AnonymBruker Skrevet 25. april 2019 #1 Skrevet 25. april 2019 Jeg har en smårolling som er utadvendt, blid og fornøyd. Når jeg ser all slags reklamer eller TV-programmer synes jeg det er litt synd at jeg «aldri» ser barn som har funksjonsvariasjoner. Ingen av barna på barne-TV, ikke statistene og ikke reklamene som ruller imellom. Har derfor lyst til å melde barnet mitt som statist, fordi hun sitter i rullestol og kunne vært med på å normalisere det. Er det noen som vet hvor man melder på barnet sitt til sånt? Anonymkode: ffa6f...241 2
AnonymBruker Skrevet 25. april 2019 #3 Skrevet 25. april 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Har derfor lyst til å melde barnet mitt som statist, fordi hun sitter i rullestol og kunne vært med på å normalisere det. Er du sikker på at dette er noe som barnet ditt kommer til å sette pris på når h*n blir eldre og når h*n blir voksen? Dette høres ut som å BRUKE et barn... Anonymkode: f2e42...1c4 9
AnonymBruker Skrevet 25. april 2019 #4 Skrevet 25. april 2019 Denne tråden blir legendarisk. Vent og se! Anonymkode: 71726...be2 14
AnonymBruker Skrevet 25. april 2019 #5 Skrevet 25. april 2019 Hm.. Har ikke tenkt på det som negativt. Tenker dere at alle barn som f.eks er med på Brillebjørn blir brukt av de voksne? Anonymkode: ffa6f...241 5
AnonymBruker Skrevet 25. april 2019 #6 Skrevet 25. april 2019 Ta kontakt med f. eks. http://pholk.no/ eller følg med her: https://no.stagepool.com/jobs. Lykke til, både med evt. reklamejobb og svar i denne tråden 😜 Anonymkode: 6f79c...a8f 3
AnonymBruker Skrevet 25. april 2019 #7 Skrevet 25. april 2019 9 minutter siden, Catalina Culès skrev: Vil hun det selv da? Det er jo mange barn i reklamer. Til tider ganske unge barn og til og med babyer. Mener du at de alle vil det selv? Bør aldri reklame inneholde barn som ikke har gitt samtykke synes du? Anonymkode: 6d262...c4e
AnonymBruker Skrevet 25. april 2019 #8 Skrevet 25. april 2019 De fleste barn er vel utadvendte, blide og fornøyde uansett om de er funksjonsfriske eller har funksjonsvariasjoner. Men det er jo bare å google på casting om du vil prøve. Anonymkode: 0038b...1ce 2
AnonymBruker Skrevet 25. april 2019 #9 Skrevet 25. april 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hm.. Har ikke tenkt på det som negativt. Tenker dere at alle barn som f.eks er med på Brillebjørn blir brukt av de voksne? Anonymkode: ffa6f...241 Hva er brillebjørn?Du har ikke tenkt på det som negativt?! Har det ikke falt deg inn at dette kan få negative følger for barnet ditt?! At barnet ditt blir BRUKT hvis du gjør dette? JA absolutt! Du bruker jo da barnet ditt til å fylle dine lyster og behov! 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har en smårolling som er utadvendt, blid og fornøyd. Når jeg ser all slags reklamer eller TV-programmer synes jeg det er litt synd at jeg «aldri» ser barn som har funksjonsvariasjoner. Ingen av barna på barne-TV, ikke statistene og ikke reklamene som ruller imellom. Har derfor lyst til å melde barnet mitt som statist, fordi hun sitter i rullestol og kunne vært med på å normalisere det. Er det noen som vet hvor man melder på barnet sitt til sånt? Anonymkode: ffa6f...241 Anonymkode: f2e42...1c4 2
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 25. april 2019 #10 Skrevet 25. april 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det er jo mange barn i reklamer. Til tider ganske unge barn og til og med babyer. Mener du at de alle vil det selv? Bør aldri reklame inneholde barn som ikke har gitt samtykke synes du? Anonymkode: 6d262...c4e Selvfølgelig må de ville det selv.
