Gå til innhold

Hvordan sy fancy trekk til ringperm?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har akkurat scrappet ferdig et album til eldstejenta. Tittelen er "xxxs første år". Hun er snart tre år nå, så det var på tide at jeg ble ferdig med det :oops:

Men altså, jeg har lyst til å sy et stilig trekk til albumet, altså et trekk i stoff til å ha utenpå en ringperm. Her skal jeg applikere navnet hennes, ha på litt figurer og sånt. Men hvordan syr jeg det? Hvordan får jeg det til å sitte fint på permen? Noen som har gjort noe lignende?

Videoannonse
Annonse
Gjest Hulderjenta
Skrevet

Er litt dårlig å leite opp sånne ting :oops: men jeg mener jeg leste en artikkel i magasinet her på KG som tok for seg sånne ringpermtrekk. De ble limt stramt på permen, står fremgangsmåte i artikkelen. Du kan leite i hobby-artiklene, så finner du den sikekrt!

Beklager at jeg ikke hadde link til deg... :sjenert:

Skrevet

Jeg har lagd mange sånne, men er så innviklet å forklare med ord. Hvis du vil, kan jeg sende deg en perm som du kan bruke som mønster. Er lettere å forstå når du har noe å se etter.

Send meg pm om hvor jeg skal sende den hvis du er interessert.

Skrevet

Tusen tusen takk for hjelp, dere :-) Wixx, jeg har sendt deg en pm :wink:

Den framgangsmåten Lea beskriver i artikkelen ser jo enkel og grei ut. Lurer på om det går an å ha noe mellom permen og stoffet, kanskje vatt? Vil gjerne ha det litt mykt. Ser for meg at med stoff kan det bli stygt å bare lime direkte på permen?

Skrevet
Tusen tusen takk for hjelp, dere :-) Wixx, jeg har sendt deg en pm :wink:

Den framgangsmåten Lea beskriver i artikkelen ser jo enkel og grei ut. Lurer på om det går an å ha noe mellom permen og stoffet, kanskje vatt? Vil gjerne ha det litt mykt. Ser for meg at med stoff kan det bli stygt å bare lime direkte på permen?

Har sendt deg svar på pm'n din. Og ja...klart du skal bruke vatt...vatt og tykke papplater....blir så fint så...og ingen sårkanter som kan få stoffet til å løsne fra permen. :)

Skrevet

Klart du kan bruke platevatt under stoffet. Men det bør sitte godt fast, slik at det ikke rynker seg og sklir rundt når permen lukkes og åpnes.

Jeg synes at det er best å lime stoffet rett på permen, for da blir det ikke stygge rynker når permen åpnes. Har ikke merket noe til slitasje i kantene. Men jeg har brukt ganske tykt stoff da.

Skrevet

Nå har jeg vært på loftet Nala...så i morgen går en stk. perm i posten. :) (Var forresten ikke så støvete som jeg fryktet der oppe :ler: )

Den er litt flatklemt da...men hvem hadde ikke vært det hvis de hadde ligget i en pappeske i flere år. :ler:

Skrevet
Nå har jeg vært på loftet Nala...så i morgen går en stk. perm i posten. :) (Var forresten ikke så støvete som jeg fryktet der oppe :ler: )

Så flott da, wixx. Gleder meg masse til å få den :-) Kjempesnilt av deg, dette. Jeg slutter aldri å glede meg over de snille damene man møter på KG :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...