AnonymBruker Skrevet 25. april 2019 #1 Skrevet 25. april 2019 Jeg har hatt mine implantater i 15 år, og vurderer nå å fjerne dem. Det er flere grunner til at jeg ønsker dette: Jeg har hard kapsel (ikke alvorlig grad) på den ene, som gjør at fasongen ikke er helt som den skal. Jeg har tidvis smerter i brystene. Jeg er bekymret for om implantatene kan være årsak til helseplager jeg har. Jeg har blitt eldre, og dermed mer selvsikker, og mer selvbevisst. Jeg liker ikke (har aldri likt) tanken på fremmedlegemer i kroppen. Implantatene begynner å bli gamle, og bør vel før eller siden ut uansett. Det som stopper meg er frykten for at jeg igjen skal hate kroppen min, være ukomfortabel med berøring, unngå at mannen min skal se meg naken, osv. Jeg forsøker å si til meg selv det samme som han sier: jeg er fin uansett, og naturlig er best. Han var aldri noen pådriver for operasjon, men respekterte min avgjørelse den gangen. Da jeg opererte inn implantatene var jeg veldig tynn. Veide rundt 50 kg, og brukte str. 34 i klær. Siden har jeg lagt på meg 8-10 kg, og er nå en str 36. Hvor mye av dette som har lagt seg rundt brystpartiet er jo umulig å si, men jeg har et håp om at jeg ikke lenger er så flat som jeg i utgangspunktet var. Jeg tror jeg bruker ca 1 cup større i BH-str nå i forhold til for 15 år siden. Finnes det noen der ute som har erfaring med å fjerne silikonimplantater, og vil fortelle litt om egne erfaringer? Anonymkode: 189a2...ca4 2 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2019 #3 Skrevet 26. april 2019 Vurderer det samme Anonymkode: 7f149...049
AnonymBruker Skrevet 26. april 2019 #4 Skrevet 26. april 2019 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vurderer det samme Anonymkode: 7f149...049 Hvorfor? Og hvor lenge har du hatt dine? Anonymkode: 189a2...ca4
AnonymBruker Skrevet 26. april 2019 #5 Skrevet 26. april 2019 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor? Og hvor lenge har du hatt dine? Anonymkode: 189a2...ca4 Jeg fikk operert 230 cc (?) i hvert bryst i 2003, dvs. 16 år siden. Var som deg tynn og liten og har nok lagt meg ut litt siden da. Bruker fortsatt 36 i str da.. Grunnen til at jeg vurderer og har tenkt på det en stund, er at jeg vil være naturlig. Nå er jeg mamma og ønsker å være et forbilde som godtar meg selv som jeg er. Tror nok at jeg, som du også skriver, har modnet endel siden da og aksepterer meg selv som jeg er. Jeg har ingen plager med brystene, og tror heller ikke at det syns så godt at jeg har operert. Det som får meg til å avvente, er vel at jeg er redd for at jeg blir helt flat og at det blir stygt. Jeg er redd det vil påvirke selvbildet ift seksualitet, lyst osv..er i et forhold med mannen min gjennom 15 år (ble sammen etter at jeg ble operert..) så litt redd det vil bli veldig stor forskjell..at jeg vil se aseksuell ut med skinnfeller som henger uten innhold. Hvor mye har du operert inn? Jeg tror jeg opererte inn 230...litt usikker, men det var noe med 200 hvertfall. Var en A cup før, er et sted mellom B og C nå, så ikke så enorm forskjell.. Anonymkode: 7f149...049 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2019 #6 Skrevet 26. april 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg fikk operert 230 cc (?) i hvert bryst i 2003, dvs. 16 år siden. Var som deg tynn og liten og har nok lagt meg ut litt siden da. Bruker fortsatt 36 i str da.. Grunnen til at jeg vurderer og har tenkt på det en stund, er at jeg vil være naturlig. Nå er jeg mamma og ønsker å være et forbilde som godtar meg selv som jeg er. Tror nok at jeg, som du også skriver, har modnet endel siden da og aksepterer meg selv som jeg er. Jeg har ingen plager med brystene, og tror heller ikke at det syns så godt at jeg har operert. Det som får meg til å avvente, er vel at jeg er redd for at jeg blir helt flat og at det blir stygt. Jeg er redd det vil påvirke selvbildet ift seksualitet, lyst osv..er i et forhold med mannen min gjennom 15 år (ble sammen etter at jeg ble operert..) så litt redd det vil bli veldig stor forskjell..at jeg vil se aseksuell ut med skinnfeller som henger uten innhold. Hvor mye har du operert inn? Jeg tror jeg opererte inn 230...litt usikker, men det var noe med 200 hvertfall. Var en A cup før, er et sted mellom B og C nå, så ikke så enorm forskjell.. Anonymkode: 7f149...049 Du sliter med en del av de samme tankene som meg, skjønner jeg. Jeg har 215 og 230. Jeg er en D-DD nå. Hva jeg var før operasjonen er jeg faktisk usikker på, for jeg brukte aldri riktig BH. Det var først et års tid etter operasjonen at jeg ble klar over at jeg brukte helt feil BH, og fikk målt ordentlig i undertøysforretning. Da gikk jeg vel ned ti cm i omktets under bysten, og cup reguleres jo deretter. Jeg så en amerikansk blogger som hadde fjernet implantater, og hun fikk en indikasjon på resultatet ved hjelp av en app som klinikken brukte før hun bestemte seg. Det var jo genialt. Anonymkode: 189a2...ca4
Lise-marie Skrevet 3. mai 2019 #8 Skrevet 3. mai 2019 Jeg fjernet mine for litt under to måneder siden. Hadde da hatt de i 17 år. Var rett og slett lei og visste det måtte gjøres før eller siden så turde endelig å gjennomføre da. Slet også med tanken hvordan det kom til å gå men det har gått over all forventning. Var forberedt på ett par vrengte baklommer( noe de også var med en gang) men på under to måneder har de endret seg veldig. Bare spørre hvis noen lurer på noe .
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2019 #9 Skrevet 3. mai 2019 Jeg har også lyst til å fjerne mine. Har hatt dem i 16 år og er så lei. Puppene mine er ikke kjempestore (65D), men likevel syns jeg de er for store og jeg liker de ikke lenger. Har mye vondt i nakken og sliter med fatigue pga sykdom og jeg har også lest at silikon kan gi fatigue og hadde utmattelsen min blitt litt bedre av å fjerne silikonen hadde det vært fantastisk. I tillegg har jeg diffuse smerter som kommer og går og den ene puppen er blitt litt hardere oppå enn den andre, så mistenker hard kapsel. Den andre er veldig myk og bittelitt mindre, så redd den hardere har blitt «blåst opp» litt pga hard kapsel. Den er ørlite grann større enn de andre, men er ikke noe som synes, er bare jeg selv som ser/kjenner det. Den var like myk som den andre før. Er bare oppå den er litt hardere, resten er myk. Så vil ha det ut, men er dessverre blitt ufør pga alvorlig medfødt sykdom som har brutt ut i ettertid av operasjonen. Da jeg opererte var jeg frisk og arbeidsfør. Eller sykdommen var jo der, men hadde ikke brutt ut og jeg hadde ikke fått diagnosen enda. Angrer som en hund nå, hadde jo aldri gjort dette om jeg visste at jeg skulle bli syk. Noen som vet om det er mulighet for å få fjernet dem på offentlig sykehus siden jeg i ettertid har blitt alvorlig syk med en sykdom hverken jeg eller fastlegen visste at jeg hadde? Anonymkode: 398e0...244
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2019 #10 Skrevet 3. mai 2019 Jeg har også lyst å operere ut mine. Blitt eldre, tryggare og liker ikke tanken på å ha noe falskt i meg. Men redd for å få tomme teposer...fått to barn og ser til og med med implantater at jeg har mistet mye volum der. Anonymkode: 57b54...7da 2
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2019 #11 Skrevet 3. mai 2019 34 minutter siden, Lise-marie skrev: Jeg fjernet mine for litt under to måneder siden. Hadde da hatt de i 17 år. Var rett og slett lei og visste det måtte gjøres før eller siden så turde endelig å gjennomføre da. Slet også med tanken hvordan det kom til å gå men det har gått over all forventning. Var forberedt på ett par vrengte baklommer( noe de også var med en gang) men på under to måneder har de endret seg veldig. Bare spørre hvis noen lurer på noe . Hvilken cup str brukte du før? Og hvor mye silikon la du inn? Er du tilbake i samme str som før operasjon? kunne du gå på jobb etter operasjon eller måtte du være sykemeldt? takk for svar 😊 Anonymkode: 7f149...049
