AnonymBruker Skrevet 25. april 2019 #21 Skrevet 25. april 2019 3 minutter siden, Catalina Culès skrev: Hvorfor mener du at barn skal tvinges til ting de ikke vil, dette er ikke noe ett barn må som å pusse tenner eller dusje. Hvis de hadde følt seg tvunget, er det selvfølgelig ikke ok, men jeg er ganske sikre på at de er proffe i å ivareta barna. Anonymkode: ffa6f...241 1
AnonymBruker Skrevet 25. april 2019 #22 Skrevet 25. april 2019 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er jo ikke snakk om mine behov. Det er fordi barn som henne aldri ser barn som ligner henne selv på TV. Det er faktisk ganske trist. Har du barn selv? De er veldig opptatt av andre barn når de er i barnehagealder. Anonymkode: ffa6f...241 Du kunne engasjert deg i FFO's arbeid for å bedre tilværelsen for barn, unge og voksne med funksjonsnedsettelser. Du kan også lufte din ide med de. http://ffo.no/http://ffo.no/organisasjonen/ Anonymkode: f2e42...1c4 2
solmåneogstjerner Skrevet 25. april 2019 #23 Skrevet 25. april 2019 Jeg ville heller tatt kontakt med NRK super. De skal stadig ha barn til forskjellige serier. De er allerede flinke til å ha med barn med forskjellig utseende og funksjon, og er proffe på dette. Jeg synes ikke det er noe galt i å ha barna med i ordentlige tvprogrammer uansett hvor gamle de er egentlig. Så lenge de vil det selv. Selv om de kanskje ikke er fullstendig i stand til å forstå det. 3
AnonymBruker Skrevet 25. april 2019 #24 Skrevet 25. april 2019 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Finnes det så mange slike reklamer i Norge som er norske? Anonymkode: bd0da...b25 Det lages mange reklamer i Norge med norske barn ja. Når det gjelder bleireklamer så vet jeg ikke. Anonymkode: 6d262...c4e 1
AnonymBruker Skrevet 25. april 2019 #25 Skrevet 25. april 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det lages mange reklamer i Norge med norske barn ja. Når det gjelder bleireklamer så vet jeg ikke. Anonymkode: 6d262...c4e Bleiereklamer er uansett ikke aktuelt. Jeg tenkte påkledde, normale settinger. Anonymkode: ffa6f...241
AnonymBruker Skrevet 25. april 2019 #26 Skrevet 25. april 2019 22 minutter siden, Catalina Culès skrev: Hvorfor mener du at barn skal tvinges til ting de ikke vil, dette er ikke noe ett barn må som å pusse tenner eller dusje. Hvis de gir uttrykk for at de ikke vil så er jeg enig. Saken er bare at et barn vil være med på alt de oppfatter som moro uten at de av den grunn kan vurdere konsekvensene. Så mener du fortsatt at barn som ikke har gitt konkret samtykke ikke skal eksponeres? Anonymkode: 6d262...c4e 2
AnonymBruker Skrevet 25. april 2019 #27 Skrevet 25. april 2019 Du finner mange statistgrupper på Facebook, der forskjellige castingbyrå legger ut hvem de trenger til hva. Du kan også melde deg på direkte i castingbyråenes sine Facebook-grupper, eller ta kontakt med de direkte. Dersom du ikke er interessert i bare statistroller, men ønsker at barnet skal ha større jobber, må du også ordne med et portrett og et bilde i helfigur. Disse må bli tatt av en profesjonell fotograf, og de fleste castinger vil etterspørre slike bilder før man i det hele tatt får en audition. De må som regel printes ut i a4 på fotopapir, og de taes med på audition sammen med CV. Å melde barnet på aktiviteter som teater, dans og sang, vil også putte barnet i miljøet. Vel, det er hvis du bor i Oslo. Hvis ikke må du bero deg på å søke på auditioner, komme deg til auditionen, og få barnet til innspilling/avreisepunkt, og dette må du som regel ordne på eget budsjett. Anonymkode: 973b3...c1d 3
AnonymBruker Skrevet 25. april 2019 #28 Skrevet 25. april 2019 Datteren min fikk filmrolle via Stella casting. http://stellacasting.no/ Anonymkode: 6d262...c4e 1
AnonymBruker Skrevet 25. april 2019 #29 Skrevet 25. april 2019 Følg med her: https://nrksuper.no/audition/ Anonymkode: 6f058...7ac 1
