AnonymBruker Skrevet 24. april 2019 #1 Skrevet 24. april 2019 Hver dag ser jeg på Facebook om folk som er på aap eller er ufør. De driver med hobbyene sine, er på turer og fotograferer, lager dukker, maler og hobbyting, men er for syke til å jobbe. Ei jeg kjenner er hjemmeværende. Har ikke ufør, men lever på NAV. Hun legger 20 talla bilder på alle turene hun er på, der hun dyrker hobbyen sin på fulltid. Sier nav har sagt hun kan gjøre det og at hun ikke trenger å jobbe. Hun har tre unger og minste er 5. Hvordan kan folk bare utnytte systemet slik? Og hvorfor er det greit at noen lever for drømmene sine mens andre må slite og jobbe rævva av seg? Anonymkode: 4a942...fd5 16
AnonymBruker Skrevet 24. april 2019 #2 Skrevet 24. april 2019 Folk legger som regel glansbilder ut på Facebook, for å framstille seg selv som mer vellykket enn de er. Vil tro disse heller ikke er noe unntak. Dessuten er vel bildene tatt over tid, og det er vel bedre at de gjør noe enn å forfalle enda mer, og forlenge sykehuskøene? Anonymkode: 655ad...45c 40
AnonymBruker Skrevet 24. april 2019 #3 Skrevet 24. april 2019 Ja, det er mye mer behagelig å slippe dette. Det skulle mye til før jeg hadde valgt å jobbe. Mulig en lønn på 650000+ hadde lokket, men det kan man jo bare se langt etter uten utdanning. Anonymkode: 06092...80b 2
AnonymBruker Skrevet 24. april 2019 #4 Skrevet 24. april 2019 Hvis du sliter ræva av deg, så havner du på nav du også. Anonymkode: e1a31...b88 9
AnonymBruker Skrevet 24. april 2019 #5 Skrevet 24. april 2019 Hvorfor jobbe når man kan være hjemme og slappe av? Vi bor i verdens rikeste land Anonymkode: afd08...42f 2
AnonymBruker Skrevet 24. april 2019 #6 Skrevet 24. april 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor jobbe når man kan være hjemme og slappe av? Vi bor i verdens rikeste land Anonymkode: afd08...42f Ja, dette lokker nok også mange. Anonymkode: 06092...80b 4
AnonymBruker Skrevet 24. april 2019 #7 Skrevet 24. april 2019 Jo flere som gjør det jo flere vil det bli som tenker at da kan vel jeg også. Hun er ikke sykere enn meg, Alle skrytebildene kan virke både som en provokasjon og en fristelse for slitne folk som vantrives på jobben eller er slitne og ikke i toppform. Anonymkode: 86325...4f3 7
AnonymBruker Skrevet 24. april 2019 #8 Skrevet 24. april 2019 Apropos FB. Mitt inntrykk er at de som må legge ut skrytebilder hele tiden er de som sliter mest. Anonymkode: 95091...d9d 38
AnonymBruker Skrevet 24. april 2019 #9 Skrevet 24. april 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jo flere som gjør det jo flere vil det bli som tenker at da kan vel jeg også. Hun er ikke sykere enn meg, Alle skrytebildene kan virke både som en provokasjon og en fristelse for slitne folk som vantrives på jobben eller er slitne og ikke i toppform. Anonymkode: 86325...4f3 Joda, men det ikke gjort i en håndvending å få trygd heller.Skal man få noe ut av det, må man planlegge det. Dette er noe de aller fleste ikke er i stand til, gitt både tiden det tar og uforutsette hendelser. Anonymkode: 06092...80b 1
Gjest Prøver91 Skrevet 24. april 2019 #10 Skrevet 24. april 2019 Jeg tror nok det alltid finnes to sider av en sak. Ja, jeg forstår at hardarbeidene middelmådige mennesker ser ned på sykmeldte, uføretrygdede, AAP-ere osv, men husk at det er en grunn til at folk er for syke til å jobbe, som regel.. Jeg har selv vært ganske deprimert, og har ikke fungert i arbeidslivet. Jeg slet nok med å stå opp, dusje, og få i meg nok næring til å komme meg ut døren. Jeg gikk i denne perioden på lange turer, fordi dette var en del av terapien for å bli bedre. Jeg tok også fine bilder, fordi dette var alt jeg hadde å se fram til. Heldigvis ble jeg 100% frisk etter mye terapi, kjærlighet til dyr, og vakre naturopplevelser som gjorde meg positiv. Det tok lang tid, men i dag har jeg både utdanning, jobb, hus, hund, og venter mitt første barn. Jeg dømmer ingen, og jeg tror at alle innerst inne ønsker å ha en jobb og gå til.
Gjest Anonym Bruker Skrevet 24. april 2019 #11 Skrevet 24. april 2019 (endret) 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hver dag ser jeg på Facebook om folk som er på aap eller er ufør. De driver med hobbyene sine, er på turer og fotograferer, lager dukker, maler og hobbyting, men er for syke til å jobbe. Ei jeg kjenner er hjemmeværende. Har ikke ufør, men lever på NAV. Hun legger 20 talla bilder på alle turene hun er på, der hun dyrker hobbyen sin på fulltid. Sier nav har sagt hun kan gjøre det og at hun ikke trenger å jobbe. Hun har tre unger og minste er 5. Hvordan kan folk bare utnytte systemet slik? Og hvorfor er det greit at noen lever for drømmene sine mens andre må slite og jobbe rævva av seg? Anonymkode: 4a942...fd5 Enda bra de har en hobby , og de kan gå turer som dessuten er forbyggende på helsa. Synd vist helsa var så skrøpeleg at de var "lenket " til å måtte holde seg hjemme. Endret 24. april 2019 av Anonym Bruker
AnonymBruker Skrevet 24. april 2019 #12 Skrevet 24. april 2019 Jeg forstår ikke at folk ikke forstår dette jeg ; den som jobber har ei arbeidstid å forholde seg til. Og dette må man greie uansett hva slags form man er i. En hobby kan man drive med når man vil, på dårlige dager kanskje man ikke orker noe. Du SER ikke de dårlige dagene, så hvorfor tro at du vet alt? ps! Jeg jobber jeg. Anonymkode: 2cca0...263 27
AnonymBruker Skrevet 24. april 2019 #13 Skrevet 24. april 2019 Just now, AnonymBruker said: Joda, men det ikke gjort i en håndvending å få trygd heller.Skal man få noe ut av det, må man planlegge det. Dette er noe de aller fleste ikke er i stand til, gitt både tiden det tar og uforutsette hendelser. Anonymkode: 06092...80b De begynner med en sykemelding og så trives de så godt med å gå hjemme at de setter seg inn i hvordan de skal gå fram for å kunne være hjemme på heltid og få penger for det. Anonymkode: 86325...4f3 4
AnonymBruker Skrevet 24. april 2019 #14 Skrevet 24. april 2019 En hobby kan være det som gjør dagen LITT bedre. Skal virkelig folk misunne folk det? MÅ de ligge å lide og ikke gjøre noe for å rettferdiggjøre at det får uføretrygd? Anonymkode: 2cca0...263 25
AnonymBruker Skrevet 24. april 2019 #15 Skrevet 24. april 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: De begynner med en sykemelding og så trives de så godt med å gå hjemme at de setter seg inn i hvordan de skal gå fram for å kunne være hjemme på heltid og få penger for det. Anonymkode: 86325...4f3 Ja, men da er de allerede på et låst spor. Om en derimot har hatt høy inntekt før dette, kan de komme godt ut av det. Anonymkode: 06092...80b 1
AnonymBruker Skrevet 24. april 2019 #16 Skrevet 24. april 2019 3 minutter siden, Prøver91 skrev: Jeg tror nok det alltid finnes to sider av en sak. Ja, jeg forstår at hardarbeidene middelmådige mennesker ser ned på sykmeldte, uføretrygdede, AAP-ere osv, men husk at det er en grunn til at folk er for syke til å jobbe, som regel.. Jeg har selv vært ganske deprimert, og har ikke fungert i arbeidslivet. Jeg slet nok med å stå opp, dusje, og få i meg nok næring til å komme meg ut døren. Jeg gikk i denne perioden på lange turer, fordi dette var en del av terapien for å bli bedre. Jeg tok også fine bilder, fordi dette var alt jeg hadde å se fram til. Heldigvis ble jeg 100% frisk etter mye terapi, kjærlighet til dyr, og vakre naturopplevelser som gjorde meg positiv. Det tok lang tid, men i dag har jeg både utdanning, jobb, hus, hund, og venter mitt første barn. Jeg dømmer ingen, og jeg tror at alle innerst inne ønsker å ha en jobb og gå til. Dette stemmer nok ikke. Anonymkode: 06092...80b 8
Gjest Anonym Bruker Skrevet 24. april 2019 #17 Skrevet 24. april 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: De begynner med en sykemelding og så trives de så godt med å gå hjemme at de setter seg inn i hvordan de skal gå fram for å kunne være hjemme på heltid og få penger for det. Anonymkode: 86325...4f3 Den dagen du evntl. havner på en sykemelding gr. slitasjeskader , arbeidskader, kreftdiagnose e.l, og i værste fall ender opp som uføretrygdet, så håper ingen tar noen medlidenhet med deg.
Pipaluk Skrevet 24. april 2019 #18 Skrevet 24. april 2019 Jeg foreslår at du tar en pause fra Facebook eller sletter den. Det er irriterende og provoserende med folk som skal dele så mye. Man blir misunnelig på det man ikke har og man føler seg mislykket som ikke har vært på SÅ kule toppturer og hatt det SÅ morsomt på forrige 17mai. Fokuser på deg selv så slipper du å kjenne på frustrasjon over folk som vil ha et liv på Face 7
AnonymBruker Skrevet 24. april 2019 #19 Skrevet 24. april 2019 1 minutt siden, AnonymBruker said: En hobby kan være det som gjør dagen LITT bedre. Skal virkelig folk misunne folk det? MÅ de ligge å lide og ikke gjøre noe for å rettferdiggjøre at det får uføretrygd? Anonymkode: 2cca0...263 Nei, de kan bare tone ned skrytingen på sosiale medier. I stedet deler de mange bilder fra et liv som ser ut til å leves i full fart med mye energi, og etterpå klager de over at folk ikke tror på at de er syke... Anonymkode: 86325...4f3 3
AnonymBruker Skrevet 24. april 2019 #20 Skrevet 24. april 2019 Akkurat nå, Anonym Bruker skrev: Den dagen du evntl. havner på en sykemelding gr. slitasjeskader , arbeidskader, kreftdiagnose e.l, og i værste fall ender opp som uføretrygdet, så håper ingen tar noen medlidenhet med deg. Det er vel trådens tema irrelevant...? Anonymkode: 06092...80b 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå