Gå til innhold

Hvorfor ble du mobbet?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

1-7 trinn. Hadde ingen venner, men familiemedlemmer som ville at jeg skulle skaffe meg noen (som gjorde alt verre). Skulket mye. Paranoid. Utfryst i klassen, ingen ville være med meg pga en gruppe som latterligjorde meg og som viste jeg ikke var til å være med.

8-9 trinn. Ingen venner. Paranoid. Skulket masse.

10 trinn. 2 fraværsdager. Viste seg at ingen i klassen var farlige og til å stole på. Alle hadde sitt og seg selv til å tenke på. Gode lærere som jeg aldri snakket til om mine problemer. 

1vgs. Utbrent. 1 fraværsdag. Stress, depresjon, paranoia all over again. Ble gjenforent med en two-faced person fra barneskolen som brakte mye av det vonde tilbake. Fortalte klassen min historie om mobbing bare for å få dårlig samvittighet over det. Hvorfor være et offer? Two-faced person begynte å skifte holdning til meg og se ned på meg.

2vgs.  Two-faced person lattertilgjør meg daglig. Snakker til meg som om jeg er et stakkarslig dyr uten forsvarsmekanisme. Tok en dag med seg en elev fra barneskolen vi gikk på som jeg pleide å være livredd på. Ropte navnet mitt og smilte til meg og jeg gjorde ingenting. De andre elevene så på min og hennes interekasjon med hverandre som en joke, at vi tullet med hverandre. Jeg sa ikke ifra ettersom jeg ikke ville ødelegge det gode miljøet i klassen og fordi en av kontaktlærerne er venn med foreldrene til two-faced person. Men gikk ut året med 5,1 i snitt da.

Jeg vet ikke hvorfor. Var nok et lett offer, men hadde min grense. En dude jaget meg på barneskolen med nål og da han startet å gjøre det mot søstrene mine, sprang jeg etter han med et rompebrett og slo han med det. Jenta, vennen til two-faced person jeg var redd for, dro jeg i t-skjorten oppe i halsen og drylte henne ned i bakken. 

Anonymkode: d9df5...07c

For en ekkel heks! Stakkars deg.

Anonymkode: 91b22...151

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tenkte jeg skulle gi et svar her. Jeg var sammen med flere med å mobbe en person. Jeg var en mobber i ordets rette forstand. 

Grunnen? Jeg synes det var gøy og underholdende på flere områder når ting ble kjedelig på skolen. Det var gøy fordi lærer trodde mer på oss, og satt offeret i tvil. Lærer trodde offeret overdrev og var paranoid. Helt enkelt.

Er jeg sadistisk og usympatisk og kommer fra et dårlig hjem? Nei. Jeg er fullstendig oppegående, jobber med mennesker og er pliktoppfyllende og omtenksom. Velutdannet. Oppveksten var veldig fin. 

Angrer jeg? Ja, det er selvfølgelig ikke noe man gjør mot andre mennesker. Jeg var den eneste av gruppen som til slutt gikk over til offeret og satte meg ned og beklaget meg. Vi endte som «venner» og vi snakkes av og til enda. 

Anonymkode: 8f8d6...937

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Zaga skrev:

Ble mobba hele barneskolen, ungdomsskolen og på vidregående. Sikkert fordi jeg er en pingle som ikke tør å si ifra.

Sa ifra jeg, men ble fortatt mobbet.

Første gang jeg sa fra til læreren fikk en annen (uskyldig) gutt skylden og ble til og med utvist. Andre gang fikk samme gutten en advarsel.. selv om jeg sa det ikke var han. Ga navn og alt, men nei..

Snakket opp til mobberene både på ungdomsskolen og på videregående og da lo de bare og mobbet meg for det også. Tror ikke det er mye som hjelper for å være helt ærlig.

Anonymkode: 8fb7e...887

Skrevet

Trist å lese om så mange som opplever mobbing på skolen.

Jeg bor rett ved en barne og ungdomsskole og jeg blir trist og lei meg hver gang jeg ser skole og skolebarn. Og tenker på dem som stakkars blir mobbet nå. Ekkel følelse. Trist.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...