AnonymBruker Skrevet 25. april 2019 #30 Skrevet 25. april 2019 Det er veldig synd det ikke finnes skjønnhetskonkurranser for barn i Norge. Slik det er feks i USA så plukkes barna til roller i film og reklame fra topplistene i disse konkurransene, og da blir det mest rettferdig for oss som har veldig pene barn. Anonymkode: 84bf1...062 1
Gjest Dorey Skrevet 25. april 2019 #31 Skrevet 25. april 2019 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er veldig synd det ikke finnes skjønnhetskonkurranser for barn i Norge. Slik det er feks i USA så plukkes barna til roller i film og reklame fra topplistene i disse konkurransene, og da blir det mest rettferdig for oss som har veldig pene barn. Anonymkode: 84bf1...062 Godt forsøk 😂
AnonymBruker Skrevet 25. april 2019 #32 Skrevet 25. april 2019 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva er brillebjørn?Du har ikke tenkt på det som negativt?! Har det ikke falt deg inn at dette kan få negative følger for barnet ditt?! At barnet ditt blir BRUKT hvis du gjør dette? JA absolutt! Du bruker jo da barnet ditt til å fylle dine lyster og behov! Anonymkode: f2e42...1c4 Du trenger ikke å rope og være aggressiv. Anonymkode: a6486...6c4 1
AnonymBruker Skrevet 25. april 2019 #33 Skrevet 25. april 2019 7 timer siden, Catalina Culès skrev: Hvorfor mener du at barn skal tvinges til ting de ikke vil, dette er ikke noe ett barn må som å pusse tenner eller dusje. Faktisk må barn tvinges til å gjøre ting de ikke synes er gøy. Hvordan kan du være så sikker på at dette aktuelle barnet ikke ønsker å være med i reklame/filmer? Hvis hun vil, må hun jo få lov til å prøve seg. Hun skal selvsagt ikke tvinges inn i media mot sin vilje. Vi må slutte å putte luftputer rundt barna. Anonymkode: a6486...6c4 1
AnonymBruker Skrevet 25. april 2019 #34 Skrevet 25. april 2019 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er jo ikke snakk om mine behov. Det er fordi barn som henne aldri ser barn som ligner henne selv på TV. Det er faktisk ganske trist. Har du barn selv? De er veldig opptatt av andre barn når de er i barnehagealder. Anonymkode: ffa6f...241 Se på nrksuper , sånn er jeg og sånn er det. Der er det barn med enhver utfordring🤔 Anonymkode: c71e0...b5a 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2019 #35 Skrevet 26. april 2019 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Se på nrksuper , sånn er jeg og sånn er det. Der er det barn med enhver utfordring🤔 Anonymkode: c71e0...b5a Ja, fin serie. Men der er barna med på grunn av sine funksjonsnedsettelser, og ikke på tross av. På f.eks Brillebjørn brukes barn i alle varianter, alle farger, kjønn, briller, lesbiske foreldre osv., men ikke en eneste person har en funksjonsnedsettelse. Anonymkode: ffa6f...241
AnonymBruker Skrevet 26. april 2019 #36 Skrevet 26. april 2019 Du får vel sende en mail til NRK da. Selv hadde jeg aldri blandet ungen min inn i slikt med mindre han kom på det og ønsket det selv. Anonymkode: 3c910...1d4
AnonymBruker Skrevet 26. april 2019 #37 Skrevet 26. april 2019 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Du trenger ikke å rope og være aggressiv. Anonymkode: a6486...6c4 Jeg hverken roper eller er aggressiv. Anonymkode: f2e42...1c4
Embla82 Skrevet 26. april 2019 #38 Skrevet 26. april 2019 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Du får vel sende en mail til NRK da. Selv hadde jeg aldri blandet ungen min inn i slikt med mindre han kom på det og ønsket det selv. Anonymkode: 3c910...1d4 Det er ikke sikkert et barn i rullestol tenker på det som en mulighet om man aldri har sett andre i rullestol gjøre det samme. Da jeg var liten tenkte jeg at jeg aldri kunne vært på tv fordi jeg snakket dialekt. Det tror jeg ikke noen barn tenker nå, for nå er det vanlig å høre ulike dialekter på tv.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå