Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det utroskap om man finner en venn av et annet kjønn som man deler tanker/følelser med?

(Tenker da på at partnerne allerede Vet det)

?

Videoannonse
Annonse
Gjest Violetta
Skrevet

Nei det synes jeg ikke, om det er type bestevenn du mener.

Om det er forelskelse er det vel heller ikke utroskap, man styrer jo ikke følelsene sine. Man styrer hva man gjør ut av det.

Gjest Anonymous
Skrevet

Dette er helt klart utroskap!

Skrevet

det er bare det at vi ble kjent først Etter at vi hadde fått hver vår partner. Og det hender vel at vi forteller hverandre ting som ikke vi forteller hjemme. Og det hender nok også at vi ikke forteller Hva vi snakker om til noen andre.

Men takk for svar, det er godt å vite at vi ikke gjør noe galt :)

Gjest SumoBryter
Skrevet

Jeg syns heller ikke det. Så lenge det ikke er kåte følelser inne i bildet, så er det ikke det.

Men exen min syntes det, men så var han eiesyk da.

Skrevet

jo, det er nok seks.følelser inni bildet fra begge sider, tror jeg.. Men det skjer Ingenting. Dessuten prater vi aldri om sex ol. !

Skrevet
Er det utroskap om man finner en venn av et annet kjønn som man deler tanker/følelser med?

(Tenker da på at partnerne allerede Vet det)

?

Jeg synes ikke dette er utroskap. Så lenge det er kun vennskap mellom dere, ingen andre følelser, og at partneren din vet om det og synes dette er greit kan du ha ren samvittighet.

Samtidig mener jeg at du bør tenke igjennom hva du ville syntes dersom han gjorde det samme. Du bør aldri gjøre noe du ikke ville likt at han gjorde.

Gjest Anonymous
Skrevet

Såklart dette går over grensen, siden du lurer på det. Jeg tror INGEN greier å ha et forhold til en av det andre kjønne uten at noen av dem får feil følesler etterhvert.

Og du sier jo at dere faktisk HAR sexuelle følelser, men bare ikke lever dem ut (enda).

Jeg hadde ikke godtatt at min partner hadde hatt en bestevenn av det motsatte kjønn, for jeg skal jo være hans bestevenninne,ikke sant? Kan han ikke si alt til meg, passer vi ikke sammen.

Venner av det motsatte kjønn man treffer sammen er jo greit, somi vennepar fesk, men å drive å ha en slik alene, det blir det bare tull av. det må jo være en grunn til at man har behovet i for denne i utgangspunktet, ikke sant?

Gjest Sumo utlogget
Skrevet
jo' date=' det er nok seks.følelser inni bildet fra begge sider, tror jeg.. Men det skjer Ingenting. Dessuten prater vi aldri om sex ol. ![/quote']

Da er det ikke greit!

Gjest gjesta
Skrevet

Spørs hvem det var og i hvilken grad.

Min kjæreste er min bestevenn og det er han jeg har behov for å fortelle alt til. Og hadde nok blitt skuffa om han snakka med ei annen om feks oss.. Uff, nei, hadde ikke likt det...

Gjest Cerise
Skrevet

På meg virker det kanskje som om du selv føler at ikke ting er helt greit, og lurer på om det er å gå for langt. Siden du sier dere har seksuelle følelser for hverandre, og dere forteller hverandre mer enn hva dere gjør med partnerene deres. Dere har etter min mening ikke gått over grensen for hva som kalles utroskap, men du burde vel tenke over hva du vil med dette vennskapet, og hvilke følelser du har for venn i forhold til partner.

Gjest Odense
Skrevet

nei, men jeg jeg har ingen strenge grenser for utroskap. Det som er utroskap for meg er om mannen min har sex med en annen kvinne. Har mange venner , både kvinner og menn, deler ofte tanker og følelser med dem..

Gjest Anonymous
Skrevet

En venn, en god venn, av motsatt kjønn, kan man meget godt ha. Når ere har seksuelle følelser og tanker... ja, da bør du tenke deg godt om. Du hadde ikke stilt dette spørsmålet desom du ikke hadde en følelse av at dette er galt.

Det ER galt.

Å nakke om følelser og tanker, og å h bestevenner, det er helt greit. Å ha seksuelle tanker/følelser, da har du gått lenger.... Du er nok ikke utro, nei. Men det er ikke rett ovenfor din partner likevel.

Skrevet

Når en er 20 år vil en gjerne eie sin elskede, du skal se meg ...bare meg ! Alle venner av motsatt kjønn er en trussel. Fordi vår selvfølelse er så lav.

Etterhvert skjønner vi hvor viktig det er å være raus i et forhold, å unne partneren venner av begge kjønn ..... At partneren kan omgås mange og evne å ha nære relasjoner til andre uansett kjønn synes jeg bare må være flott. Jeg vet jo at jeg ikke kan være alt for ham, da er venner viktig.

Viktig å ha noen å betro seg til ved siden av forholdet, det kommer jo bare meg selv til gode tenker jeg.

Det forutsetter selvsagt at forholdet er preget av trygghet og respekt for hverandre....

:)

Skrevet

Har dere følelser for hverandre, så er det over streken. Du kan jo tenke deg situasjonen motsatt. Om det hadde vært kjæresten din som hadde en sånt forhold til ei anna jente. Hvordan ville du sett på det?

Du leker med ilden...

Gjest Madeline
Skrevet

Siden det er seksuelle følelser inne i bildet synes jeg ikke det er greit. Plutselig en dag blir fristelsen for stor og dere løper linen ut.

Gjest luckyme
Skrevet

Jeg har tidligere vært i ett forhold, hvor jeg hadde kontakt med en "såkalt" venn, hvor vi utveklselet sms`er til hverandre.. Dette ble selvsagt holdt hemmelig for min (ex)samboer da... :-( Når du får slike venner, er det antagelig noe du savner i ditt forhold, og det er ikke riktig ovenfor din type.. da kan det vel være like greit å leve livet litt alene, og evt få opplevd dine fantasier, om du ikke kan leve dem opp med din kjæreste nå..! :klø:

Jeg har nå funnet mannen i mitt liv :P , og for meg er det utenkelig å begynne å holde hemmelig kontakt med andre enn min kjæreste.. og jeg hadde blitt virkelig forbanna og såret om jeg fant ut at min kjæreste skulle hatt kontakt og seksuelle fantasier med andre enn meg.. :frustrert: Jeg er ikke spes sjalu, men hadde blitt utrolig sjalu og mistenksom, og hadde ikke likt han skulle hatt seksuelle fantasier enn meg..! hadde jeg funnet det ut, hadde jeg gitt han en sjanse til å kutte ut med evt den beiben, hvis ikke det hadde blitt respektert, hadde jeg avbrutt forholdet!!!! :roll:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...