AnonymBruker Skrevet 24. april 2019 #1 Skrevet 24. april 2019 de oppdager at du har "fusket" på forberedelsesdelen? Eller lar de deg ta den, for så å konfrontere deg flere uker etterpå? Jeg satt på forberedelsesrommet med eksamensvakt utenfor som egentlig ikke kunne se meg. Jeg sjekket klokken på telefonen et par ganger for å se hvor lang tid jeg hadde igjen, og ikke før noen dager etter eksamen innser jeg at mobiltelefon ikke er lov. Jeg ble ikke konfrontert med det på den aktuelle dagen. Nå får jeg skikkelig hetta. Jeg visste at internett ikke ville hjelpe meg på eksamen og derfor sjekket jeg den heller ikke for å finne informasjon, men jeg trodde faktisk at internett var lov da jeg blant annet har fått bruke internett under en hel skriftlig eksamen. Anonymkode: 11d8d...0af
AnonymBruker Skrevet 24. april 2019 #2 Skrevet 24. april 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: de oppdager at du har "fusket" på forberedelsesdelen? Eller lar de deg ta den, for så å konfrontere deg flere uker etterpå? Jeg satt på forberedelsesrommet med eksamensvakt utenfor som egentlig ikke kunne se meg. Jeg sjekket klokken på telefonen et par ganger for å se hvor lang tid jeg hadde igjen, og ikke før noen dager etter eksamen innser jeg at mobiltelefon ikke er lov. Jeg ble ikke konfrontert med det på den aktuelle dagen. Nå får jeg skikkelig hetta. Jeg visste at internett ikke ville hjelpe meg på eksamen og derfor sjekket jeg den heller ikke for å finne informasjon, men jeg trodde faktisk at internett var lov da jeg blant annet har fått bruke internett under en hel skriftlig eksamen. Anonymkode: 11d8d...0af Oi, dette visste jeg faktisk ikke. Satt i forberedelsestiden og fikk en melding, så svarte bare på den jeg. 😅 Eksamensvakten snakket med eksaminator da jeg ble hentet, så regner med at det ikke var noe problem. Men jeg vil tro at man evt. får tilsnakk hvis eksamensvakten ser at du er på mobil. Ville vært rart om de ikke sa fra med en gang, men ventet til flere uker etter eksamen. Anonymkode: 565ce...308 1
AnonymBruker Skrevet 24. april 2019 #3 Skrevet 24. april 2019 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Oi, dette visste jeg faktisk ikke. Satt i forberedelsestiden og fikk en melding, så svarte bare på den jeg. 😅 Eksamensvakten snakket med eksaminator da jeg ble hentet, så regner med at det ikke var noe problem. Men jeg vil tro at man evt. får tilsnakk hvis eksamensvakten ser at du er på mobil. Ville vært rart om de ikke sa fra med en gang, men ventet til flere uker etter eksamen. Anonymkode: 565ce...308 Godt å høre at det er flere!!! Når hadde du denne eksamenen? Jeg begynte å bli paranoid og tenkte: hva om de har overvåkningsutstyr og konfronterer meg senere...altså jeg vet jeg ikke gjorde noe galt annet enn å sjekke klokken, men f.eks. på skriftlig eksamen er jo bare det å ha telefonen påskrudd ansett som fusk! Jeg leste ikke hele skrivet før god tid etterpå, og da følte jeg meg skikkelig dårlig rett og slett da jeg ikke har råd til å miste denne eksamenen. Da vet vi hvert fall det til neste gang. Sist muntlig eksamen jeg hadde var 3 år siden og da satt eksamensvakt på samme rom under forberedelsene. Og det at bruk av internett under skriftlig eksamen var lovlig på skolen min sist halvår gjorde at jeg ble usikker. - TS Anonymkode: 11d8d...0af
AnonymBruker Skrevet 24. april 2019 #4 Skrevet 24. april 2019 Jøss, jeg fikk lov til å bruke internett under forberedelsesdelen (takk og lov, for jeg hadde glemt boka hjemme). Jeg gikk opp som privatist, mulig det er andre regler for det🤔 Anonymkode: f876f...f96 3
AnonymBruker Skrevet 24. april 2019 #5 Skrevet 24. april 2019 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jøss, jeg fikk lov til å bruke internett under forberedelsesdelen (takk og lov, for jeg hadde glemt boka hjemme). Jeg gikk opp som privatist, mulig det er andre regler for det🤔 Anonymkode: f876f...f96 Jeg er også privatist, men har vært tidligere elev ved skolen jeg tar eksamenene. Det er individuelle forskjeller på skoler dessverre, og dette gir lite mening for meg. Interessant at du fikk bruke internett! Muntlig eksamen er uansett vanskelig å skulle jukse seg til en god karakter på, så det hadde vært tåpelig om man skulle bli tatt for å sjekke telefonen. TS Anonymkode: 11d8d...0af
AnonymBruker Skrevet 25. april 2019 #6 Skrevet 25. april 2019 Jeg ville ikke ha vært bekymret. De måtte ha konfrontert deg under eksamen hvis de mistenkte deg for fusk. Er det du som har laget tråden om overvåkningskameraer? Anonymkode: 1a278...552 2
AnonymBruker Skrevet 25. april 2019 #7 Skrevet 25. april 2019 14 timer siden, AnonymBruker skrev: de oppdager at du har "fusket" på forberedelsesdelen? Eller lar de deg ta den, for så å konfrontere deg flere uker etterpå? Jeg satt på forberedelsesrommet med eksamensvakt utenfor som egentlig ikke kunne se meg. Jeg sjekket klokken på telefonen et par ganger for å se hvor lang tid jeg hadde igjen, og ikke før noen dager etter eksamen innser jeg at mobiltelefon ikke er lov. Jeg ble ikke konfrontert med det på den aktuelle dagen. Nå får jeg skikkelig hetta. Jeg visste at internett ikke ville hjelpe meg på eksamen og derfor sjekket jeg den heller ikke for å finne informasjon, men jeg trodde faktisk at internett var lov da jeg blant annet har fått bruke internett under en hel skriftlig eksamen. Anonymkode: 11d8d...0af Hva som skjer? Du får du leve i spenning resten av livet. Den dagen noen finner ut at de skal reagere så reagerer de. Anonymkode: da7be...08f
AnonymBruker Skrevet 25. april 2019 #8 Skrevet 25. april 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg ville ikke ha vært bekymret. De måtte ha konfrontert deg under eksamen hvis de mistenkte deg for fusk. Er det du som har laget tråden om overvåkningskameraer? Anonymkode: 1a278...552 Det var det jeg tenkte også. Ja jeg blir så paranoid av sånn!! -TS Anonymkode: 11d8d...0af
AnonymBruker Skrevet 25. april 2019 #9 Skrevet 25. april 2019 Huh. Da jeg tok muntlig som privatist fikk vi bruke ALLE hjelpemidler. Bøker, internett, telefon, alt. Jeg kunne ha tatt en telefonsamtale til pappa om jeg hadde hatt lyst, men siden det kan være forstyrrende for de andre som sitter i rommet så ble vi frabedt å gjøre akkurat det da 😂 Anonymkode: c8bf8...904
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå