Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei dere
Alt går i surr for meg 
Jeg har syklus mellom dag 28-35
Siste syklus var 35
Første mensdag nå var 2 april og jeg har brukt clomiphen fra dag 5 til 10
Har ikke sett noe tegn for eggløsning (har ikke sett det før heller da jeg ble gravid og mistet i uke 6)

Hatt samleie fra den 18 april flere ganger daglig til i dag
Når kan jeg ha hatt eggløsning?
Har ikke testet da jeg har vært av sted og ikke fått kjøpt eggløsning tester...

Anonymkode: 3cb81...1fb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei dere
Alt går i surr for meg 
Jeg har syklus mellom dag 28-35
Siste syklus var 35
Første mensdag nå var 2 april og jeg har brukt clomiphen fra dag 5 til 10
Har ikke sett noe tegn for eggløsning (har ikke sett det før heller da jeg ble gravid og mistet i uke 6)

Hatt samleie fra den 18 april flere ganger daglig til i dag
Når kan jeg ha hatt eggløsning?
Har ikke testet da jeg har vært av sted og ikke fått kjøpt eggløsning tester...

Eggløsning regnes 14 dager etter første mensdag, så rundt 16.april hadde du eggløsning..og noen ganger kan eggløsning komme litt senere, så en periode på 5-7 dager rundt den 16 og gjerne før ville jeg bare kjørt på hvis jeg ville blitt gravid. 

Anonymkode: 2a2b6...477

AnonymBruker
Skrevet

Men er ikke det visst syklusen er på 28 dager at eggløsningen er på dag 14? 

Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men er ikke det visst syklusen er på 28 dager at eggløsningen er på dag 14? 

Jo, og det er under forutsetning av en normal syklus. Tiden fra mens til EL kan variere stort, mens tiden fra EL til mens (lutealfase) er forholdsvis stabil hos den enkelte, men mange har kortere lutealfase enn 14 dager. Jeg har 8-10, venninnen min har alltid 11 dager. 

Sannsynligvis har du hatt EL tidligere denne uken, men det kan vi ikke vite sikkert uten at du har testet med LH-test eller temping. Anbefaler temping fra neste syklus om du ikke blir gravid nå! 

Hva er bakgrunnen til bruk av clomiphen? Jeg er ikke kjent med denne...

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ein syklus på 27 dager og jeg får eggløsning på dag 11 eller 12.

Anonymkode: 999f5...11f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har prøvd lenge, og jeg mistet for 4 måneder siden. Har ikke prøvd igjen før nå egentlig siden jeg ville at kroppen skulle slappe mer av. 

Legen ville jeg skulle prøve clomid neste pp for å se om det ville hjelpe mer, siden vi har prøvd i noen år nå. 

Men når man tar clomid skal man ikke få mer slim da? 

Er helt forvirret haha.

AnonymBruker
Skrevet

Hvor ofte har dere sex rundt eggløsning? Ser det står annenhver dag, men jeg føler at det er lurt med dagen før, på el dagen og dagen etter. Vanskelig å velge hvilken av dagene man skal ha sex hvis det skal være hver andre dag.. 😮

Anonymkode: 7e79c...d28

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor ofte har dere sex rundt eggløsning? Ser det står annenhver dag, men jeg føler at det er lurt med dagen før, på el dagen og dagen etter. Vanskelig å velge hvilken av dagene man skal ha sex hvis det skal være hver andre dag.. 😮

Anonymkode: 7e79c...d28

Det holder med å ha samleie 3 ganger i uken da sæden lever flere dager i livmoren.

Skrevet

Dette er ingen kritikk av deg, men jeg synes det er ufattelig sløvt av legen din å gi deg klomifen uten spesielle indikasjoner (virker som du har relativt stabil syklus), og så ikke følge deg opp underveis. Det er større risiko for at flere eggposer modnes når man går på klomifen, derfor er det viktig å sjekke dette med UL før eggløsning for å unngå uønskete flerlingesvangerskap. Ved UL vil man også se om EL er på vei, og i mitt tilfelle fikk jeg satt EL-sprøyte når det var en eggpose som var moden nok for å gi en siste dytt til modningen.

Vet det er mange leger som er sløve på dette, men det unnskylder ikke. Ville hørt med legen om du kunne kommet inn å målt progesteron gitt at du har målt det tidligere i syklus eller sett om EL har vært med UL.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, prøverpåny skrev:

Dette er ingen kritikk av deg, men jeg synes det er ufattelig sløvt av legen din å gi deg klomifen uten spesielle indikasjoner (virker som du har relativt stabil syklus), og så ikke følge deg opp underveis. Det er større risiko for at flere eggposer modnes når man går på klomifen, derfor er det viktig å sjekke dette med UL før eggløsning for å unngå uønskete flerlingesvangerskap. Ved UL vil man også se om EL er på vei, og i mitt tilfelle fikk jeg satt EL-sprøyte når det var en eggpose som var moden nok for å gi en siste dytt til modningen.

Vet det er mange leger som er sløve på dette, men det unnskylder ikke. Ville hørt med legen om du kunne kommet inn å målt progesteron gitt at du har målt det tidligere i syklus eller sett om EL har vært med UL.

Jeg spurte om ultralyd og dette du skriver sist jeg var, men han mente det var unødvendig.... jeg blir bare mer og mer forvirret haha.. 

tenkte også på det at jeg ikke trengte clomifen, men brukte det denne gang.

men tror jeg kanskje har hatt eggeløsning før 18, og jeg har hatt samleie fra 18 så tror ikke det har klaffet denne gang ..

(menstrasjon 2 april)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...