Gå til innhold

Ville dere bodd med en mann som ikke eide noe .Som du nærmest måte forsørget.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

En mann som ikke eide noen ting. Ikke bolig ,ikke bil. Jeg eier bolig å bil. Føler ikke vi er likestilt. Usikker på om det er ett sånt liv jeg ønsker.

Anonymkode: 7f0d2...232

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det du snakker om er en gutt ikke en mann.

Anonymkode: fe22f...8ba

• Liker 3
Skrevet (endret)

Hva mener du da med "nærmest måtte forsørget"? Har han ingen inntekt, eller? Hva er den evt på? Klarer han å betale sin egen mat? Og ikke minst; hva er årsaken til at han tjener så utrolig dårlig at han må forsørges?

Hvis han uforskyldt kom ut for en ulykke under sport og knakk nakken og ble lam og sitter i rullestol, så kan man ikke akkurat bebreide han for å ha liten inntekt.

Men det er jo mange årsaker til liten betalingsevne.

Endret av Million
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det finner jeg ikke attraktivt. Likevel så finnes det muligheter. Min eks har klart det kunststykket å flytte inn til ei dame som eier eget hus og jobber uten at han selv har en jobb eller bidrar til husholdningen på noen som helst måte, annet enn at han har masse gjeld som han antagelig har skjult for henne.

Anonymkode: d8ab4...d84

Skrevet

En som ikke har bil eller eier leilighet går helt fint. En jeg må forsørge er uaktuelt om det ikke er pga noe uforutsett/planlagt over en kort periode uti forholdet vårt.

• Liker 2
Skrevet

Nei, det ville jeg ikke siden jeg er sterkt i mot at kvinner skal være nødt til å betale for kuk. En fyr som ikke har en skit til navnet sitt må konsentrere seg om å skaffe seg det og så kan han begynne å se seg om etter en dame å dele livet med. 

Skrevet

Nei, har forsøkt før. Greit nok at man arbeidsledig - det kan skje alle, men her snakker vi om en mann som var/er helt tiltaksløs og som ikke klarte/klarer å ta et valg. "laks eller ørret til middag?" "ææhhhhhh". Så når man attpåtil kommer hjem til ingenting av husarbeid gjort og han har tilsynelatende søkt på jobber, ja, nei. Fikk en liten middag da. Liker å lage mat, så det er et pluss.

Vi er gift. Jeg ORKER IKKE MER

Skrevet

ALDRI. Jeg var i et forhold med en fyr en gang som hadde gjeld opp til ørene, bodde i kollektiv (hvor han ble kastet ut etterhvert pga at ha ikke greide å betale husleie!), jeg måtte betale for maten vi spiste, jeg ga han dyre gaver og han ga meg ikke jule eller bursdagsgave engang fordi han ikke hadde råd. Han utnyttet meg rett og slett. Det forholdet bare en byrde. Dette er min erfaring, nå vet jeg ikke hvordan typen din er eller hans ambisjoner for fremtiden men jeg ville LØPT om jeg møtte på en slik en på nytt:link: En kjæreste skal gjøre hverdagen din enklere og bedre, ikke bidra med nye bekymringer eller økonomisk belastning!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det finner jeg ikke attraktivt. Likevel så finnes det muligheter. Min eks har klart det kunststykket å flytte inn til ei dame som eier eget hus og jobber uten at han selv har en jobb eller bidrar til husholdningen på noen som helst måte, annet enn at han har masse gjeld som han antagelig har skjult for henne.

Anonymkode: d8ab4...d84

Ligner på min eks....bortsett fra at han har en jobb. 

Han har også funnet seg en ny å flytte inn til og "leve på". Hun sitter godt i det, til forskjell fra han. 

Anonymkode: 36a60...316

Skrevet

Må legge til at det viktigste i verden er ikke å eie bolig og bil, men verdiene hans. Om han har spart opp til egenkapital, holder på å ta lappen, eller er veldig opptatt med studier/jobb så blir jo saken annerledes. Problemet er om han er helt tiltaksløst som nevnt og hva motivet hans er for å bli sammen med deg.

AnonymBruker
Skrevet

Ikke aktuelt.

Anonymkode: 34d55...fb2

Gjest Kjærlighetsbarn98
Skrevet

Selvfølgelig. Penger finner vi ut av etterhvert: så lenge vi har hverandre, et sted å bo og mat, så er det det viktigste. Det andre ordnes senere 

AnonymBruker
Skrevet

Så lenge han har inntekt så er det ikke noe problem. Jeg eier selv stor bolig og bil, for meg ville det vel vært mest praktisk, om mannen ikke eide egen bolig. Da kunne han flytte inn, betale litt i husleie. Og jeg eier boligen, og går ikke forholdet, så må han flytte ut, kun med det han eier. 

Anonymkode: ff584...b9e

AnonymBruker
Skrevet
31 minutter siden, O.G. skrev:

Nei, det ville jeg ikke siden jeg er sterkt i mot at kvinner skal være nødt til å betale for kuk. En fyr som ikke har en skit til navnet sitt må konsentrere seg om å skaffe seg det og så kan han begynne å se seg om etter en dame å dele livet med. 

Synes du det er greit at menn betaler for fitte da? For det er ikke veldig uvanlig at kvinner uten jobb etc finner seg mann. Og da, ifølge det du skriver, så betaler han for fitte.

Anonymkode: 5c819...9a2

AnonymBruker
Skrevet

Nå sier du ingenting om hva slags inntekt han har. Men alle trenger ikke å eie bil og hus.

Anonymkode: db915...792

AnonymBruker
Skrevet

At man ikke eier bolig eller bil sier alene ingenting om han klarer å ta vare på seg selv, forsørge seg selv, har boevne osv. Har han dette?

Anonymkode: bf14d...028

AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så lenge han har inntekt så er det ikke noe problem. Jeg eier selv stor bolig og bil, for meg ville det vel vært mest praktisk, om mannen ikke eide egen bolig. Da kunne han flytte inn, betale litt i husleie. Og jeg eier boligen, og går ikke forholdet, så må han flytte ut, kun med det han eier. 

Anonymkode: ff584...b9e

Å ja. Du vil ikke tape penger på et evt brudd nei. 

Anonymkode: bf14d...028

Skrevet

Hadde helt fint kunne vært sammen med en som ikke eide bil eller bolig, spørsmålet er jo hvordan økonomien er ellers.
Heller en mann som har råd til å gjøre ulike ting, enn en som på død å liv må ha en bil man ikke har bruk for, bare for status... 

AnonymBruker
Skrevet

Faktisk ikke lett å komme seg inn på boligmarkedet om dagen, i oslo.  

Anonymkode: 2c68b...b94

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...