lille meg... Skrevet 24. april 2019 #1 Skrevet 24. april 2019 Trenger middagstips! Hva er dine billigste men likevel fullverdige middagstips? 1
AnonymBruker Skrevet 24. april 2019 #2 Skrevet 24. april 2019 Hjemmelaget pai med brokkoli og skinke/ bacon eller kylling. Ost på toppen. Bare Google for oppskrifter. Enkelt å lage. Anonymkode: fa051...705 1
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 24. april 2019 #3 Skrevet 24. april 2019 Sjekk ut Rema 1000 sin under 100 lappen
AnonymBruker Skrevet 24. april 2019 #4 Skrevet 24. april 2019 Fullkorns pasta og fiskegryte. Man kan kjøpe mye i first price, nok til flere middager Bland kokt pasta, tiner fisk, frosne grønnsaker og saus med ost på toppen Anonymkode: aecf3...cca 1
AnonymBruker Skrevet 24. april 2019 #5 Skrevet 24. april 2019 Dette er de billigste, de som koster 10-30 kr porsjonen: Freser opp løk, hvitløk og gulrot. Heller på vann, litt kyllingkraft, og grønne linser. Er for meg en superbillig, rask og mettende middag/lunsj. kjøper svinenakke 19kr/kg. BBQ krydder, langtidssteker i leirgryte, drar fra hverandre (pulled pork) Baker burgerbrød, eller tar en brødskive om jeg er lat Legger på kjøttet, og det jeg har av salat i kjøleskapet. Lager enn bbq saus av ketchup, løk og tabasco. Fiskegrateng, laget med seifilet. Kjøper ribbe på tilbud, ofte ned mot 30 kr/kg. Steker opp, fryser i porsjoner. Lager coleslaw med hodekål, gulrøtter, creme fraiche, sitron, majones. Steamed buns (koster ingenting, litt styr å lage, men disse kan droppes). Steker opp en hel, billig kalkun. Har salatkjøtt i måneder fremover. Kjøper sosekjøtt på tilbud. Hiver kjøtt, løk, rotgrønnsaker, hermetiserte tomater og kraft i en gryte, lar det koke i 2-3 timer. Anonymkode: a225b...6ff 1
AnonymBruker Skrevet 24. april 2019 #6 Skrevet 24. april 2019 Er du en person varer en ferdig middag i to dager. Poteter er billig og metter, så bruk det og ris og spaghetti. Jeg lærte av svigermor å lage sauser og fryse ned, så bruk noen timer på det en søndag fks. En middag smaker så mye bedre og mettende med varm saus. Så bruker jeg veldig mye råkost da det passer til det meste. Billige middager på Rema er pakker med karbonader, ca 50 kr, og varer til fire,fem måltider. Fryser ned. Fiskegrateng. Veldig billig til ca 15 kr på Rema. Ikke knallgod, men spiselig. Kjøp de hermetiske skinkene. Ha til spaghetti eller ostesmørbrød. To ostesmørbrød er nok til middag. Har du hermetisk sopp (billig) og løk ved siden av blir ett nok. Har alltid tre ting i kjøleskapet : gulost, egg og smør. Viktig å ha mel, sukker og salt. Dette lever du billig på. Anonymkode: 4e6c5...193 1
AnonymBruker Skrevet 24. april 2019 #7 Skrevet 24. april 2019 Helt håpløst å skille ut middagen fra resten av menyen, og basere seg på andres matpreferanser og -ideologier Anonymkode: 9d61b...873
AnonymBruker Skrevet 24. april 2019 #8 Skrevet 24. april 2019 1 boks bønner i tomat + noen pølser. Anonymkode: 6434d...e80
Anonym907654 Skrevet 24. april 2019 #9 Skrevet 24. april 2019 (endret) Både meny og rema 1000 har egne ordninger med billige og sunne middager. Verd å sjekke ut! Endret 24. april 2019 av Anonym907654
Djungelvrål Skrevet 24. april 2019 #10 Skrevet 24. april 2019 En biff f.eks pepperbiff fra FP. Kutt den i små biter og stek sammen med litt løk. Kok bitene i litt bujongvann i 30 min. Hiv over frossen lapskausblanding og kok opp. Kok i 15 min. Smak til. Billig, sunt og magert.
Heidi786543 Skrevet 25. april 2019 #11 Skrevet 25. april 2019 jeg sjekker alltid ulike nettsider før jeg skal handle middag. Viktig å få det så billig som mulig hver gang syns jeg. Spare der jeg kan. Jeg har joker i nærheten så jeg legger opp matplanene basert på hva som er på tilbud her https://www.tilbudmaskin.no/joker/ også sjekker jeg https://prisguiden.no/ før jeg handler andre ting. Viktig å tenke økonomisk 😁
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå