nå, så blir alt bedre når du kan bruke vanlig bh ☺️ Hvor store var innleggene dine? Ja, vi får håpe det. Jeg hadde ikke veldig store implantater, bare 225 ml, men jeg syntes selv at de var i overkant store. Deilig å være kvitt dem! Anonymkode: 189a2...ca4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå