Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har høy formell utdannelse, sivilingeniør fra NTNU. Fikk veldig dårlige karakterer siste året, og det gjorde noe med valg av stilling og selvtillit 

Fikk meg jobb svært relatert til økonomi og administrasjon, som mellomleder for andre ingeniører med ansvar for budsjettering ol. Har jobbet med det i 5 år og er lei. Jeg liker ikke å ha personalansvar og blir sekretæren til leder over meg.

Lønnsmessig, ville jeg ha gjort det bedre med en seniorstilling som ingeniør, men mangler erfaring og selvtillit.

For å beholde en lønn som i dag, må jeg fortsette eller over i tilsvarende stilling.

Skal jeg ha sjans til høyere lønn innen lederskap, burde jeg nesten etterutdanne meg for å ha det formelle.

Begynner jeg i ingeniørjobb fra sratch, vil lønnen min være lav, og jeg tror ikke jeg kommer til å hevde meg som en god ingeniør. Det blir som å begynne på nytt

Forslag?

Anonymkode: 3e810...0d7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har høy formell utdannelse, sivilingeniør fra NTNU. Fikk veldig dårlige karakterer siste året, og det gjorde noe med valg av stilling og selvtillit 

Fikk meg jobb svært relatert til økonomi og administrasjon, som mellomleder for andre ingeniører med ansvar for budsjettering ol. Har jobbet med det i 5 år og er lei. Jeg liker ikke å ha personalansvar og blir sekretæren til leder over meg.

Lønnsmessig, ville jeg ha gjort det bedre med en seniorstilling som ingeniør, men mangler erfaring og selvtillit.

For å beholde en lønn som i dag, må jeg fortsette eller over i tilsvarende stilling.

Skal jeg ha sjans til høyere lønn innen lederskap, burde jeg nesten etterutdanne meg for å ha det formelle.

Begynner jeg i ingeniørjobb fra sratch, vil lønnen min være lav, og jeg tror ikke jeg kommer til å hevde meg som en god ingeniør. Det blir som å begynne på nytt

Forslag?

Anonymkode: 3e810...0d7

Vel. Du må jo bestemme deg for prioriteringene dine.

Er penger viktigst? Trivsel? Å få spennende oppgaver? Liker du å få lov til å gå i dybden og bli ordentlig god på et emne, eller liker du å være den som har oversikten litt over alt?

Nå vet jeg ikke hva du misliker med å være leder - men å være prosjektleder er ofte ikke veldig ulikt å være leder (bortsett fra at en ofte etter noen måneder til år alt etter prosjektets varighet kan feire å være kvitt i alle fall mange av de andre i prosjektorganisasjonen om en nå ikke trives med dem)

Uansett stiller jeg meg uforstående til at du skal begynne fra børjan. Du har 5 års erfaring fra økonomi (tenker du prosjektstyring så er det verdt noe) og en siv.ing. Så vet jo ikke jeg om du er god i jobben din - det gjør veldig forskjell i ingeniørfeltet mitt, der en dårlig ingeniør har et rykte ganske langt hjemmenfra og er tilnærmet uansettelig i gode firma.

Å flytte på seg kan også være et alternativ. I områder med dårligere ingeniørdekning enn Oslo/Bergen/Trondheim vil den sin.ing tittelen din telle mer. (Også i rene penger)

Anonymkode: 31711...8bd

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner meg godt igjen i det du sier om karakterer og selvtillit. Er jurist og karakterpresset der er som kjent stort. Etter noen år i arbeidslivet viser det seg gang på gang at annen erfaring er viktigere enn karakterene. I hvert fall hos de fleste arbeidsgivere. 

Anbefaler deg å liste opp alt du har av kompetanse, både fra utdanningen og arbeidslivet. Fokuser på det du er god på. Det er garantert ganske mye! 

Når du søker jobber må du fokusere på dette. Du trenger ikke begynne på scratch lønnsmessig selv om du begynner med noe nytt. Du er ikke 25 år og nyutdannet. Du har med deg masse nyttig erfaring.

Anonymkode: baaf3...706

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...