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2019 #12 Skrevet 3. mai 2019 Jeg brukte nok en liten b- cup før operasjonen. La inn 230 tror jeg. Var tynnere da så vekta har nok litt og si også. Etter operasjonen var jeg nok først en a- cup ca. Nå måtte jeg kjøpe meg c- cup. Var veldig tynn da jeg opererte. Var sykmeldt en uke. Har tung fysisk jobb. Har ikke angret etterpå. ! Anonymkode: ab75c...cb6
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2019 #13 Skrevet 3. mai 2019 1 time siden, Lise-marie skrev: Jeg fjernet mine for litt under to måneder siden. Hadde da hatt de i 17 år. Var rett og slett lei og visste det måtte gjøres før eller siden så turde endelig å gjennomføre da. Slet også med tanken hvordan det kom til å gå men det har gått over all forventning. Var forberedt på ett par vrengte baklommer( noe de også var med en gang) men på under to måneder har de endret seg veldig. Bare spørre hvis noen lurer på noe . 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvilken cup str brukte du før? Og hvor mye silikon la du inn? Er du tilbake i samme str som før operasjon? kunne du gå på jobb etter operasjon eller måtte du være sykemeldt? takk for svar 😊 Anonymkode: 7f149...049 52 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg brukte nok en liten b- cup før operasjonen. La inn 230 tror jeg. Var tynnere da så vekta har nok litt og si også. Etter operasjonen var jeg nok først en a- cup ca. Nå måtte jeg kjøpe meg c- cup. Var veldig tynn da jeg opererte. Var sykmeldt en uke. Har tung fysisk jobb. Har ikke angret etterpå. ! Anonymkode: ab75c...cb6 @Lise-marie er det du som er anonym bruker nederst her? Anonymkode: 189a2...ca4
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2019 #15 Skrevet 4. mai 2019 59 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja det er det. Anonymkode: ab75c...cb6 Ok, da fikk jeg svar på noen av de samme spørsmålene som jeg også hadde til deg. Du hadde eksakt samme BH-str som meg før operasjon, og du har lagt inn ca like mye som meg, derfor ble du et eksempel jeg muligens kan sanmmenligne meg med mtp forventet resultat. Kan du også svare på: vet du ca hvor mange kg vektoppgang du har hatt siden du fikk implantater? Måtte du gå med dren fra operasjonssårene, og i tilfelle hvor lenge? Anonymkode: 189a2...ca4
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2019 #16 Skrevet 4. mai 2019 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har også lyst til å fjerne mine. Har hatt dem i 16 år og er så lei. Puppene mine er ikke kjempestore (65D), men likevel syns jeg de er for store og jeg liker de ikke lenger. Har mye vondt i nakken og sliter med fatigue pga sykdom og jeg har også lest at silikon kan gi fatigue og hadde utmattelsen min blitt litt bedre av å fjerne silikonen hadde det vært fantastisk. I tillegg har jeg diffuse smerter som kommer og går og den ene puppen er blitt litt hardere oppå enn den andre, så mistenker hard kapsel. Den andre er veldig myk og bittelitt mindre, så redd den hardere har blitt «blåst opp» litt pga hard kapsel. Den er ørlite grann større enn de andre, men er ikke noe som synes, er bare jeg selv som ser/kjenner det. Den var like myk som den andre før. Er bare oppå den er litt hardere, resten er myk. Så vil ha det ut, men er dessverre blitt ufør pga alvorlig medfødt sykdom som har brutt ut i ettertid av operasjonen. Da jeg opererte var jeg frisk og arbeidsfør. Eller sykdommen var jo der, men hadde ikke brutt ut og jeg hadde ikke fått diagnosen enda. Angrer som en hund nå, hadde jo aldri gjort dette om jeg visste at jeg skulle bli syk. Noen som vet om det er mulighet for å få fjernet dem på offentlig sykehus siden jeg i ettertid har blitt alvorlig syk med en sykdom hverken jeg eller fastlegen visste at jeg hadde? Anonymkode: 398e0...244 Du opplever mye av det samme som meg. Jeg har 65E (65D for noen år siden), og synes også de er for store for meg, selv om de ikke er kjempestore. Det er vel det at jeg er smal, og har lite fett, og lite ekstra hud, slik at implantatene blir så synlige utenpå. Er jo vanligvis bare jeg og mannen min som ser det, bortsett fra om sommeren, når jeg går i bikini. Jeg strever med å finne overdeler som skjuler silikoneffekten. Vil jo se naturlig ut.. I tillegg sliter jeg med vond nakke og vondre skuldre, særlig på samme side som jeg har hard kapsel. Jeg har også vondt i veldig mange ledd, har lite overskudd, søvnløshet, og er nesten alltid det jeg kaller surrete i hodet. Sånn som man føler seg når man er syk, f.eks forkjøla, og har lett feber. Jeg har lest endel på amerikanske nettsider om silicone illness i det siste, og ser at mange av plagene mine er de samme som disse kvinnene som hevder at de har denne lidelsen. De hevder også at de blir bedre/friske når silikonen er fjernet. Ganske interessant. Og ikke minst skremmende. Når det gjelder å få fjernet silikon på offentlig sykehus, så er ikke dette noe som blir prioritert, med mindre det oppstår noe akutt. Det handler om at man ønsker å prioritere f.eks brystkreftopererte som skal rekonstrueres, eller kvinner som har store helseplager pga altfor store bryst fra naturens side som skal forminske, slik at disse slipper å stå i unødvendig lang kø. Det synes jeg jo er rett og riktig. Selv har jeg bestemt meg for å fjerne implantatene mine nå. Jeg har bestilt time for konsultasjon, og det føles godt å riktig å ha tatt avgjørelsen. Anonymkode: 189a2...ca4
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2019 #17 Skrevet 4. mai 2019 Jeg har også lyst å fjerne mine, men har ikke 10 000 kr til det nå. Har hatt smerter i de i 5 år (la de inn for 7 år siden) og de er til tider steinharde og de har klumpet seg (kjenner masse små ruglete klumper når jeg tar ordentlig på de). De er til stor belastning for meg og gjør helsa mi verre (fordi jeg får vondt i de). Er det noen som vet om man får dekket å fjerne implantatene på grunn av helsemessige årsaker hvis fastlegen henviser videre til sykehuset? Anonymkode: dd463...d34
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2019 #18 Skrevet 4. mai 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg har også lyst å fjerne mine, men har ikke 10 000 kr til det nå. Har hatt smerter i de i 5 år (la de inn for 7 år siden) og de er til tider steinharde og de har klumpet seg (kjenner masse små ruglete klumper når jeg tar ordentlig på de). De er til stor belastning for meg og gjør helsa mi verre (fordi jeg får vondt i de). Er det noen som vet om man får dekket å fjerne implantatene på grunn av helsemessige årsaker hvis fastlegen henviser videre til sykehuset? Anonymkode: dd463...d34 Se nest siste avsnitt i svaret mitt over her. Private klinikker tilbyr så vidt jeg vet finansiering, så du trenger ikke ha spart opp alt. Anonymkode: 189a2...ca4
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2019 #19 Skrevet 4. mai 2019 Jeg ser jeg har skrevet at jeg bruker én bh-str i ett innelgg, og en annen str i et annet innlegg. Det er fordi jeg varierer litt mellom 65 og 70, og da endres jo også cup-str. Jeg kan bruke 70D-DD og 65E. Varierer litt med type bh, og merke. TS Anonymkode: 189a2...ca4
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2019 #20 Skrevet 4. mai 2019 Jeg lurer på det samme. Har problemer med nakke og rygg pga implantatene, men jeg har ikke råd til å fjerne de. Kan man få det dekket av staten om man har helseplager? Anonymkode: 88c3f...f4f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå