AnonymBruker Skrevet 24. april 2019 #1 Skrevet 24. april 2019 Ser ut som de fleste bedside cribber er beregnet for å festes i en vanlig sengeramme/ben med stropper eller lignende. Vi har en Wonderland rammemadrass/kontinentalseng (to tykke madrasser og en overmadrass) med sokkel under. Det går altså ikke an å skyve bena på cribben under, og er heller ikke noe å feste i. Vil det ikke da fungere å få festet en slik til vår seng? Har bare sett bilder på nettet, så vet ikke helt hvordan festene er. Det er ikke aktuelt å kjøpe ny seng til oss. Anonymkode: 66d0a...347
popstar Skrevet 24. april 2019 #2 Skrevet 24. april 2019 Jeg har ikke festet bedside criben, den har foreløpig ikke rørt på seg. Har tatt av hjulene da, og da står den jo på samme plass hele tiden. Tror ikke det er fester på min bedside crib heller. 1
AnonymBruker Skrevet 24. april 2019 #3 Skrevet 24. april 2019 Jeg har denne: https://www.barnashus.no/bedside-crib-two.html Den har ikke noen festemulighet. Men jeg er redd den skal skli, så har satt den mellom vegg og dobbeltseng. Anonymkode: 46e5f...abf
AnonymBruker Skrevet 24. april 2019 #4 Skrevet 24. april 2019 Jeg har låst hjulene på min, og satt den mellom veggen og sengen. Anonymkode: 03d95...492
Gjest Romsdal Skrevet 24. april 2019 #5 Skrevet 24. april 2019 Vi hadde samme type seng. La en stor håndduk under babymadrassen og strakk den over mot vår seng innunder overmadrassen vår, slik at det ikke kunne bli glipe mellom babysengen og vår seng. (Mormors ide) i tillegg til låste hjul såklart!
AnonymBruker Skrevet 24. april 2019 #6 Skrevet 24. april 2019 Jeg hadde den bare inntil senga vår med låste hjul, bevegde seg ikke uten at jeg bevisst dyttet den bort. Anonymkode: a9d7a...330
Sjøgrønn Skrevet 24. april 2019 #7 Skrevet 24. april 2019 Babybay Bed side crib er vel eneste merket jeg kjenner til som kan festes til rammemadrass. Den var helg genial, jeg hadde den til minstemann for to år siden
addict Skrevet 25. april 2019 #8 Skrevet 25. april 2019 Vi har ikke sokkel men samme problemet med kontinentalseng og vi har brukt en lang lastestropp og stoppet den fast så den ikke skal gli unna. Er glad for det, for i leting etter pupp i søvne så kan hun finne på å gnu ansiktet og kroppen i siden og nedover og en 7 kilos baby klarer fort å dytte unna hvis det først blir et lite glippe.
AnonymBruker Skrevet 25. april 2019 #9 Skrevet 25. april 2019 Vi kjøpte bare en ikea Gulliver seng og tok vekk ene siden. Trykket den opp mellom veggen og sengen. Da slapp vi å kjøpe både bedside OG grindseng. Anonymkode: 5cf63...002 2
AnonymBruker Skrevet 25. april 2019 #10 Skrevet 25. april 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi kjøpte bare en ikea Gulliver seng og tok vekk ene siden. Trykket den opp mellom veggen og sengen. Da slapp vi å kjøpe både bedside OG grindseng. Anonymkode: 5cf63...002 Samme gjorde vi 😊 og da sengen skulle inn på eget rom var det bare å skru på sprinkelsiden igjen. Masse penger spart 😄 Anonymkode: 4f418...7e1 2
AnonymBruker Skrevet 25. april 2019 #11 Skrevet 25. april 2019 Låser hjulene og setter den tett inntil. Lukker alltid igjen etter amming, så er ikke noe klemfare. Anonymkode: 3fe68...378
AnonymBruker Skrevet 25. april 2019 #12 Skrevet 25. april 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Samme gjorde vi 😊 og da sengen skulle inn på eget rom var det bare å skru på sprinkelsiden igjen. Masse penger spart 😄 Anonymkode: 4f418...7e1 Ja, og slapp å vende seg til ny seng å sove i. Vi har et spetakkel når vi bruker reisesengen, for det er jo ikke hennes seng🤣 Anonymkode: 5cf63...002
AnonymBruker Skrevet 25. april 2019 #13 Skrevet 25. april 2019 Tusen takk for svar! Har tenkt på det med sprinkelseng, men slik jeg har forstått det så kan man bare ta av siden når sengen er på det laveste hakket? Eller stemmer ikke det? Ts Anonymkode: 66d0a...347
AnonymBruker Skrevet 25. april 2019 #14 Skrevet 25. april 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk for svar! Har tenkt på det med sprinkelseng, men slik jeg har forstått det så kan man bare ta av siden når sengen er på det laveste hakket? Eller stemmer ikke det? Ts Anonymkode: 66d0a...347 Joda! Vi festet bunnen med ekstra skruer når vi tok av ene sprinkelsiden, skrudde bunnen fast i kortendene. Har den billigste sprinkelsengen fra ikea hvor det "eeegentlig" ikke er lagt opp til å ta av en sprinkelside. Fungerer utmerket. Anonymkode: eeb9f...356
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå