AnonymBruker Skrevet 25. april 2019 #1 Skrevet 25. april 2019 Har du opplevd mobbing? Hvor lenge pågikk det, og hvordan tok det slutt? Hva var grunnen til at akkurat du ble utsatt for mobbing? Anonymkode: 91b22...151
Aragorn ll Elessar Skrevet 25. april 2019 #2 Skrevet 25. april 2019 Vet ikke hvorfor han som mobbet meg mobbet meg. Tror ikke det var noen spesiell grunn egentlig. Det pågikk i noen uker og tok slutt da jeg fikk nok og banket han som mobbet meg opp. 3
Titania Skrevet 25. april 2019 #3 Skrevet 25. april 2019 Ja Hele barne- og ungdomsskolen - pluss litt på videregående. Sluttet da jeg var ferdig på skolen. Det startet med at jeg var høyere og litt kraftigere enn alle på min alder. Da jeg gikk i 1. klasse var jeg høyere enn fler av guttene i 6. klasse. Så etterhvert som årene gikk ble jeg rundere også - og det er jo en finfin årsak til å mobbe det også, mener noen.
AnonymBruker Skrevet 25. april 2019 #4 Skrevet 25. april 2019 Fordi jeg var hun nye. Som ikke kjente noen, men som bare ville ha noen venner. Og derfor var ekstremt lett å hakke på. Som ikke tok igjen, for jeg var vant/opplært til at det var ved å være snill at noen kunne ha lyst til å leke sammen. Anonymkode: 33117...488 3
AnonymBruker Skrevet 25. april 2019 #5 Skrevet 25. april 2019 Hele ungdomsskolen og videregående. Ble mobbet for tarmsykdommen min. Anonymkode: ec7b5...f3d
AnonymBruker Skrevet 25. april 2019 #6 Skrevet 25. april 2019 Jeg tror en stor del av hvorfor akkurat jeg ble mobbet var at jeg var veldig usikker og nærtagende. Det var lett å fornærme meg og jeg tok fort til tårene, det kombinert med at jeg var sosialt litt klønete. Det er jo morsomt å mobbe de du får mye respons fra. Skulle ønske mine foreldre hadde sett dette og prøvd å hjelpe meg med det. Gjort meg litt tryggere. Anonymkode: 35eb3...484 1
Gjest Lexie Grey Skrevet 25. april 2019 #7 Skrevet 25. april 2019 Hvorfor jeg ble mobbet? Det er jo ikke lett for meg å svare på og jeg vet ikke. Kan heller ikke se at jeg skilte meg så ut. Uansett om man er høy, lav, tykk, tynn, bruker briller eller hva det måtte være er det jo forferdelig at sånne helt vanlige ting skal være en mobbe-grunn. Jeg ble mobbet fra 7. - 10. klasse, aller verst var det i 9. og 10. Da var omtrent hele ungdomsskolen etter meg, min egen klasse fryste meg ut og så på meg som om jeg var et virus når jeg prøvde å snakke med noen. Guttene lagde grimaser og gikk en lang bane utenom meg hvis vi møttes i gangene. Det ble også sagt at jeg burde gå å henge meg og at ingen ville merke forskjell om jeg ble borte. Det gikk over da ungdomsskolen var ferdig og vi skilte lag. Å begynne på en helt ny videregående skole der jeg ikke kjente noen og ingen kjente meg, er noe av det beste som har skjedd meg i løpet av livet.
AnonymBruker Skrevet 25. april 2019 #8 Skrevet 25. april 2019 Blitt mobbet så lenge jeg kan huske, og det sluttet ikke før jeg flyttet vekk. Ble for det meste mobbet for ting jeg ikke kunne noe for; vi var fattig, jeg var mye syk og måtte på medisiner som gav fæle fysiske bivirkninger som ekstrem vektoppgang, ble mobbet for hvem min mor var(hun var ufordragelig mot alle og derfor skulle jeg også få svi), for at jeg ble tregt brun om sommeren(!), at jeg hadde store pupper, alt mulig og umulig. Anonymkode: 47351...294 1
Yuumi Skrevet 25. april 2019 #9 Skrevet 25. april 2019 Du kan si jeg ertet/mobbet fordi han var tjukk, men det var fordi det var gøy. Jeg har nok aldri blitt mobbet, men folk har vært slem med meg opp gjennom. Husker ene kommentaren jeg fikk på barneskolen fortsatt.. 'Du er så stygg at foreldrene dine burde fått bot for forsøpling.' Sikkert 20 år siden den setningen ble sagt, men husker det fortsatt.
AnonymBruker Skrevet 25. april 2019 #10 Skrevet 25. april 2019 Jeg var forsiktig og tok ikke igjen, og var sikkert derfor lett å hakke på. I tillegg var jeg flink på skolen og i idrett, pen (jeg visste det ikke da, men det er tydelig når jeg ser på gamle bilder), og populær blant guttene, så tror det også handlet om misunnelse. Selv nå som voksen kan jeg kjenne på bitterheten av at ungdomstiden min ble så ødelagt av mobbingen, for jeg hadde det veldig fint før den startet, og det tok meg mange år å bygge opp selvtilliten igjen. Må også si at jeg ikke liker spørsmålet "hva var grunnen til at akkurat du ble utsatt for mobbing" fordi "grunnen" handler mye om tilfeldigheter, og spørsmålet dytter skyld på offeret. Anonymkode: 7e51e...c4c 4
AnonymBruker Skrevet 25. april 2019 #11 Skrevet 25. april 2019 Jeg ble mobbet gjennom hele oppveksten av flere årsaker: - Jeg var høyere enn alle de andre jentene (og høyere enn mange av guttene) - Jeg var ekstremt faglig sterk, og lå foran alle de andre i alle fag - Jeg var nærtagende og usikker og tok lett til tårene. Selvsagt «morsomt» å mobbe noen når man alltid får en sterk reaksjon Anonymkode: 55809...0e2
AnonymBruker Skrevet 25. april 2019 #12 Skrevet 25. april 2019 Fordi jeg nok var litt spedere bygd enn andre på min alder, og var kanskje litt mer nervøs enn gjennomsnittet. Ble dermed et yndet "hakkeobjekt". Jeg var heldigvis ikke av de verste ofrene som stadig ble banket og trakassert, men det har nok dessverre satt sine spor. Det pågikk litt av og på gjennom ungdoms- og barneskole, og til en viss grad også på VGS, selv om det heldigvis var mindre. Det tok slutt da jeg var ferdig på skolen. For å si det sånn: Aldri mer. De som prøver seg nå, får en kraftig reaksjon som setter dem på plass. Anonymkode: 07da0...810
Gjest Winza Skrevet 29. april 2019 #13 Skrevet 29. april 2019 (endret) Det vet jeg ikke, skulle ønske jeg visste.. Jeg ble mobbet fra 1 til 4 klasse og av og til fra 5 til 7 klasse og mye i første halvdel av 8 klasse. Mobbingen fra 3 og 4 klasse er det som var verst og som sitter mest igjen, det var 2 jenter som var spydig og ekkel ved hver anledning og gjorde alt de kunne for å være uhyggelig mot meg. En gang slo hun ene fot på meg så jeg snublet, hun andre en gang tok med seg slike leker fra kinderegg og ga alle i klassen en utenom meg. Hadde føltes litt bedre hvis de endte opp med å få et kjipt liv men virker som at dem begge har et helt greit liv nå og jeg har aldri fått noen unnskyldning fra noen av dem... Jeg prøvde for noen år siden å være den bedre person og legge de til på Facebook men da avslo de, jaja.. Mobbingen i første halvdel av 8 klasse tok slutt etter bare noen måneder fordi ene læreren kjeftet på han og ba han la meg og kompisen min være i fred. Flott lærer! Skulle hatt flere som henne på skoler Endret 29. april 2019 av Winza
AnonymBruker Skrevet 29. april 2019 #14 Skrevet 29. april 2019 Burde ikke spørsmålet heller ha vært: Hvorfor mobbet du? 🙄 Anonymkode: def90...53a 4
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 29. april 2019 #15 Skrevet 29. april 2019 (endret) Jeg vet ikke, ble mobbet fra 1-9 klasse. Var psykisk mobbing som utestengelse og baksnakking. Men også drittslening. Jeg var veldig stille og sjenert på skolen, turte aldri si i mot, så jeg var kanskje ett lett offer. Mobbingen på ungdomskolen var den verste, gikk i 3 år uten en eneste venn. Endret 29. april 2019 av AthenaRavenLuna
AnonymBruker Skrevet 29. april 2019 #16 Skrevet 29. april 2019 Ble mobbet fra barnehagen til jeg droppet ut av vgs. Jeg trodde det var fra barneskolen,til jeg møtte ei tilfeldig på byen. Ei for meg totalt fremmed dame , som kom å ba meg om unnskyldning for å ha mobbet meg i bhg. Hun syntes min hjemmesydde lue var så stygg og erta meg,og klinte buser på den. På barneskolen var jeg stygg,hadde eksem i ansiktet og andre trodde det var smittsomt. Jeg så ut som en sau da bestemor tok permanent på meg som bursdagsgave. Da jeg var ung trodde jeg det var fordi jeg var stygg og dum og mindre verdt enn andre. Nå som voksen vet jeg det var fordi jeg hadde sosial angst,forsto ikke sosiale koder,og folk trodde jeg så ned på dem,trodde jeg var bedre enn dem. De skulle vel jekke meg ned. Anonymkode: 81cc2...970 2
AnonymBruker Skrevet 29. april 2019 #17 Skrevet 29. april 2019 Det er aldri noe galt med offeret. Det er den/de som jobber som er problemet Anonymkode: 6a350...e21 5
AnonymBruker Skrevet 29. april 2019 #18 Skrevet 29. april 2019 På 25.4.2019 den 10.48, AnonymBruker skrev: Har du opplevd mobbing? Hvor lenge pågikk det, og hvordan tok det slutt? Hva var grunnen til at akkurat du ble utsatt for mobbing? Anonymkode: 91b22...151 Jeg var rar. Jeg oppførte meg rart, var sosialt klønete, snakket rart, gikk i rare klær. Det varte i 8 år, og det tok slutt fordi jeg flyttet. Anonymkode: aa1b0...835 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2019 #19 Skrevet 29. april 2019 Fordi mobberne var unger som ikke forsto at folk er forskjellige.. jeg var ikke interessert i å være som alle andre 🙄 Anonymkode: c0149...72d 7
AnonymBruker Skrevet 29. april 2019 #20 Skrevet 29. april 2019 Vet egentlig ikke, var flere enn meg som gikk gjennom det samme. Startet i første klasse og eskalerte på ungdomsskolen med fysisk vold. Jeg var lita og spinkel og hadde ingenting å stille opp med. Var en liten "oppfrisking" på slutten av videregående. Mobbere finner noen å mobbe, tror ikke man finner den riktige årsaken hos offeret. Anonymkode: 77e07...52d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå