AnonymBruker Skrevet 24. april 2019 #1 Skrevet 24. april 2019 Minstejenta vår på 5 (begynner på skolen til høsten) har de siste månedene tisset seg ut så og si hver eneste natt. Dette etter 9 mnd med bare tørre netter. Hun hadde en urinveisinfeksjon som ble behandlet med antibiotika før hun begynte å tisse seg ut på natta (vet ikke om det kan være en årsak). Hun får begrenset med drikke etter klokka 17:30 og tisser hver kveld før hun legger seg, men virker som om at det ikke har hjulpet stort. Nå har venninnene hennes også begynt å overnatte hos hverandre og vi synes det er lite kult å sende henne avgårde på overnatting med bleie og i frykt for at bleien ikke holder og tisser ut senga. Hun vil heller dra på overnatting i frykt for at hun skal bli sett på som «baby» og «teit». Er dette noe å ta opp med lege? Er det noe jeg kan gjøre? Takker for svar og tips:) Anonymkode: f4474...3e2
sstinemor Skrevet 24. april 2019 #2 Skrevet 24. april 2019 Bestill en legetime og spør om råd😊 Jeg har ikke hørt om lignende før
AnonymBruker Skrevet 24. april 2019 #3 Skrevet 24. april 2019 Ta det opp med lege ja. Og be om dyrkning av urinen hennes for å se etter bakterier. Det er ikke alltid uvi gir utslag på strimmeltester. Anonymkode: 5955d...e6b 1
AnonymBruker Skrevet 24. april 2019 #4 Skrevet 24. april 2019 Prat med henne om det kan være noe som plager henne. Og bestill legetime for å finne ut om det er en fysisk årsak. Urinveisinfeksjon er jo en sannsynlig grunn. Jeg jobber i barnehage og ser at sånt ofte ordner seg etterhvert men greit å få utelukket ting 🙂 Anonymkode: 98199...7ce 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå