AnonymBruker Skrevet 24. april 2019 #1 Skrevet 24. april 2019 Noen som kan anbefale en solkrem med 30-50 faktor, som er god for de som er plaget med soleksem? Det må være en som ikke gjør deg klissete etter påføring, for det takler jeg ikke! Jeg bruker nå denne fra cliniderm som jeg er veldig fornøyd med foruten at den gir meg kviser på kroppen noe jeg aldri har ellers:\ Så: Soleksem-vennelig, ikke-klissete, og høy faktor. Jeg har en fra vichy for ansiktet som jeg er kjempefornøyd med, men den finner jeg kun i 50 ml rundt om kring. Skulle gjerne hatt noe litt større. Forresten; har aftersun kremer egentlig noe for seg mtp. både solbrenthet og soleksem? Har liksom bare brukt aloe vera etter jeg evt. har blitt brent/fått eksem. Anonymkode: bbafd...611
Blingblingtahei Skrevet 24. april 2019 #3 Skrevet 24. april 2019 Det som funker I after sun er ofte aloe vera så ville bare holdt meg til ren aloe vera også heller smurt med en god fuktighetskrem etterpå slik at det ikke blir så stivt. Änglamark sun spray er bra, helt uten skadelige kjemikaler og den sitter uten å klisse.
Djungelvrål Skrevet 24. april 2019 #4 Skrevet 24. april 2019 3 timer siden, Blingblingtahei skrev: Det som funker I after sun er ofte aloe vera så ville bare holdt meg til ren aloe vera også heller smurt med en god fuktighetskrem etterpå slik at det ikke blir så stivt. Änglamark sun spray er bra, helt uten skadelige kjemikaler og den sitter uten å klisse. Aftersun hjelper ingenting om man først har fått soleksem. Da funker det bare å holde seg i skyggen og smøre eksemet med høyeste faktor. Det som kan dempe "kvisene" og kløen er hydrokortison så det er bestandig med meg på tur til varmere strøk. Bruker det på natta til det er dempet/forsvunnet.
AnonymBruker Skrevet 25. april 2019 #5 Skrevet 25. april 2019 10 hours ago, SupaWoman said: Aftersun hjelper ingenting om man først har fått soleksem. Da funker det bare å holde seg i skyggen og smøre eksemet med høyeste faktor. Det som kan dempe "kvisene" og kløen er hydrokortison så det er bestandig med meg på tur til varmere strøk. Bruker det på natta til det er dempet/forsvunnet. Akkurat dette har jeg også tenkt litt på. Men det må nå være mulig å få kjøpt på apotek i utlandet(skal til sør-europa i sommer)? Anonymkode: bbafd...611
^^Belle^^ Skrevet 26. april 2019 #6 Skrevet 26. april 2019 Jeg kjøper kortisonsalve på apoteket i Spania ihvertfall. Bare husk å vær forsiktig med kortisonen. Den gjør huden tynnere, så det er ikke noe du skal bruke mye. Sånn ellers har jeg ikke funnet noe som hjelper MOT soleksem for min del, men jeg vet det er mange som har vært heldige med betakaroten 4-6 uker før du skal til varmere strøk. Verdt et forsøk?
AnonymBruker Skrevet 26. april 2019 #7 Skrevet 26. april 2019 Anglamark anbefales av mange med unger med eksem. Kanskje den også er god mot soleksem? Ellers er jo alternativet å få lysbehandling hvert år. Anonymkode: 69cd8...340
Djungelvrål Skrevet 26. april 2019 #8 Skrevet 26. april 2019 På 25.4.2019 den 10.18, AnonymBruker skrev: Akkurat dette har jeg også tenkt litt på. Men det må nå være mulig å få kjøpt på apotek i utlandet(skal til sør-europa i sommer)? Anonymkode: bbafd...611 Ikke noe problem, kjøper 5% hydrkortison reseptfritt i spania. De har sikkert svakere prosent også.
Lunala Skrevet 3. mai 2019 #9 Skrevet 3. mai 2019 Jeg har vært veldig plaget med soleksem. Kom over et tips i et ukeblad for noen år siden som har hjulpet meg veldig! Bland 1 del grønnsåpe med 3 deler vann, bruk en bomullsdott til påføring, (2-3 ganger på samme hudområdet) la det lufttørke før du påfører solkrem. Jeg kan fortsatt få bittelitt soleksem om jeg oppholder meg lenge i sola og ikke smører meg ofte nok. (Som en hel dag på ei solseng i syden😊) Før brukte jeg Piz Buin Allergy SPF 30, bra og billig. Bruker nå La Roche Posay Anthelios SPF 30. Den er drøy og litt mindre klissete. 🙂 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2019 #10 Skrevet 3. mai 2019 1 minutt siden, Lunala skrev: Jeg har vært veldig plaget med soleksem. Kom over et tips i et ukeblad for noen år siden som har hjulpet meg veldig! Bland 1 del grønnsåpe med 3 deler vann, bruk en bomullsdott til påføring, (2-3 ganger på samme hudområdet) la det lufttørke før du påfører solkrem. Jeg kan fortsatt få bittelitt soleksem om jeg oppholder meg lenge i sola og ikke smører meg ofte nok. (Som en hel dag på ei solseng i syden😊) Før brukte jeg Piz Buin Allergy SPF 30, bra og billig. Bruker nå La Roche Posay Anthelios SPF 30. Den er drøy og litt mindre klissete. 🙂 Skulle tro det var meg som hadde skrevet siste del av dette... Før brukte jeg Piz Buin Allergy, men den synes jeg nå ikke er like bra. Nå bruker jeg La Roche Posay Anthelios SPF30 gel. Den er helt fantastisk god, klisser ikke, og gjør at jeg stort sett ikke får soleksem. Må tydeligvis prøve grønnsåpetrikset! Husker jeg alltid klødde og klødde, og smurte med noe hydrokortison-aktige greier jeg fikk kjøpt på apotek i Hellas. (Der soleksemen kom første gang.) Anonymkode: aaa54...3ec 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2019 #11 Skrevet 3. mai 2019 Betakaroten... Ellers er jeg fornøyd med oriflame sine solkremer. Hadde faktisk ikke utbrudd av soleksem en eneste gang i fjor sommer. Anonymkode: 6b955...0c1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå