Gjest Hel Skrevet 22. april 2005 #1 Skrevet 22. april 2005 Har et problem som bare ikke går bort. Hver gang jeg barberer bena klør det inn i helv... selvom jeg bruker fuktighetskrem. Jeg har prøvd forskjellige body lotions, barberhøveler og barberskum men alle gir samme resultat. Jeg får masse små røde nupper og tilogmed en uke etter hårene har begynt å gro ut igjen (jeg orker ikke barbere bena ofte pga. dette) kan det begynne å klø. Kan ligge våken om natta i nesten en time og bare klø og klø for det går ikke bort. Jeg antar at det er tørr hud som er problemet men som sagt har jeg prøvd masse forskjellige body lotions og sånt og ingenting funker. Kløen går bare vekk hvis jeg går leeeenge mellom hver gang jeg barberer meg men det er jo ikke akkurat lekkert med mannelegger året rundt. Hva kan jeg gjøre?
Mrs. K Skrevet 22. april 2005 #2 Skrevet 22. april 2005 Er det det sammen hvis du vokser eller bruker epilator? Hilsen Trille
Gjest Hel Skrevet 22. april 2005 #3 Skrevet 22. april 2005 Har faktisk ikke prøvd noen av delene. :klø: Epilator vet jeg ikke hva er og vet ikke om noen steder her jeg bor som driver med voksing (har prøvd hjemme før en gang og det gikk ikke bra).
Gjest Catwoman Skrevet 22. april 2005 #4 Skrevet 22. april 2005 Epilator er en liten maskin du kjører over leggene som napper ut hvert hårstrå. Veldig praktisk i grunn, men tror de er ganske dyre å kjøpe. Men har du prøvd en lotion som er for spesielt tørr og sår hud? kanskje det kan hjelpe?
Gjest Hel Skrevet 22. april 2005 #5 Skrevet 22. april 2005 Hm.. funker de like bra som barbering? Er det vondt? Alle body lotions jeg kjøper er for sensitiv eller tørr hud. Jeg har psoriasis i hodebunnen (som har begynt å spre seg :-( ) og har generelt veldig tørr hud men vet ikke om det er noen sammenheng der. Kanskje jeg må på apoteket og finne noe der, hvis det finnes?
Gjest Catwoman Skrevet 22. april 2005 #6 Skrevet 22. april 2005 Hm.. funker de like bra som barbering? Er det vondt? Bedre. For istedenfor å kutte over hårene, drar du de opp med roten (på samme måte som med voksing) så det tar lengre tid før de vokser ut igjen. Jeg har prøvd det en gang, og syns ikke det var vondt. Hadde forberedt meg på at det kom til å være mye værre. Jeg har psoriasis i hodebunnen (som har begynt å spre seg ) og har generelt veldig tørr hud men vet ikke om det er noen sammenheng der. Det kan tenkes det. Har ingen andre råd, virker jo som du har prøvd alt egentlig. Men du kan jo spørre på apoteket.
Gjest Anonymous Skrevet 22. april 2005 #7 Skrevet 22. april 2005 Vet det høres merkelig ut, men dette bør du prøve(av alle ting...hi hi) prøv vibrator rens etter at du har shavet! Den finnes b.l.a. på www.rabbitshop.no, Kondomeriet har den sikkert også. Så slipper du kløe og røde nupper
Gjest Formosiss Skrevet 22. april 2005 #8 Skrevet 22. april 2005 Et lite off-topic-spørsmål: Funker det å bruke epilator andre steder enn på leggene? F.eks. bikinilinjen og armhulene? Eller vil det være veldig, veldig vondt?
Rufus Skrevet 22. april 2005 #9 Skrevet 22. april 2005 ...og har generelt veldig tørr hud men vet ikke om det er noen sammenheng der. Kanskje jeg må på apoteket og finne noe der, hvis det finnes? Tror ikke det holder å kun smøre seg etter barbering..bare så jeg har sagt det... Jeg har ofte og mye vært plaget av kløe(eksem og allergi- hud)...men når jeg ikke bruker kortisonkremer ol. bruker jeg en lotion som er genial..eller iallefall veldig bra!! Aco Myk hud uten parfyme fra apoteket...veldig bra som bodylotion på tørre/utsatte steder... Det finnes også en annen som heter Exomega fra A-derma som inneholder Omega 6...men den er ganske dyr...
Gjest Formosiss Skrevet 22. april 2005 #10 Skrevet 22. april 2005 Dersom du har allergisk hud, er det siste du burde bruke over lengre tid kortisonholdige kremer. Hudlegen min sa MAKS 2 ganger pr. uke, og ikke det en gang, siden kortisonen ødlegger huden såpass mye. Kan tillegge at huden min på armene er ødelagt etter alt for mye feilbehandling fra andre legers side.
Catus Skrevet 22. april 2005 #11 Skrevet 22. april 2005 Tror vi har ganske lik hudtype, Tári Elensar. Jeg har også store problemer med kløe og tørr hud. Men det har ikke noe med barberingen å gjøre, jeg klør uansett jeg. Er avhengig av å smøre meg ofte med body lotion. Apoteket har flere bra for ekstremt tørr hud, du burde spørre der ja! Angående epilator. Jeg kjøpte en slik en gang, men måtte bare kutte å bruke den. Fikk så masse røde prikker/nupper (slike som du forteller om) på beina mine. Jeg så ikke ut! :-? Så jeg anbefaler deg å ikke kjøpe en før du har prøvd på et lite område av huden din. Kanskje ei venninne av deg har en som du kan prøve ut? Jeg vet iallfall at det ikke passer for min sensitive hud. Men for all del, vi er jo alle forskjellige, så kanskje du er heldigere enn meg!
Gjest manic Skrevet 22. april 2005 #12 Skrevet 22. april 2005 Du kan bruke epilatoren på bikinilinja, men personlig synes jeg den lugger sånn og det gjør vondt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå