Gå til innhold

Selve sermonien

Ekteskapsinngåelsen  

1. 1. Ekteskapsinngåelsen

• Enkel
      14
    • Utvidet
      4

Anbefalte innlegg

Gjest Soon Mrs S
Skrevet

Akk....

Sitter å tenker litt på det med salmer til vielsen... synes det er så utrolig vanskelig å velge ut til bryllup.

Noen med gode råd og innspill? :roll:

Enkel eller utvidet ekteskapsinngåelse er også litt å tenke på, er det noen her som skal velge den utvidet versjon?

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Mulig vi velger en mellomting, at vi sier noe, men ikke gjentar hele regla til presten. Var i møte i kirken og da sa de at vi har tre alternativer, ja/nei, mellomting og utvidet.

Gjest Soon Mrs S
Skrevet

ah... finnes det en mellomting også :wink:

Hva gikk den ut på, hvis jeg kan spørre :roll: ?

Skrevet
ah... finnes det en mellomting også :wink:

Hva gikk den ut på, hvis jeg kan spørre :roll: ?

Lurer jeg også på.. :roll: har ikke hørt om det. trodde bare det var ja/nei, og det utvidet.

Gjest gjesta
Skrevet

Vet faktisk ikke...

kanskje en mellomting hadde vert greitt ;)

Gjest Anonymous
Skrevet

Gjest - igjen. Kan prøve å finne papirene ila helgen, og legge ut valgmulighetene vi fik!

Gjest Soon Mrs S
Skrevet
Gjest - igjen. Kan prøve å finne papirene ila helgen' date=' og legge ut valgmulighetene vi fik![/quote']

Flott! :P

Skrevet

Vi skal helt klart ha enkel, selv om en mellomting sikkert hadde vært topp.

Synes den utvidete virker så fin på papiret, om jeg kan si det sånn... Men det blir altfor amerikansk og jeg synes ikke det fungerer i praksis overhodet! Var just i et bryllup der de hadde valgt utvidet, og det ble bare krøll - rotete, og med prest, brud og brudgom som alle snakket hver sin dialekt, og som på samme tid prøvde å gjenta i rent bokmål - nei, det ble bare rart. Men avskriver det ikke altså, mulig det fungerer veldig bra for andre.

For vår del så føler vi det er nok med det enkle - og vi skal i tillegg ha litt ekstra innslag av tekstlesing og solist, så da synes vi det holder. Dessuten, jeg kommer jo til å ha problemer med å si ja jeg :ler: , for alle tårene og de sterke følelsene! :tunge1:

Skrevet
Vi skal helt klart ha enkel, selv om en mellomting sikkert hadde vært topp.

Synes den utvidete virker så fin på papiret, om jeg kan si det sånn... Men det blir altfor amerikansk og jeg synes ikke det fungerer i praksis overhodet! Var just i et bryllup der de hadde valgt utvidet, og det ble bare krøll - rotete, og med prest, brud og brudgom som alle snakket hver sin dialekt, og som på samme tid prøvde å gjenta i rent bokmål - nei, det ble bare rart. Men avskriver det ikke altså, mulig det fungerer veldig bra for andre.

For vår del så føler vi det er nok med det enkle - og vi skal i tillegg ha litt ekstra innslag av tekstlesing og solist, så da synes vi det holder. Dessuten, jeg kommer jo til å ha problemer med å si ja jeg :ler: , for alle tårene og de sterke følelsene! :tunge1:

Vi kommer nok også til å gå for det enkle, men hadde vært litt kjekt å sett hvordan den mellomtingen er. jeg tror nok ikke vi hadde valgt det utvida, for en er jo nervøs nok som det er, om en ikke attpåtil skal stå foran alteret og si masse ord/setninger. holder nok med å si ja. :P

Gjest Soon Mrs S
Skrevet
Dessuten' date=' jeg kommer jo til å ha problemer med å si ja jeg :ler: , for alle tårene og de sterke følelsene! :tunge1:[/quote']

:Nikke: = Me :grine:

Gjest Madam Felle
Skrevet

Helt klart det enkle, for jeg skal være glad om jeg klarer å si ja, uten å tute for mye. :ler:

Gjest gjesta
Skrevet
Helt klart det enkle' date=' for jeg skal være glad om jeg klarer å si ja, uten å tute for mye. :ler:[/quote']

Godt poeng! :ler:

Skrevet

Har ikke bestemt oss (møte med presten mandag) men jeg vurderer helt klart den utvidede. Vi er ganske taleføre begge to, med eller uten klump i halsen, og har lyst til å 'avlegge et løfte' mer enn bare å si 'ja' når jeg blir spurt.

Men er jo klart redd for at det skal bli suppete eller teit eller rotete, ja.

Hadde vært fint om det finnes en 'mellomting'!

Gjest gjest1
Skrevet

Min kjære var redd for at han kom til å snuble i alle ordene og komme helt ut av det så vi har valgt den enkle :)

Skrevet

Vi har lyst til å gå for den utvidede. Jeg ble litt skeptisk da jeg hørte at TeddyToria hadde dårlig erfaring med det. Jeg får vel vente til vi skal møte presten. Jeg er også spent på å høre mer om denne "mellomtingen".

Skrevet
Min kjære var redd for at han kom til å snuble i alle ordene og komme helt ut av det så vi har valgt den enkle :)

Det er akuratt det jeg også er litt redd for.. :wink:

Skrevet

Tenker vi går for den enkle.

Et ja er nok for meg :wink:

Skrevet

Samme her... :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...