Gå til innhold

Sløv mann er favoritten

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vår datter er 3, snart 4 år. Hun er vårt første barn og hun er en enkel unge å ha med å gjøre.

Min samboer er en flink pappa, men han er veldig sløv når det kommer til å bruke tid med henne. Hun får være med han overalt og han setter seg ned med henne på gulvet for å leke osv, men hver gang han ikke er opptatt med noe annet og hun er hans eneste fokus, så tar han frem mobilen. Han legger seg på gulvet og surfer mens hun får klatre på han og ha leker oppå ryggen hans. Hun forteller han ting og han svarer, men det er det.

Når jeg skal leke med henne så legger jeg fra meg alt. Jeg prøver å være engasjert i henne og putte inn litt læring her og der. Problemet er at hun nå for tiden sier at pappa er best. Hun vil helst at pappa skal være på gulvet for han er best og jeg er kjedelig.

Jeg syns det er flott at hun koser seg med sin inaktive pappa, men samtidig stikker det i hjertet. Han gjør jo ingenting, men likevel blir han favorisert?

Anonymkode: 0cff1...623

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ta og kast den mobilen ut av vinduet. Ellers er det ikke noe å bry seg om hvem som er favoritten. Barna bytter ofte på det og det er ingenting personlig. 

Anonymkode: 994f3...1df

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor et problem at pappa er best? Det er helt vanlig at barnet har perioder hvor en av foreldrene er favoritten, sønnen vår på 4 er også slik. Barn ser ikke det vi ser, jeg er oppvokst med en far som lå å så tv hele tiden mens jeg klatret rundt han og skravlet, han var likevel favoritten en tid. Ellers enig i at han bør legge vekk mobilen. 

Anonymkode: 88498...f35

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje hun rett og slett er i en periode der pappas måte er det hun ønsker? At hun ønsker å drive med hvert sitt og være sammen på den måten, og at din aktive tilstedeværelse blir litt for intens for henne akkurat nå?

Kanskje hun er sliten etter barnehagen og heller vil hvile med sitt og sporadisk kommunisere? Eller kanskje det handler om utvikling av ego og bevissthet rundt individet? 

Har du, som faren gjør, invitert henne inn i dine greier? 

Jeg sier ikke nå at det er greit at han aldri gir henne fullt fokus, han bør absolutt tilbringe tid med henne der hun får full oppmerksomhet, men jeg forsøker å se om det finnes årsaker til at han er favoritt til tross for at han har mobilen foran seg.

Anonymkode: 3944f...f3a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...