Gå til innhold

EKSTREME mensensmerter

Cella

Anbefalte innlegg

Hallo!

Jeg må bare må få «snakket» med noen! Jeg ligger å vrir meg i mensensmerter nå. Jeg har tatt 900mg med Ibux og tre piller av cataflam 50mg, og smertene gir seg fortsatt ikke. Jeg vet at det er helt idiotisk å kjøre på med så mye, men jeg er desperat! Jeg har så vondt!😭 Ikke klarer jeg å stå, og ikke ligge stille heller!

Sånn er det alltid når jeg har mensen, men nå kanskje litt mer enn vanlig (?) og jeg orker ikke mer.!! Hadde det ikke vært for at vi ønsker oss barn hadde jeg bare fjernet hele livmoren!! 

Sist eggløsning fikk jeg otriville(?) for å få igang eggene mine på barneforsøket vårt. Jeg lurer derfor på om den sprøyten kan ha gjort det verre? Eller om noe kanskje kan ha festet seg på forsøket vårt, og så slipper? Siden det er så vondt?

Vær så snill! Om noen har tips til meg, vær så snill å hjelp meg! Tusen takk på forhånd!!💛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ibux og Cataflam (som er Voltaren) er ikke lurt å blande pga faren for magesår. Men jeg forstår at man blir desperat. Jeg har også slitt med sterke menssmerter og det er grusomt. Varme hjelper, har du en varmepute el?

Du har mensen, du blør? 

Jeg har aldri hørt at Ovitrelle kan gi sterkere menssmerter, den inneholder hcg hormon, så kroppen skal tro den er gravid og holde på egget til den selv produserer hcg.

Hvis dette skjer flere ganger, eller dette er noe du sliter med ofte så ville jeg ha gått til legen. Man kan få sterkere medisiner. Også bør man tenke på endometriose om dette vedvarer.

Anonymkode: df7e9...5c3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har det likt, hater det. Det som hjelper for meg er å bruke varmeflaske der hvor jeg har smerter, hvis det ikke tar bort smertene så lindrer det i alle fall. 

Anonymkode: 1372a...8d2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har du blitt sjekket ut for endometriose?

Veldig vanlig sammenheng mellom kraftige menssmerter, endometriose og fruktbarhetsproblemer...

Anonymkode: 5a89c...fcb

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Naproxen funker mot mine menssmerter, men jeg vil anbefale deg å ta opp problemet med fastlegen din. Hvis det plager deg hver eneste gang du har mensen og det er skikkelig ille kan det hende legen kan hjelpe deg (p-piller osv)

Anonymkode: 8e85e...3c0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du blitt sjekket ut for endometriose?

Veldig vanlig sammenheng mellom kraftige menssmerter, endometriose og fruktbarhetsproblemer...

Anonymkode: 5a89c...fcb

Samme her. Endo og smerter fra helvete. Gynekologen ble helt stum når jeg forklarte hvordan var.

Anonymkode: 04e6c...6dd

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
29 minutter siden, Cella skrev:

Hallo!

Jeg må bare må få «snakket» med noen! Jeg ligger å vrir meg i mensensmerter nå. Jeg har tatt 900mg med Ibux og tre piller av cataflam 50mg, og smertene gir seg fortsatt ikke. Jeg vet at det er helt idiotisk å kjøre på med så mye, men jeg er desperat! Jeg har så vondt!😭 Ikke klarer jeg å stå, og ikke ligge stille heller!

Sånn er det alltid når jeg har mensen, men nå kanskje litt mer enn vanlig (?) og jeg orker ikke mer.!! Hadde det ikke vært for at vi ønsker oss barn hadde jeg bare fjernet hele livmoren!! 

Sist eggløsning fikk jeg otriville(?) for å få igang eggene mine på barneforsøket vårt. Jeg lurer derfor på om den sprøyten kan ha gjort det verre? Eller om noe kanskje kan ha festet seg på forsøket vårt, og så slipper? Siden det er så vondt?

Vær så snill! Om noen har tips til meg, vær så snill å hjelp meg! Tusen takk på forhånd!!💛

Du må komme deg til Oslo universitetssykehus og få en grundig utredning for endometriose. 

Så vondt som dette er langt over normalen, uansett situasjon.

Anonymkode: 37206...e23

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Naproxen funker mot mine menssmerter, men jeg vil anbefale deg å ta opp problemet med fastlegen din. Hvis det plager deg hver eneste gang du har mensen og det er skikkelig ille kan det hende legen kan hjelpe deg (p-piller osv)

Anonymkode: 8e85e...3c0

P piller når ts har barneønske og er prøver? :daane:

Men endometrioseutredning, operasjon og så barneforsøk, det er mer i riktig retning.  To tette bør og vurderes. 

Anonymkode: 37206...e23

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Herlighet, stakkars deg!

Dette er nok ikke pga Ovitrelle, det høres mer ut som et ganske alvorlig tilfelle av endometriose eller liknende.

Om dere prøver å få barn (og egentlig uansett) så synes jeg du skal be om henvisning til diagnostisk lapraskopi på Ullevål.

Jeg har hatt den type smerter bare en syklus, og da var det både stor sjokoladecyste og betent endometriosevev i hele buken. 

Det er ikke normalt med slike smerter.

Bestill time hos fastlegen og si du vil ha henvisning, ikke gi deg på det.

Du kan ringe sykehuset og be om å få beskjed dersom timer avlyses (og dermed få inngrep raskere). 

Anonymkode: c7d70...c2e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, Cella skrev:

Hallo!

Ibux kan gjøre det vanskeligere å bli gravid

Anonymkode: f2d2b...313

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg vil anbefale å kjøpe ei varmepute den hjelper utrolig mye mer enn tabletter!!!

Jeg har vært gjennom noen horrible missed abortion og har virkelig hatt store smerter. Varmepute har hjulpet mer enn noe som helst annet og er verdt hvert øre. Du fyller bare på varmt vann og så legger du den mot der du har vondt enten det er mage, nedre mage, høyre, venstre, rygg osv.. Hjelper fantastisk!!! Fashy varmeflaske med fleecetrekk

Anonymkode: f2d2b...313

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Enig med de som nevner endometriose. Jeg er selv operert og mine menssmerter var så ille at jeg besvimte. Så kom deg til en gynekolog og sjekk det ut.

Et tips mot smertene er å ha sex (hvis du orker). Endorfinene hjelper mot smerten. 

Anonymkode: 36b1e...996

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Naproxen, det reddet meg i mange mange år! 

Anonymkode: f1fb5...dbd

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Du kan også ta Paracet og Ibux sammen. Paraceten kicker igang Ibuxen. (F.eks 500 Paracet og 400 eller 800 Ibux)

Anonymkode: 36b1e...996

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som andre sier så kan det være lurt med en utredning for endometriose, den skaper veldig store smerter

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for alle gode svar dere!😘😘😘 Jeg har akkurat startet en utredning for endometriose, jeg venter på timen min for å finne ut om det kan være det. Men litt godt å få bekreftet fra dere at smertene ikke er «normale». Når jeg nevnte smertene mine til fastlegen min sa han bare : «Det er sikkert ikke så ille, alt handler om smerteterskelen din. Jeg hadde en pasient forrige uke med avkappet finger som hare satt å smilte, så du har nok ikke så vondt..» 

Tusen takk for svar, nå har jeg tatt en brusflaske med varmt vann! Roet seg heldigvis litt!👏🏽👏🏽

Endret av Cella
Skrivefeil😬
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Cella skrev:

Tusen takk for alle gode svar dere!😘😘😘 Jeg har akkurat startet en utredning for endometriose, jeg venter på timen min for å finne ut om det kan være det. Men litt godt å få bekreftet fra dere at smertene ikke er «normale». Når jeg nevnte smertene mine til fastlegen min sa han bare : «Det er sikkert ikke så ille, alt handler om smerteterskelen din. Jeg hadde en pasient forrige uke med avkappet finger som hare satt å smilte, så du har nok ikke så vondt..» 

Tusen takk for svar, nå har jeg tatt en brusflaske med varmt vann! Roet seg heldigvis litt!👏🏽👏🏽

Er ikke uvanlig at leger sier dette, desverre må man kjempe for å bli hørt med denne sykdommen

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Filifjonkamor skrev:

Er ikke uvanlig at leger sier dette, desverre må man kjempe for å bli hørt med denne sykdommen

Dessverre er det sånn. Men måtte le litt av sammenligningen hans.😬😂 Ikke alltid det er like lett å forklare at mensensmerter er vondt til en mann!😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Cella skrev:

Dessverre er det sånn. Men måtte le litt av sammenligningen hans.😬😂 Ikke alltid det er like lett å forklare at mensensmerter er vondt til en mann!😅

Jeg har heldigvis en lege som begynte å lese seg opp om endometriose og jeg har fått full forståelse for mine smerter av ham. Slik burde det vært for alle

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...