AnonymBruker Skrevet 24. april 2019 #1 Del Skrevet 24. april 2019 En bil kom i rasende fart på en smal vei. Hunden var i bånd. Får man tilbake på forsikringen da? Den summen man har forsikret hunden for. Anonymkode: 7a14d...e5d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvartz Skrevet 24. april 2019 #2 Del Skrevet 24. april 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: En bil kom i rasende fart på en smal vei. Hunden var i bånd. Får man tilbake på forsikringen da? Den summen man har forsikret hunden for. Anonymkode: 7a14d...e5d Døde hunden? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2019 #3 Del Skrevet 24. april 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: En bil kom i rasende fart på en smal vei. Hunden var i bånd. Får man tilbake på forsikringen da? Den summen man har forsikret hunden for. Anonymkode: 7a14d...e5d Hunden døde av skadene. Ts Anonymkode: 7a14d...e5d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2019 #4 Del Skrevet 24. april 2019 Akkurat nå, Kvartz skrev: Døde hunden? Ja, momentant. Ts Anonymkode: 7a14d...e5d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2019 #5 Del Skrevet 24. april 2019 Det er ikke min hund, men eieren er knust og jeg prøver å hjelpe til nå etter påska. Ts Anonymkode: 7a14d...e5d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 24. april 2019 #6 Del Skrevet 24. april 2019 (endret) Ja, en forsikring dekker jo normalt ulykker. Så hvorfor får jeg følelsen av at du tror den ikke dekker et slikt tilfelle? Det må i så fall ha vært en veldig kjip-ass billigforsikring med alle mulige slags forbehold innskrevet i avtalen. Vet ikke om så dårlige kjæledyrforsikringer finnes en gang, men... Min hund er forsikret i Agria og er forsikret mot ulykker også. PS! Spør hundeeieren om å få se forsikringsdokumentene. Les dem. Man får dem tilsendt omtrent en gang årlig, eller kan lese dem online. Endret 24. april 2019 av Million Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 24. april 2019 #7 Del Skrevet 24. april 2019 Det avhenger av om hunden har livsforsikring og hvilke vilkår som gjelder. Ring forsikringsselskapet og spør! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2019 #8 Del Skrevet 24. april 2019 Akkurat nå, Million skrev: Ja, en forsikring dekker jo normalt ulykker. Så hvorfor får jeg følelsen av at du tror den ikke dekker et slikt tilfelle? Det må i så fall ha vært en veldig kjip-ass billigforsikring med alle mulige slags forbehold innskrevet i avtalen. Vet ikke om så dårlige kjæledyrforsikringer finnes en gang, men... Min hund er forsikret i Agria og er forsikret mot ulykker også. Fordi forsikringen kan kreve at hunden må gå på venstre side av eier når den er i bånd. Kan de det? Eller kan det gå på bilførers forsikring? Jeg vet ikke om bilføreren stoppet. Dette var min hund som jeg omplasserte med en avtale om en betalingsordning på fem år. Ts Anonymkode: 7a14d...e5d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvartz Skrevet 24. april 2019 #9 Del Skrevet 24. april 2019 Hvis hunden har livsforsikring så får han muligens dekket verdien på hunden. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2019 #10 Del Skrevet 24. april 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Fordi forsikringen kan kreve at hunden må gå på venstre side av eier når den er i bånd. Kan de det? Eller kan det gå på bilførers forsikring? Jeg vet ikke om bilføreren stoppet. Dette var min hund som jeg omplasserte med en avtale om en betalingsordning på fem år. Ts Anonymkode: 7a14d...e5d Jeg tenker ikke først og fremst på meg selv, for de kan ha forsikret hunden for mer enn de kjøpte den for /avbetalingsordningen. Det håper jeg de har gjort hvis de vil ha en ny hund etter hvert. Jeg er sikker på at jeg får pengene tilbake, men nå vil jeg jo helst ha hele summen fordi jeg ikke mer har pant i hunden eller hva man kaller det. Ts Anonymkode: 7a14d...e5d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2019 #11 Del Skrevet 24. april 2019 2 minutter siden, Kvartz skrev: Hvis hunden har livsforsikring så får han muligens dekket verdien på hunden. Det er bra. Da vil de få dobbelt så mye som de kjøpte den av meg for. Men en hunds verdi er vanskelig. Samme rase vil koste 25-30 K. Ts Anonymkode: 7a14d...e5d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvartz Skrevet 24. april 2019 #12 Del Skrevet 24. april 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er bra. Da vil de få dobbelt så mye som de kjøpte den av meg for. Men en hunds verdi er vanskelig. Samme rase vil koste 25-30 K. Ts Anonymkode: 7a14d...e5d Det er ikke alle som har livsforsikring på hundene sine. Håper du har skrevet en god kontrakt slik at du får pengene dine. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2019 #13 Del Skrevet 24. april 2019 Akkurat nå, Kvartz skrev: Det er ikke alle som har livsforsikring på hundene sine. Håper du har skrevet en god kontrakt slik at du får pengene dine. Det har vi gjort. De har livsforsikring også. Men lurte på om det går på bilfører eller hundeforsikringen? Eller om bilførers forsikring og selskapet hunden er forsikret i må bli enige før eller etter at summen blir betalt? Ts Anonymkode: 7a14d...e5d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 24. april 2019 #14 Del Skrevet 24. april 2019 6 minutter siden, Kvartz skrev: Hvis hunden har livsforsikring så får han muligens dekket verdien på hunden. 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er bra. Da vil de få dobbelt så mye som de kjøpte den av meg for. Men en hunds verdi er vanskelig. Samme rase vil koste 25-30 K. Ts Anonymkode: 7a14d...e5d Verdien på hunden blir ikke fastsatt etter skjønn når skaden har skjedd. En evt. utbetaling avhenger av hva hunden ble forsikret for da forsikringen ble tegnet og er normalt valpepris for rasen. Blandingshunder har som regel en forholdsvis lav, maksimal forsikringssum. Forsikringssummen reduseres normalt i takt med hundens alder. Å sitte her og spekulere er uansett liten vits i for vi vet ikke hva slags forsikring eieren har tegnet. Uansett må skadeårsaken kunne bekreftes av en veterinærattest, men det regner jeg med er tatt hånd om. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 24. april 2019 #15 Del Skrevet 24. april 2019 Du spør om bilførers forsikring kan gjelde. Den gjelder IKKE hvis hunden går løs iflg loven, men det skriver du jo at hunden ikke gjorde. Les mer her, kanskje det står noe: Lov om ansvar for skade som motorvogner gjer (bilansvarslova) https://lovdata.no/dokument/NL/lov/1961-02-03 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2019 #16 Del Skrevet 24. april 2019 2 minutter siden, Leo skrev: Verdien på hunden blir ikke fastsatt etter skjønn når skaden har skjedd. En evt. utbetaling avhenger av hva hunden ble forsikret for da forsikringen ble tegnet og er normalt valpepris for rasen. Blandingshunder har som regel en forholdsvis lav, maksimal forsikringssum. Forsikringssummen reduseres normalt i takt med hundens alder. Å sitte her og spekulere er uansett liten vits i for vi vet ikke hva slags forsikring eieren har tegnet. Uansett må skadeårsaken kunne bekreftes av en veterinærattest, men det regner jeg med er tatt hånd om. 1 minutt siden, Million skrev: Du spør om bilførers forsikring kan gjelde. Den gjelder IKKE hvis hunden går løs iflg loven, men det skriver du jo at hunden ikke gjorde. Les mer her, kanskje det står noe: Lov om ansvar for skade som motorvogner gjer (bilansvarslova) https://lovdata.no/dokument/NL/lov/1961-02-03 Jeg spekulerer ikke. Veterinærattest ble tatt straks der det ble konstatert at hunden døde av skadene. Jeg vil uansett ikke få tilbake mer enn salgssummen. De tegnet livs- og veterinærforsikring. Spørsmålet er i grunnen om det er bilførers forsikring som gjelder, og om summen blir utbetalt eller om de to forsikringsselskapene må bli enige først. Det har vært påske. Jeg har ikke snakket med den nye eieren etter det så jeg vet ikke om bilfører stoppet. Ts Anonymkode: 7a14d...e5d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 24. april 2019 #17 Del Skrevet 24. april 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg spekulerer ikke. Veterinærattest ble tatt straks der det ble konstatert at hunden døde av skadene. Jeg vil uansett ikke få tilbake mer enn salgssummen. De tegnet livs- og veterinærforsikring. Spørsmålet er i grunnen om det er bilførers forsikring som gjelder, og om summen blir utbetalt eller om de to forsikringsselskapene må bli enige først. Det har vært påske. Jeg har ikke snakket med den nye eieren etter det så jeg vet ikke om bilfører stoppet. Ts Anonymkode: 7a14d...e5d Jeg skrev ikke at du spekulerte. Jeg skrev at det er liten vits i at vi spekulerer. Og hvis bilfører ikke er kjent så vil det jo selvfølgelig ikke kunne gå på hans/hennes forsikring, men du/dere visste vel med en gang hunden var død om bilfører stoppet eller ikke? Skaden må uansett meldes til forsikringsselskapet og så velger de hvordan de vil løse dette. Er bilfører kjent og melder saken til sitt forsikringsselskap vil selskapet hunden er forsikret i kunne kreve regress. Hvis saken er helt grei utbetaler normalt selskapet hunden er forsikret i pengene med en gang. Men dette blir altså spekulasjoner. Vi vet ikke en gang om bilfører er kjent eller ikke. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2019 #18 Del Skrevet 24. april 2019 23 minutter siden, Leo skrev: Jeg skrev ikke at du spekulerte. Jeg skrev at det er liten vits i at vi spekulerer. Og hvis bilfører ikke er kjent så vil det jo selvfølgelig ikke kunne gå på hans/hennes forsikring, men du/dere visste vel med en gang hunden var død om bilfører stoppet eller ikke? Skaden må uansett meldes til forsikringsselskapet og så velger de hvordan de vil løse dette. Er bilfører kjent og melder saken til sitt forsikringsselskap vil selskapet hunden er forsikret i kunne kreve regress. Hvis saken er helt grei utbetaler normalt selskapet hunden er forsikret i pengene med en gang. Men dette blir altså spekulasjoner. Vi vet ikke en gang om bilfører er kjent eller ikke. Takk for svar. Det siste du skriver gir mening. Dette var like før ferien og jeg ville ikke spørre for mange spørsmål. Av den grunn vet jeg lite og ikke om bilfører stoppet. Ny eier som har hatt hunden i snart ett år var i sjokk. Vi avtalte å prates etter påska når de visste mer, men jeg ble lovet pengene tilbake. Selvsagt visste eieren at hunden var død, men dro til veterinær for å fastslå dødsårsaken. Jeg var ikke til stede. Ts Anonymkode: 7a14d...e5d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå