AnonymBruker Skrevet 25. april 2019 #1 Skrevet 25. april 2019 Har en 4 åring som har begynt å ikke spise frokost i det hele tatt. Jeg tilbyr hen forskjellige type mat som hen var tidligere glad i men nei! Ikke noe skive med favoritt pålegg, knekkebrød, pannekake, frokostblanding, you name it. Barnet spiste greit for ikke lenge siden helt til våren. Plutselig ble det lysere og varmere her vi bor, 17-20 grader nesten hver Dag. Kan det være pga temperaturenendring at barnet ikke føler seg sulten? Eller er det bare at hen ikke vil spise selv om hen er sulten slik som mange andre barn gjør det? Vi pleier å spise sammen frokosten mellom 8.30- 9.00, før vi kjører til bhgen. Er det noen andre som har liggende erfaringer med barna deres? Anonymkode: a9b34...694 1
AnonymBruker Skrevet 25. april 2019 #2 Skrevet 25. april 2019 Ingen klager om smerter i magen eller kvalme? Anonymkode: 86913...76c 1
AnonymBruker Skrevet 25. april 2019 #3 Skrevet 25. april 2019 Min har dårlig matlyst i perioder, jeg stresser ikke med det. Tilbyr selvfølgelig mat, men vil han ikke ha så får det være. Gjelder det bare frokosten? I såfall kan det jo være barnet blir en av dem som ikke er så sulten på morgenen. Hør med barnehagen om barnet spiser greit til lunch. Anonymkode: f6cc0...62f 4
AnonymBruker Skrevet 25. april 2019 #4 Skrevet 25. april 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ingen klager om smerter i magen eller kvalme? Anonymkode: 86913...76c Ingen smerte eller kvalme, nei. ts Anonymkode: a9b34...694
Sylveon Skrevet 25. april 2019 #5 Skrevet 25. april 2019 Det er vanlig at alle mennesker har varierende matlyst i periode. La det ligge og ikke stresse det. 1
Rotemor Skrevet 25. april 2019 #6 Skrevet 25. april 2019 Sånn har alle mine barn hatt det i perioder. Innimellom har jeg lurt på hva de lever av Det er ikke noe å stresse med så lenge det ikke er andre symptomer. De får i seg det de trenger.
AnonymBruker Skrevet 25. april 2019 #7 Skrevet 25. april 2019 Hør hvordan barnet spiser i barnehagen. Anonymkode: 94907...270
AnonymBruker Skrevet 25. april 2019 #8 Skrevet 25. april 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Min har dårlig matlyst i perioder, jeg stresser ikke med det. Tilbyr selvfølgelig mat, men vil han ikke ha så får det være. Gjelder det bare frokosten? I såfall kan det jo være barnet blir en av dem som ikke er så sulten på morgenen. Hør med barnehagen om barnet spiser greit til lunch. Anonymkode: f6cc0...62f Har ikke spurt de ansatte om lunsjen de 2 siste ukene da de ofte er opptatt med å snakke med andre foreldre og samtalen varer en god stund før jeg gir opp og drar hjem. Nå skal jeg være mer tolmodig og sørge for å snakke med en av de ansatte. Barnet føler seg ikke sulten før 17.30. Hen pleide å si ifra at hen var sulten og spiste vanligvis middagen kl.16.30. Her hjemmet er middagtiden 16.30. Kl.17.30 er altfor lenge for oss selv om det er det vanligste blant folk flest. Anonymkode: a9b34...694
AnonymBruker Skrevet 25. april 2019 #9 Skrevet 25. april 2019 Ts her. Jeg stresser ikke med det. Jeg vet at det er helt naturlig at man kan ha lite eller ingen matlyst i en periode. Utenom dette lurer jeg om det kan være varmere dager som gjør at man spør mer etter drikke men takker nei til all mat (slik som hen gjør). Takk for innspill fra dere som svarte. Anonymkode: a9b34...694 1
AnonymBruker Skrevet 25. april 2019 #10 Skrevet 25. april 2019 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ts her. Jeg stresser ikke med det. Jeg vet at det er helt naturlig at man kan ha lite eller ingen matlyst i en periode. Utenom dette lurer jeg om det kan være varmere dager som gjør at man spør mer etter drikke men takker nei til all mat (slik som hen gjør). Takk for innspill fra dere som svarte. Anonymkode: a9b34...694 Ja, det kan være varmen selvfølgelig. Pleier selv miste litt matlyst i varmen, og hvis barnet drikker mer enn vanlig kan det også dempe appetitten. Går seg nok til Anonymkode: f6cc0...62f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå