AnonymBruker Skrevet 24. april 2019 #1 Skrevet 24. april 2019 Da jeg gikk på ungdomsskolen og var på ferie med foreldrene mine, delte vi et soverom alle tre. Jeg hadde egen enkeltseng rett ved siden av deres seng, og våknet opp av at de hadde sex midt på natten (lav stønning og hele pakken). Syns det er helt forferdelig å tenke på, og har tildels fortrengt det litt gjennom årene. Men dette kan da ikke være helt innafor??😐 Anonymkode: 67d14...f60 3
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 24. april 2019 Populært innlegg #2 Skrevet 24. april 2019 Nei. Å dvele ved slike bagateller i lang tid er ikke innafor. Anonymkode: 7dfbd...41b 65
Gjest moreno Skrevet 24. april 2019 #3 Skrevet 24. april 2019 Hvis du delvis har fortrengt det, hvorfor fra det frem igjen med en tråd på KG?
AnonymBruker Skrevet 24. april 2019 #4 Skrevet 24. april 2019 5 minutter siden, moreno skrev: Hvis du delvis har fortrengt det, hvorfor fra det frem igjen med en tråd på KG? For det er på kg vi unormale samles under et tak..? Anonymkode: 153c2...e92 19
AnonymBruker Skrevet 24. april 2019 #5 Skrevet 24. april 2019 Synes ikke det er innafor, nei. Greit om det er en baby som ikke skjønner noe av det, men en ungdomsskoleelev... Anonymkode: 72c35...cdb 22 1
AnonymBruker Skrevet 24. april 2019 #6 Skrevet 24. april 2019 Du kommer til å få en del svar på dette som forteller deg at du overdriver, sex er normalt, get over it osv. Ikke hør på det. Barn skal ikke behøve å se eller høre foreldrene sine ha sex, det kan være traumatiserende. Noe din opplevelse av dette forteller. Du reagerer helt normalt, de fleste liker ikke å å tenke på at foreldre har sex en gang, så ikke ta deg nær av det hvis noen sier noe annet. Seriøst, kunne de ikke vente til de var hjemme og du ikke lå i samme rom. Æsj... Anonymkode: e55a6...0c3 43 1
AnonymBruker Skrevet 24. april 2019 #7 Skrevet 24. april 2019 Jeg synes det er innafor. Moren min var derimot utro mens hun trodde jeg lå og sov på samme rom. Ferietur, jeg var 15. Hyggelig. Anonymkode: 129b8...265 9
AnonymBruker Skrevet 24. april 2019 #8 Skrevet 24. april 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du kommer til å få en del svar på dette som forteller deg at du overdriver, sex er normalt, get over it osv. Ikke hør på det. Barn skal ikke behøve å se eller høre foreldrene sine ha sex, det kan være traumatiserende. Noe din opplevelse av dette forteller. Du reagerer helt normalt, de fleste liker ikke å å tenke på at foreldre har sex en gang, så ikke ta deg nær av det hvis noen sier noe annet. Seriøst, kunne de ikke vente til de var hjemme og du ikke lå i samme rom. Æsj... Anonymkode: e55a6...0c3 Du vet det at i tidligere tider så var husene mindre, det var færre rom og flere barn per familie. Med din logikk så burde alle barn fra tidligere av være traumatiseRT. .. Man blir ikke traumatisert av å høre foreldrene sine ha sex i det stille. . Anonymkode: 153c2...e92 19
AnonymBruker Skrevet 24. april 2019 #9 Skrevet 24. april 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du kommer til å få en del svar på dette som forteller deg at du overdriver, sex er normalt, get over it osv. Ikke hør på det. Barn skal ikke behøve å se eller høre foreldrene sine ha sex, det kan være traumatiserende. Noe din opplevelse av dette forteller. Du reagerer helt normalt, de fleste liker ikke å å tenke på at foreldre har sex en gang, så ikke ta deg nær av det hvis noen sier noe annet. Seriøst, kunne de ikke vente til de var hjemme og du ikke lå i samme rom. Æsj... Anonymkode: e55a6...0c3 Anonymkode: a392d...e2c 4
AnonymBruker Skrevet 24. april 2019 #10 Skrevet 24. april 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du kommer til å få en del svar på dette som forteller deg at du overdriver, sex er normalt, get over it osv. Ikke hør på det. Barn skal ikke behøve å se eller høre foreldrene sine ha sex, det kan være traumatiserende. Noe din opplevelse av dette forteller. Du reagerer helt normalt, de fleste liker ikke å å tenke på at foreldre har sex en gang, så ikke ta deg nær av det hvis noen sier noe annet. Seriøst, kunne de ikke vente til de var hjemme og du ikke lå i samme rom. Æsj... Anonymkode: e55a6...0c3 Tenk på i gamle dager da når folk bodde svært trangt, da måtte omtrent 100 prosent av den oppvoksende slekt vært traumatisert. Rart at Norge går så bra, når generasjonene før oss var totalt traumatisert av foreldrenes seksualliv . Men helt alvorlig, tror absolutt ikke du er alene om den opplevelsen, legg det bak deg, foreldre har også sex selvom vi liker å tro at de har vært totalt aseksuelle . Anonymkode: 5d6a7...9c4 14
AnonymBruker Skrevet 24. april 2019 #11 Skrevet 24. april 2019 5 minutter siden, AnonymBruker said: Du vet det at i tidligere tider så var husene mindre, det var færre rom og flere barn per familie. Med din logikk så burde alle barn fra tidligere av være traumatiseRT. .. Man blir ikke traumatisert av å høre foreldrene sine ha sex i det stille. . Anonymkode: 153c2...e92 Tja, det var mye mer vold og kriminalitet før i tiden. Anonymkode: cc12a...fb8 7
AnonymBruker Skrevet 24. april 2019 #12 Skrevet 24. april 2019 Jeg skjønner at det er ekkelt. Det gir bilder i hodet man helst vil glemme.. Anonymkode: 47c32...1fc 6
AnonymBruker Skrevet 24. april 2019 #13 Skrevet 24. april 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tenk på i gamle dager da når folk bodde svært trangt, da måtte omtrent 100 prosent av den oppvoksende slekt vært traumatisert. Rart at Norge går så bra, når generasjonene før oss var totalt traumatisert av foreldrenes seksualliv . Men helt alvorlig, tror absolutt ikke du er alene om den opplevelsen, legg det bak deg, foreldre har også sex selvom vi liker å tro at de har vært totalt aseksuelle . Anonymkode: 5d6a7...9c4 At de har sex, det er jeg fullt klar over, og det har jeg vært siden jeg gikk på barneskolen. Da jeg har hørt dem flere ganger. Det var veldig ubehagelig å ligge et par meter unna dem og høre så tydelig hva som foregikk. Jeg måtte jo late som jeg sov, helt til de ble ferdige, og jeg faktisk klarte å sovne igjen. TS Anonymkode: 67d14...f60 12
AnonymBruker Skrevet 24. april 2019 #14 Skrevet 24. april 2019 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da jeg gikk på ungdomsskolen og var på ferie med foreldrene mine, delte vi et soverom alle tre. Jeg hadde egen enkeltseng rett ved siden av deres seng, og våknet opp av at de hadde sex midt på natten (lav stønning og hele pakken). Syns det er helt forferdelig å tenke på, og har tildels fortrengt det litt gjennom årene. Men dette kan da ikke være helt innafor??😐 Anonymkode: 67d14...f60 Før i tiden når folk bodde trangt så var dette vanlig. I kan der folk bor trangt så gjør de det ennå. Fordi det ikke er annet alternativ.Og ingen får traumer av det. Da godtar man at det er sånn verden er. Anonymkode: 8b883...e63 3
AnonymBruker Skrevet 24. april 2019 #15 Skrevet 24. april 2019 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du kommer til å få en del svar på dette som forteller deg at du overdriver, sex er normalt, get over it osv. Ikke hør på det. Barn skal ikke behøve å se eller høre foreldrene sine ha sex, det kan være traumatiserende. Noe din opplevelse av dette forteller. Du reagerer helt normalt, de fleste liker ikke å å tenke på at foreldre har sex en gang, så ikke ta deg nær av det hvis noen sier noe annet. Seriøst, kunne de ikke vente til de var hjemme og du ikke lå i samme rom. Æsj... Anonymkode: e55a6...0c3 Du må ta deg sammen. Anonymkode: 7dfbd...41b
AnonymBruker Skrevet 24. april 2019 #16 Skrevet 24. april 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: At de har sex, det er jeg fullt klar over, og det har jeg vært siden jeg gikk på barneskolen. Da jeg har hørt dem flere ganger. Det var veldig ubehagelig å ligge et par meter unna dem og høre så tydelig hva som foregikk. Jeg måtte jo late som jeg sov, helt til de ble ferdige, og jeg faktisk klarte å sovne igjen. TS Anonymkode: 67d14...f60 Jeg har opplevd det samme, en smule kleint der og da, javisst, men når jeg tenker på det nå.mange år etterpå, får det meg til å le. Overhodet ikke traumatisert, og det skulle nå bare mangle, hvis jeg hadde blitt traumatisert av noe så lite, måtte jeg vært en totalt nervebunt, livet i seg selv gir en mange slag, men foreldres sexliv er ikke ett av dem 😂. Anonymkode: 5d6a7...9c4 9
AnonymBruker Skrevet 24. april 2019 #17 Skrevet 24. april 2019 Her var det mange sofapsykologer. "Før i tiden sov hele familien i samme rom, og det gikk helt greit med dem!" Hva faen vet du om det? Har du foretatt en spørreundersøkelse blant folk som levde i gamle dager? Traumer og psykiske problemer var omtrent aldri anerkjent eller oppdaget før i nyere tid. Et eksempel er spesielt kvinner som ble kalt hysteriske om de slet. Barn skal ikke oppleve at foreldrene har sex i samme rom som dem. Barn er utrolig følsomme for slike ting og det er helt utrolig hvor antipatiske mange voksne er. Selv det å krangle foran barnet ditt er nok til å sette spor i en så følsom alder. Anonymkode: 856d3...5df 27
AnonymBruker Skrevet 24. april 2019 #18 Skrevet 24. april 2019 Jeg synes ikke det er innafor, og jeg skjønner godt at du syntes det var ekkelt, TS. Én ting er å tilfeldigvis overhøre foreldrene gjennom veggen, som de fleste av oss har gjort på et tidspunkt, men at sexen foregår i samme rom, er både invaderende og krenkende. En ung tenåring har ofte skam og forvirring knyttet til seksualitet, og en klar intimgrense mellom seg selv og foreldrene er helt naturlig. Jeg nyter deilig sex med mannen min titt og ofte, men ville aldri falt meg inn å gjøre det mens vår datter på åtte år er i samme rom. Hun har krav på en intimsone rundt seg, som alle andre mennesker. Hvordan kan jeg lære henne om grenser knyttet til seksualitet, hvis jeg selv gir blaffen i å respektere hennes grenser? Anonymkode: 4d217...530 26
AnonymBruker Skrevet 24. april 2019 #19 Skrevet 24. april 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Her var det mange sofapsykologer. "Før i tiden sov hele familien i samme rom, og det gikk helt greit med dem!" Hva faen vet du om det? Har du foretatt en spørreundersøkelse blant folk som levde i gamle dager? Traumer og psykiske problemer var omtrent aldri anerkjent eller oppdaget før i nyere tid. Et eksempel er spesielt kvinner som ble kalt hysteriske om de slet. Barn skal ikke oppleve at foreldrene har sex i samme rom som dem. Barn er utrolig følsomme for slike ting og det er helt utrolig hvor antipatiske mange voksne er. Selv det å krangle foran barnet ditt er nok til å sette spor i en så følsom alder. Anonymkode: 856d3...5df Folk var vettigere før. Nå blir man traumatisert og ødelagt av alt mulig. Anonymkode: 7dfbd...41b 6
Maleficenta Skrevet 24. april 2019 #20 Skrevet 24. april 2019 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Før i tiden når folk bodde trangt så var dette vanlig. I kan der folk bor trangt så gjør de det ennå. Fordi det ikke er annet alternativ.Og ingen får traumer av det. Da godtar man at det er sånn verden er. Anonymkode: 8b883...e63 Tviler på at det var så vanlig. Tror de fant kreative løsninger og hadde seg ute gjerne. Sex var mye mer skambelagt før og absolutt ikke noe man snakket om til barna 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå