Gå til innhold

Møte med toastmaster..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal ha møte med toastmaster på tirsdag, er det noen gode råd og få, noe som er viktig å ta opp? vet dere forresten hva vi må levere til ham på møtet?

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet
Vi skal ha møte med toastmaster på tirsdag' date=' er det noen gode råd og få, noe som er viktig å ta opp? vet dere forresten hva vi må levere til ham på møtet?[/quote']

Vår toastmaster har ca 2-3 bryllup i månden og har sitt mønster.... Prøv å få fram DIN (deres)meining me dagen... Hvordan Dere vil ha det..... Ikke la han over kjøre dere me sånn pleier jeg å gjøre det..... Få deres mening fram.....

Hva som skal leveres til han spørs vel kor lang ti det er til Bryllupet, Gjesteliste, sanger, meny, lokal beskrivelse og vei beskrivelse går ann å nevne.. men viss ikke alt er klart kan jo du jo sende det per mail når det er klart..

Og oppgi nr. hans til Gjester ... som kansje vil bidra med noe uten at dere skal vite ka so sjer! :P ( vi skreiv toastmasters tlf. nr i invitasjonen)

Skrevet

Kjøreplan - foreløpig, selvfølgelig.

Dersom han er erfaren kan det kanskje være lettere å sette den opp sammen med ham, men dersom dere allerede har en tale- og sangliste klar, må han ha det.

Ofte lurt å sette ham i kontakt med cateringen også, om dere har kokk/hovedservitør - da kan de avtale hvordan løpet skal legges, hvor mange taler mellom forrett og hovedrett, hvor lang tid før 2. servering, osv.

Vet mange har klaget over at dårlig kommunikasjon mellom toastmaster og kjøkken har ødelagt middagen - støy under talen, kald mat...

Er begge sider proffe kan dette sikkert ordnes samme dag, men lurt å høre med toastmaster hvordan han vil gjøre dette.

Skrevet

Kom på en liten ting, vi har en del gjester som har laget sang til oss som vi vet om, men toastmaster trenger vel ikke å få disse sangene på møtet. vi forsto det slik at så lenge vi skrev ned på et ark hvilken melodi, og hvor mange vers det var på hver av sangene, så holdt det at han fikk det..kan det stemme?

Skrevet

er det vanlig å ha en profesjonell toastmaster? Det har jeg faktisk aldri hørt om... :oops:

Trodde det var vanlig å velge en venn som var flink til å snakke og organisere :)

Gjest Soon Mrs S
Skrevet

Har sikkert valgt en proff om ikke vi hadde en venn som er flink å snakke i forsamlinger.

Smak og behag og lommebok :ler:

Skrevet

Vi har heller ikke valgt en proff, men han gjør vel dette på hobbybasis. han har vært toastmaster i en del bryllup, og vet nok hva han holder på med.. :wink:

Gjest Soon Mrs S
Skrevet
Vi har heller ikke valgt en proff' date=' men han gjør vel dette på hobbybasis. han har vært toastmaster i en del bryllup, og vet nok hva han holder på med.. :wink:[/quote']

Tror ikke det er så vanlig å bruke en proff, ikke som jeg vet om iallfall :roll:

Det viktigste er jo at vi som brudepar er komfortabel med vedkommende, det er mye tillit og respekt for våre ønsker den dagen

Gjest Madam Felle
Skrevet
er det vanlig å ha en profesjonell toastmaster? Det har jeg faktisk aldri hørt om... :oops:

Trodde det var vanlig å velge en venn som var flink til å snakke og organisere :)

Beklageligvis er det ikke alle som har slike venner, og da er det heldigvis noen som driver med dette. :wink:

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg ville ha en som kjente oss og derfor falt valget på mammas samboer. Ville vært unaturlig for oss å leie en toastmasteren. Vi vil hels at han skal gjøre så lite som mulig. Ønske velkommen, presentere talerne osv. Thats it.

Skrevet

Helt vanlig å ha en av gjestene som toastmaster. Har vært det i alle fire bryllupene jeg har vært i.

Jeg ville syntes det var rart å ha en fremmed person som toastmaster. Vil heller ha det mer avslappet og personlig, så får vi heller tåle hvis det skjer noe uforusett....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...