Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fått et jobbtilbud, som har dette avsnittet her i kontrakten:

«Stillingen innebærer rett til overtidsgodtgjørelse (fast forhåndsbetalt kompensasjon).
Av avtalt lønn anses 7,5 % av den til enhver tid gjeldende lønn som forhåndsbetalt kompensasjon for overtid. Dette 
tilsvarer henholdsvis 100 timer med 50 % overtidstillegg.»

Hva menes egentlig med dette?

Anonymkode: 5f54f...151

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror det innebærer at en del av eventuell overtid er "bakt inn" i den ordinære faste lønnen din. 

Slik at det først er etter x antall overtidstimer per år du faktisk har rett til betaling, utover den faste lønnen din. 

AnonymBruker
Skrevet

Ser ut til at overtidsbetaling er inkludert i fastlønn (opptil 7,5% av lønna), og at du ikke kan kreve ekstra overtidsgodtgjørelse før du overskrider 100 overtidstimer. 

Anonymkode: cca5c...3fa

AnonymBruker
Skrevet

At lønna inkluderer 100 timer overtid. Du får ikke overtidsbetalt før time 101. I tillegg ville jeg vært skeptisk til om det innebar en forventning på minimum å jobbe 100 timer overtid. Da må du i så fall være klar over og interesser i å jobbe så mye. 

Anonymkode: 3fe10...5a7

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

At lønna inkluderer 100 timer overtid. Du får ikke overtidsbetalt før time 101. I tillegg ville jeg vært skeptisk til om det innebar en forventning på minimum å jobbe 100 timer overtid. Da må du i så fall være klar over og interesser i å jobbe så mye.  

Anonymkode: 3fe10...5a7

DETTE.

For det første så er bedriften useriøs om de på forhånd er klar over overtidsbruk uten å bemanne bedre(går vel strengt tatt i mot arbeidsmiljøloven), for så i TILLEGG å snike inn i kontrakten at dere ikke skal få betalt for det før dere bikker x antall timer. Eller "bake det inn i fastlønn" som det også kalles......

Finn deg en ny og seriøs arbeidsgiver er min første tanke. Jeg vet at det ikke nødvendigvis er så lett, men dette får mine alarmklokker til å ringe.

Anonymkode: 1c4e7...d1b

AnonymBruker
Skrevet

Ok, takk folkens. Tenkte det var noe sånt, men var litt usikker på måten det var skrevet på. Det blir vel egentlig litt sånn som jeg har det i nåværende jobb, selv om det ikke sto i kontrakten der. Har en veldig grei fleksitidordning, så jobber egentlig veldig lite overtid sånn sett. 

Anonymkode: 5f54f...151

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...