AnonymBruker Skrevet 25. april 2019 #11 Skrevet 25. april 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hva er brillebjørn?Du har ikke tenkt på det som negativt?! Har det ikke falt deg inn at dette kan få negative følger for barnet ditt?! At barnet ditt blir BRUKT hvis du gjør dette? JA absolutt! Du bruker jo da barnet ditt til å fylle dine lyster og behov! Anonymkode: f2e42...1c4 Det er jo ikke snakk om mine behov. Det er fordi barn som henne aldri ser barn som ligner henne selv på TV. Det er faktisk ganske trist. Har du barn selv? De er veldig opptatt av andre barn når de er i barnehagealder. Anonymkode: ffa6f...241 6
AnonymBruker Skrevet 25. april 2019 #12 Skrevet 25. april 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ta kontakt med f. eks. http://pholk.no/ eller følg med her: https://no.stagepool.com/jobs. Lykke til, både med evt. reklamejobb og svar i denne tråden 😜 Anonymkode: 6f79c...a8f Tusen takk! ❤️ Anonymkode: ffa6f...241
AnonymBruker Skrevet 25. april 2019 #13 Skrevet 25. april 2019 Akkurat nå, Catalina Culès skrev: Selvfølgelig må de ville det selv. Enig. Og i tillegg mener jeg at det ikke er nok at barna vil det selv. Man må som foreldre tenke på at barnet kanskje senere (som tenåring og voksen) ikke setter pris på å ha blitt brukt i reklame, og ta hensyn. Anonymkode: f2e42...1c4 3
AnonymBruker Skrevet 25. april 2019 #14 Skrevet 25. april 2019 2 minutter siden, Catalina Culès skrev: Selvfølgelig må de ville det selv. Hvordan mener du at et barn under skolealder skulle fått gitt et informert samtykke til å være med på Barne-TV og forstå hva det vil medføre på sikt? Da ville man faktisk ikke hatt barn på Barne-TV... Anonymkode: ffa6f...241 1
AnonymBruker Skrevet 25. april 2019 #15 Skrevet 25. april 2019 Det er et bleiemerke, husker ikke om det er Pampers eller Libro dom bruker et barn med Downs syndrom på forsiden. Ellers tenker jeg NRK har sansen for mangfold. Sønnen min har vært med på et par små ting der. De elsker han fordi han ikke ser norsk ut og i tillegg snakker dialekt🤣 Anonymkode: e923f...98a 5
AnonymBruker Skrevet 25. april 2019 #16 Skrevet 25. april 2019 4 minutter siden, Catalina Culès skrev: Selvfølgelig må de ville det selv. Dvs at det må bli helt slutt på alt av bleiereklamer, babymatreklamer og egentlig alle reklamer med barn under … ja, si 7-8 år? Eller når de er i stand til å vurdere om dette egentlig er noe de vil. Anonymkode: 6d262...c4e
AnonymBruker Skrevet 25. april 2019 #17 Skrevet 25. april 2019 Det er en serie som heter noe som «heim til meg» eller noe sånt. Som viser familier med forskjellige utgangspunkt. Der er det episoder med to søstre hvor den ene har downs syndrom, eller hvor det er ei jente uten bein osv. Er også episoder hvor pappaen i familien jobber på båt og er lenge borte. Disse barna som er med i denne serien er vel fra 6-7 år og oppover. Vet ikke hvor gammelt ditt barn er, med tenker det er ok å vente til man kan snakke med barnet om det, og at de får et valg. Anonymkode: 2c4a2...3f2 2
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 25. april 2019 #18 Skrevet 25. april 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan mener du at et barn under skolealder skulle fått gitt et informert samtykke til å være med på Barne-TV og forstå hva det vil medføre på sikt? Da ville man faktisk ikke hatt barn på Barne-TV... Anonymkode: ffa6f...241 Hvorfor mener du at barn skal tvinges til ting de ikke vil, dette er ikke noe ett barn må som å pusse tenner eller dusje.
AnonymBruker Skrevet 25. april 2019 #19 Skrevet 25. april 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Dvs at det må bli helt slutt på alt av bleiereklamer, babymatreklamer og egentlig alle reklamer med barn under … ja, si 7-8 år? Eller når de er i stand til å vurdere om dette egentlig er noe de vil. Anonymkode: 6d262...c4e Det finnes LØSNINGER Anonymkode: f2e42...1c4 5
AnonymBruker Skrevet 25. april 2019 #20 Skrevet 25. april 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dvs at det må bli helt slutt på alt av bleiereklamer, babymatreklamer og egentlig alle reklamer med barn under … ja, si 7-8 år? Eller når de er i stand til å vurdere om dette egentlig er noe de vil. Anonymkode: 6d262...c4e Finnes det så mange slike reklamer i Norge som er norske? Anonymkode: bd0da...b25
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå