Gå til innhold

Liker en dame. Hvordan « sondere» terrenget?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Liker en dame på jobben. Vi snakker godt sammen og spiser av og til middag med en annen kollega. Selvom det er hyggelig som det er så merker jeg at jeg er nyskjerrig på henne og har lyst til å spise middag med henne alene. Hun er så mystisk. Jeg vet ikke om hun er gift, det virker ikke sånn. Hun har aldri nevnt noen mann eller barn. Hun er litt eldre enn meg , vi er i 30 årene begge to.

Lurer rett og slett på om det finnes måte jeg kan spørre henne ut samtidig som at jeg ikke ødelegger forholdet vi har. Dvs hyggelig kollegialt. Siden vi spiser middag av og til fra før men sammen med en annen. Kan jeg spørre henne om vi skulle spist bare? Har ingen planer om å sjekke henne opp. Bare snakke med henne. Jeg føler meg trygg sammen med henne. 

Anonymkode: d75cf...655

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hmmm. Det er ikke så lett å gjøre en mellomting. Enten tar man initiativ til en form for date ellers lar man det være. Min erfaring er at det ikke er så lett å sondere på en "trygg måte". Tar du initiativ til en middag bare dere to, så vil hun jo skjønne at du kanskje har noe mer i tankene enn vennskap.

Det kan jo være "nok" til å ødelegge et godt kollegialt forhold - eller hun vil ta det helt fint og synes det er hyggelig. Kanskje hun liker deg og? Personlig synes jeg det er veldig slitsomt å ha venner som jeg vet føler noe mer der jeg ikke gjengjelder romansen. Da føler jeg at jeg hele tiden må tenke på hvordan jeg oppfattes, ikke gi forhåpninger (selv om jeg har avvist tidligere) og at jeg hele tiden er den "slemme" som ikke gir vennen det den egentlig vil ha. Jeg hadde kanskje trukket meg unna hvis en venn/kollega begynte å gi uttrykk for å ønske alenetid, for å være helt ærlig. Forutsatt at jeg ikke var interessert da, naturligvis. 

Anonymkode: a06a2...07e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du spør henne hva hun har drevet med i ferien eller skal i helgen, så er det vel lett å finne ut om hun er singel.

Anonymkode: 399c8...70a

• Liker 1
Skrevet

Hvis dere begge er igjen på jobb en dag etter kollegaen har gått, kan du jo litt sånn casual si at du trenger litt mat og tenkte stikke bort på et sted i nærheten og spise - og spørre om hun vil være med. Du kan jo t.o.m. late som du ikke vet at kollega har gått så du spør om hun har sett kollega og late som du egentlig tenkte å spørre kollega også.

Hvis hun sier ja så prøv få samtalen inn på henne. Spør om hva hun skal i ferie, helg, om hun har sett en ny film, serie e.l. eller en bok du har lest som du vil snakke om.e.l... og pass på at du deler info om deg også så hun blir bedre kjent med deg også.

Eneste rare her er at du sier du ikke skal sjekke henne opp samtidig som du virker interessert i noe mer. Vit hva du vil og hvilke signaler du sender før du drar alene på middag med henne.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har ingen planer om å sjekke henne opp.

ok? tror du bør roe deg ned litt. Du virker desperat, her bør faktisk vite hva du egentlig vil. Men for å vite det du lurer på, så trenger du faktisk å spørre henne....

Anonymkode: 52dbb...9f2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Liker en dame på jobben. Vi snakker godt sammen og spiser av og til middag med en annen kollega. Selvom det er hyggelig som det er så merker jeg at jeg er nyskjerrig på henne og har lyst til å spise middag med henne alene. Hun er så mystisk. Jeg vet ikke om hun er gift, det virker ikke sånn. Hun har aldri nevnt noen mann eller barn. Hun er litt eldre enn meg , vi er i 30 årene begge to.

Lurer rett og slett på om det finnes måte jeg kan spørre henne ut samtidig som at jeg ikke ødelegger forholdet vi har. Dvs hyggelig kollegialt. Siden vi spiser middag av og til fra før men sammen med en annen. Kan jeg spørre henne om vi skulle spist bare? Har ingen planer om å sjekke henne opp. Bare snakke med henne. Jeg føler meg trygg sammen med henne. 

Trenger ikke å være helt direkte. Heng ut noen signaler og ser om du få respons. Snakk om et sted eller restaurant du liker og se om hun sier noe. Damer har bedre antenne enn menn. 

Anonymkode: f2fed...30e

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor vil du spise middag med henne alene hvis du ikke vil sjekke henne opp?

Er det for å finne ut om du VIL sjekke henne opp, sondere terrenget, se om hun har kjæreste/mann og så videre..?

Hva er det egentlig du vil med henne, bare stille nysgjerrigheten din?

Anonymkode: 2d6e2...b28

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor vil du spise middag med henne alene hvis du ikke vil sjekke henne opp?

Er det for å finne ut om du VIL sjekke henne opp, sondere terrenget, se om hun har kjæreste/mann og så videre..?

Hva er det egentlig du vil med henne, bare stille nysgjerrigheten din?

Anonymkode: 2d6e2...b28

Det værste som fins er sånne menn, enig med deg over. Vi merker jo at noen er interessert i oss og hvilke intensjoner de har med å spørre oss om å gjøre ting så det er bare sykt ubehagelig og teit når menn later som de egentlig ikke sjekker oss opp. 
Stå for det i det minste liksom... Ødelegger forholdet enda mere å late som noe annet, da blir du bare en desperat og feig creep man ikke kan være oppriktig med siden du (TS)  ikke er oppriktig med. 

Ts, for å sondere terrenget kan du ta disse vennskapsmiddagene med de andre kollagaene over til å bli kollegapils, eller lønningspils , så får dere en rutine på det og etter noen ganger så kan du se om hun flørter med deg (gjør hun det er det ikke noe tvil om det, da er hun rett fram, så ikke driv å analyser at hun tar seg til håret eller smiler) , og kanskje det til og med faller seg naturlig å spørre (som en venn) om hun treffer noen for tida eller har kjæreste, der mens du og de andre kollegaene er i godt humør og blir mer kjent på privat basis med hverandre. 
Eller så kan du ta den korte veien (for det over må brukes tid på) å bare spørre rett ut hvordan planer hun har for sommern, om hun skal på ferie, og hvis hun sier ja og stedet så spør åja med familien eller venner eller kjæreste eller?  
Og hvis hun har kjæreste så er det større sannsynlighet for å reise på ferie med han enn venner eller familie, det er ikke noe som kan gi deg et 100% svar men en ganske god indikasjon i alle fall om hun sier venner eller familie på at hun er singel. 

Anonymkode: ce762...f32

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Altså: først må du jo finne ut om hun er singel. Har dere ikke et såpass nært kollegialt forhold at du kan spørre om det - ja da er du ikke posisjonert for flørting.

Når du har funnet ut om hun er singel så bør du finne ut om hun i det hele er tiltrukket av ditt kjønn. Gjerne greit før en begir seg utpå. Etter det ville jeg luftet temaet romantikk på jobben. Er hun kategorisk avvisende så kan du trygt gå ut fra at hun har forstått at du er keen og skyter deg ned. Da gir du opp. Er hun positiv - spør rett frem. Ta nei for et svar. Spør aldri igjen. 

Prøv deg ikke i det hele om du er typen som blir masete, sutrete eller furt - da må en av dere bytte jobb, og det blir fort deg.

Anonymkode: fc162...8d4

AnonymBruker
Skrevet

Snakk med henne litt om løst og fast, spør om hun har type/barn osv. Sier hun nei kan du fyre av med "Lys å finne på noe sammen en dag"

Svarer hun nei, så ikke ta deg nær av det, men fortsett som dere alltid har gjort :)

Anonymkode: 96448...5eb

AnonymBruker
Skrevet

Ikke bryr deg om kjæreste finns eller ikke. Spiller ingen rolle. Hun kan har et forhold som hun er misfornøyd med osv.

Så lenge du viser interesse har hun grunn til vurdere deg. Det er alt du trenger å gjør: melde interesse. Hun tar det derfra og enten åpner dørene eller stenger. 

Anonymkode: f2fed...30e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...