Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle vordende modre!!

Jeg lurer paa hvor lenge dere provde for dere fikk full klaf!! -og tror dere det psykiske har noe aa si, som at hvis man fokuserer veldig paa det saa tar et lenger tid (eller at det i alle fall virker saann...)

Jeg er en liten planlegger, og det aa faa barn er vel absolutt verdt aa planlegge noye.... er litt nyskjerrig paa hva jeg kan forvente meg (selv om ingen ting er sikkrt av den grunn...) naar jeg skal begynne aa prove!

klems fra meg!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er alltid interessant å forhøre seg litt, synes jeg, selv om det ikke gir noen garantier.

Vi brukte 3 måneder, og det var etter at jeg hadde gått over 10 år på pillen, uten pause.

Tror nok vi var litt fokuserte på at det skulle klaffe, i hvert fall jeg, men ikke så mye at det ikke var noe gøy. Det blir vel værre jo lenger man må vente.

Lykke til!

Skrevet

Første gang jeg var gravid brukte vi 3 mnd før det klaffet. Denne gangen sluttet jeg med p-pillene 3 mnd før vi begynte å prøve ordentlig, første prøve mnd klaffet det, er nå 17+3 uker på vei.

Jeg tror det psykiske har en god del å si visst man blir for opphengt i å bli gravid. Tror det beste er å prøve å slappe av og ta det som det kommer, lettere sagt en gjordt kanskje, men, men... :D

Gjest Marthe77
Skrevet

Har gått på p-piller i ca 5 år.... sluttet august i fjor og begynte å prøve i august i år. Det ble full klaff. Har akkurat testet positivt.

Lykke til!

Gjest Atilla, ikke innlogget
Skrevet

Sluttet med pillene i mai, begynte å prøve i juli, og gravid i august.

Supert!!

Skrevet

Jeg ble gravid på andre forsøksmåned. Men vi var ikke veldig opptatt av det, jeg ser på disse snart gravid dagbøkene her at enkelte er VELDIG fokusert på dette. Tror det kan være vanskeligere å bli gravid når man styrer med målinger av eggløsning og samleie slik og slik for størst sannsynlighet. Ta det med ro og kos dere med hverandre er mitt beste råd!

Skrevet

Jeg ble gravid den måneden jeg var mest opptatt av eggløsning og forskjellige tegn på det. Å si at det gjør det vanskeligere hvis man prøver å treffe EL, er å ta litt hardt i synes jeg.

Synes dessuten det er litt pes med disse "Slapp av" rådene, er man opphengt i det så er man det, man stresser jo ikke med vilje, det bare blir sånn. Og hvis man da hele tiden får høre at det blir vanskeligere hvis man stresser... ja det sier seg jo selv hvilken virkning det vil ha.

Jeg tror det er bedre å godta de følelsene man har enn å prøve å føle noe annet.

Skrevet

jeg sluttet med pillen i mai-00, og ble gravid med en gang, men hadde desverre en SA i sugust-00....

I dag; 2 år etter, er jeg fremdeles ikke blitt grvid!!! :cry:

Forskjellig fra person til person!!!

Skrevet

Jeg er vel en av dem som blir gravid bare jeg tenker på det.

Mitt første barn var ikke ens planlagt, nr. 2 hade vi knappt begynnt å tenke på, det var kan vi sie semi-planlagt, og med barn nr. 3 så var den første graviditetstesten positiv etter att vi begynte å prøve.

Skrevet

Huff, så "deprimerende" å se at alle får det til så fort!!

Kjempefint for dere selvfølgelig, men for de som har holdt på en stund er det litt stygge tall.. Er nå i min sjuende prøvemåned, og det blir vanskeligere for hver syklus å slappe av og ikke tenke på det synes jeg. Er mest redd for at vi aldri skal få det til.. Hadde jeg visst at jeg helt sikkert var gravid innen et år hadde det ikke gjort så mye å vente..

Vel, lykke til alle gravide og snart-gravide! :blunke:

Gjest Mortitia - ikke innlogget
Skrevet

Jeg begynner nå på min 9 prøvemåned og dette går rævva. Er enig med siste her at det er litt deprimerende at "alle" får det til så fort. Begynner å lure på hvorfor det ikke skjer oss. Har alle forutsetningene og helsa til det også. Det er lett for folk å si at en ikke skal tenke for mye på det- Yeah right.

Hilsen en litt smådeppa og PMS aktig Mortitia

men det er uansett kjekt å se at folk får det til så fort :-)

Skrevet

Lite informasjon før alle dere som forsøker å bli gravide:

25% blir gravide den første månaden etter att de begynner å prøve

60% inom 6 mnd

75% inom 9 mnd

85% inom 12 mdn og

90% inom 18 mdn

Så dere ser det er helt normalt om det tar litt tid og de fleste blir gravide inom 1-1,5 år

Skrevet

Jeg sluttet med prevensjon i juni og har ikke blitt gravid ennå :-?

Håper det skjer snart, men regner vel med at det tar noen måneder ennå. Sukk...

Skrevet

Kommer ikke til aa begynne aa prove for om et ars tid... men jeg gleder meg allerede, jeg da =)

Saa jeg er inne og smugtitter her en gang i blandt... ser at det er en god del som maa vente, men at mange blir gravide fort. det gjor det jo litt vanskelig aa planlegge det ogsaa, da. man aner liksom ikke naar det kan skje og om det i det hele tatt skjer...

Skrevet

Vi har prøvd siden påske -02 (blir vel rundt et halvt år, men det føles som en evighet!). Fremdeles ikke noe tegn til at ting er i boks. Bruker TCOYF og har ikke engang funnet ut om jeg har eggløsning. Det sliter å høre om alle som blir gravide også, selvom jeg unner alle det. Og det blir ikke bedre at både min bror (kona hans, seff) og min manns søster er gravide. *sukk*

Maggie!

• 2 uker senere...
Gjest barn-i-magen
Skrevet

Ble gravid med engang førstegang, men prøvde i 7 mnd denne gangen, fant nettopp ut at vi skal få en liten en i april. Ting tar tid..

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg sluttet med pillen rett før jul i fjor, og jeg må nok føye meg i rekken med dem som "sliter" litt dessverre... :(

Menstruasjonen her vært regelmessig helt siden jeg sluttet på pillen, og den kommer like sikkert hver gang...

Vi tenker ikke så mye på at jeg skal bli gravid (stresser ikke), men det ligger nok likevel bak der i underbevisstheten.

Håper det snart blir to blå på meg også...

Anette :sur::sur:

Skrevet

Hei.

Tenkte jeg skulle få dere slitere i litt bedre humør.

Jeg og mannen min prøvde i over 3 år. Vi ble utredet begge to uten at noe galt ble funnet. Har gjennomført 1 mislykket inseminasjonsforsøk til 8000,- Så etter det ga jeg opp håpet, og nå er jeg plutselig 4 mnd på vei...............

Trodde ikke at det var mulig å være så lykkelig.

Så ta det med ro, det ordner seg nok.

Stor lykke klem til dere alle!

Skrevet

Jeg begynte på p-sprøyte for 6 år siden, etter 10 år med uregelmessig menstruasjon (3-4 blødninger i året). Ble proppet ørene fulle med advarsler om at skulle vi noen gang få barn, så burde vi snart prøve.

Sluttet med sprøyta høsten 2001 fordi jeg ville prøve en ny type prevensjon. Hadde ikke tanker på barn i det hele tatt. Og med beskjed om at det i hvertfall kom til å ta 2 år før mensen min fant tilbake til sin vante syklus (3-4 ganger i året), så var vi litt sløve med prevensjonen etter siste sprøyta...... Hadde bare masse deilig befriende og god sex!!!

MEN så reagerte kroppen min litt merkelig her i våres...... Jeg som alltid har vært i fin form, gode jernlager og i det hele tatt sunn og frisk, holdt på å besvime ett par ganger! DA gikk varsellampene!!!! Og joda..... 8 uker på vei var vi sannelig blitt, vi som ikke skulle ha barn, og som hadde blitt fortalt at vi kanskje kom til å få problemer med å få barn!

Men selv om det var uventet, så er det langt fra uønsket!!!!!

-32+3-

Gjest Anonymous
Skrevet

For oss tok det 17 mnd å bli gravide, startet på utredning, og fikk da noe annet å tenke på. Ble da plutselig spontant gravid. Så nå er jeg37+2 uker på vei, og ser virkelig frem til å hilse på det lille etterlengta nurket. :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...