Hollymolly Skrevet 25. april 2019 #1 Skrevet 25. april 2019 Hva har dere valgt, er dere fornøyde og hvorfor?
AnonymBruker Skrevet 25. april 2019 #2 Skrevet 25. april 2019 Ville heller valgt et sete med fempunktssele. Anonymkode: 376bd...693 2
AnonymBruker Skrevet 25. april 2019 #3 Skrevet 25. april 2019 Hadde cabriofix og likte det ikke særlig. Lånte søsteren min sitt pebble av og til. Likte det godt og har kjøpt det denne gangen. Anonymkode: 6f49e...5df 1
AnonymBruker Skrevet 25. april 2019 #4 Skrevet 25. april 2019 Pebble plus og 2way fix. Supre stoler! Anonymkode: 635ce...299 1
AnonymBruker Skrevet 25. april 2019 #5 Skrevet 25. april 2019 Pebble plus. Veldig fornøyd! Vi tenkte egentlig å kjøpe cabrio fix. Syntes pebble virka bedre å sitte i, husker ikke hva mer som gjorde at vi valgte pebble. Basen som lager lyd og lyser er også super. Anonymkode: 43142...8cd 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2019 #6 Skrevet 26. april 2019 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Ville heller valgt et sete med fempunktssele. Anonymkode: 376bd...693 Akkurat på babystolen er det faktisk ikke så viktig med 5-punkt. Mange får også til å stramme bedre med 3-punkt på de små. Vi hadde cabriofix, fordi på vårt barn så fungerte det best med 3-punkt og beltesamler, enn 5 punkt som vi aldri fikk strammet godt nok. Så byttet vi til stol nr 2 da han var 7mnd. Med det sagt, så er cabriofix lite polstret, og jeg ville hatt en mykere stol neste gang, gitt at stolen passer barn og bil. Anonymkode: 3e047...89e
AnonymBruker Skrevet 26. april 2019 #7 Skrevet 26. april 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Akkurat på babystolen er det faktisk ikke så viktig med 5-punkt. Mange får også til å stramme bedre med 3-punkt på de små. Vi hadde cabriofix, fordi på vårt barn så fungerte det best med 3-punkt og beltesamler, enn 5 punkt som vi aldri fikk strammet godt nok. Så byttet vi til stol nr 2 da han var 7mnd. Med det sagt, så er cabriofix lite polstret, og jeg ville hatt en mykere stol neste gang, gitt at stolen passer barn og bil. Anonymkode: 3e047...89e Dette er helt feil. Alle babystolene som følger det nye regelverket (i-size) har fem punkt belte og generelt høyere krav til sikkerhet. Skadene man ser på så små barn er hode og nakkeskader (viktig at setet har god polstring og nakkestøtte som brukes hele tiden) i tillegg til at barna kan bli «slynget» ut av setet hvis man får noen i sida i en kollisjon, fordi det ikke er hoftebelte som hindrer barnet i å skli ut av setet sideveis. Hvis du ikke har fått strammet fem punktsselene bra nok har du ikke gjort det riktig. Anonymkode: 4d0aa...181 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2019 #8 Skrevet 26. april 2019 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er helt feil. Alle babystolene som følger det nye regelverket (i-size) har fem punkt belte og generelt høyere krav til sikkerhet. Skadene man ser på så små barn er hode og nakkeskader (viktig at setet har god polstring og nakkestøtte som brukes hele tiden) i tillegg til at barna kan bli «slynget» ut av setet hvis man får noen i sida i en kollisjon, fordi det ikke er hoftebelte som hindrer barnet i å skli ut av setet sideveis. Hvis du ikke har fått strammet fem punktsselene bra nok har du ikke gjort det riktig. Anonymkode: 4d0aa...181 Pebble plus er i-size og har 3-punkts. Anonymkode: 6f49e...5df
AnonymBruker Skrevet 26. april 2019 #9 Skrevet 26. april 2019 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Pebble plus er i-size og har 3-punkts. Anonymkode: 6f49e...5df Nei, det er 5 punkts.. Det er ikke 3 punkts før siste sete hvor man brukes bilens belte.. Anonymkode: 0dfbe...7aa
AnonymBruker Skrevet 26. april 2019 #10 Skrevet 26. april 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, det er 5 punkts.. Det er ikke 3 punkts før siste sete hvor man brukes bilens belte.. Anonymkode: 0dfbe...7aa Sorry, må rette på meg selv. Nye pebbles pluss er 3 punkts Anonymkode: 0dfbe...7aa 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2019 #11 Skrevet 26. april 2019 Jeg kjøpte pebble plus, og ungen sitter fint men det er blytungt. Hadde jeg valgt på nytt hadde jeg valgt cabriofi, den er lettere. Anonymkode: 039fa...284
Hollymolly Skrevet 28. april 2019 Forfatter #12 Skrevet 28. april 2019 Takk for fine råd! Det ble pebble plus🙌🏼
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå