Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Blir ferdig med Bachelor (Øk.Adm) i vår, har greie karakterer, relevante verv, og har studert teknologi (informatikk) på toppen av dette. Har søkt på sommerjobber, deltidsjobber, men nei - ingen napp. 

Får alltid samme tilbakemelding: "Vi har fått 100/150/200 søkere på stillingene blablablabla med oppfordrer deg til å søke videre!".

Det er snakk om helt A4 rådgiver stillinger. Har også søkt på jobber langt uti distriktene, men samme svar. 

Når jeg ser på hvem som blir ansatt i de lokale stillingene, så virker det å være kjenninger av hverandre. Studenter som er med i samme studentforening, og som henger / jobber sammen på skolen. Jo, det er jo naturlig å gå god for søkere du allerede kjenner, men man mister jo motivasjonen til å søke videre. 

Anonymkode: 1cd9e...891

Videoannonse
Annonse
Gjest 007_008_007
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Blir ferdig med Bachelor (Øk.Adm) i vår, har greie karakterer, relevante verv, og har studert teknologi (informatikk) på toppen av dette. Har søkt på sommerjobber, deltidsjobber, men nei - ingen napp. 

Får alltid samme tilbakemelding: "Vi har fått 100/150/200 søkere på stillingene blablablabla med oppfordrer deg til å søke videre!".

Det er snakk om helt A4 rådgiver stillinger. Har også søkt på jobber langt uti distriktene, men samme svar. 

Når jeg ser på hvem som blir ansatt i de lokale stillingene, så virker det å være kjenninger av hverandre. Studenter som er med i samme studentforening, og som henger / jobber sammen på skolen. Jo, det er jo naturlig å gå god for søkere du allerede kjenner, men man mister jo motivasjonen til å søke videre. 

Velkommen til det til tider bedritne arbeidsmarkedet. 

Skrevet

Har du vurdert å kontakte vikarbyråer? Som Manpower og alle disse? Og be spesielt om oppdrag i banker?

Det vil gi deg en erfaring, og det vil gi deg en fot innafor.

Jeg fikk drømmejobben to ganger gjennom først å være ansatt på stedet gjennom vikarbyrå :)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Just now, Million said:

Har du vurdert å kontakte vikarbyråer? Som Manpower og alle disse? Og be spesielt om oppdrag i banker?

Det vil gi deg en erfaring, og det vil gi deg en fot innafor.

Jeg fikk drømmejobben to ganger gjennom først å være ansatt på stedet gjennom vikarbyrå :)

Ser Manpower legger ut en del av disse bankstillingene her jeg bor, men problemet er at jeg ikke har noen god erfaring med Manpower; min dårlige erfaring er at de rett og slett aldri svarer på noe som helst! Har søkt på flere stillinger, tatt kontakt med dem muntlig og skriftlig, men ingen treff. Er jeg heldig, så får jeg standard avslag 3-6 mnd senere. 

Adecco har jeg veldig god erfaring med, da de alltid er på hugget, svarer og følger opp, men alas - de legger aldri ut stillinger knyttet opp mot bank. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ser Manpower legger ut en del av disse bankstillingene her jeg bor, men problemet er at jeg ikke har noen god erfaring med Manpower; min dårlige erfaring er at de rett og slett aldri svarer på noe som helst! Har søkt på flere stillinger, tatt kontakt med dem muntlig og skriftlig, men ingen treff. Er jeg heldig, så får jeg standard avslag 3-6 mnd senere. 

Adecco har jeg veldig god erfaring med, da de alltid er på hugget, svarer og følger opp, men alas - de legger aldri ut stillinger knyttet opp mot bank. 

Du må bare kontakte Manpower og Adecco igjen. Eller Bankpower, som den avdelingen bankene er under. De vil ikke alltid lyse ut stillingene om de har kandidater som de kan benytte. Jeg har fått faste jobber i bank via de.

Anonymkode: 4641a...bc2

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Mange vikarbyråer legger ikke ut stillinger, fordi dem har allerede flere aktuelle kandidater i basen sin. 

AnonymBruker
Skrevet

Det vil ordne seg for deg. Det kan jeg garantere. Du kan kanskje ta et vikariat i et selskap så lenge, for deretter å ha litt relevanr erfaring til bankjobben. 

Det tok meg 6 måneder å få jobb. Det tok en kompis 12 måneder. Det ordner seg. Få karrietesenteret til å se igjennom en søknad, så har du en god søknad som du tilpasser stillingen. By på deg selv. Få frem hvor viktig det er i vpre dager med it-ferdigheter og hvilke styrke du har med den kunnskapen. Driver du med nerdeting på fritiden, få det med. 

Anonymkode: 8116f...889

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hei! 

Jeg har gått økad, har helt ok karakterer (ikke noe å skryte av.) Fikk jobb i en av de store bankene via Manpower, og det ble inngangen min til å få fast jobb i en annen stor bank etter tre måneder. Få jobb via bemanningsbyrå, gjør en god jobb så skal du se at det ordner seg. Lykke til!

Anonymkode: 8dc1a...702

Skrevet

Da har du nok en feil utdannelse til feil tid. De fleste bankfilealer rundt om kring er jo lagt ned. Nå som banktjenestene har blitt digitalisert og automatisert. Så da har de som jobbet der blitt sagt opp. 

Derfor vrimler det av ledige flinke folk med lang praksis innen yrket. Så blir det opprettet en ny stilling. Har de mer en nok å ta av, og kan velge på øverste hylle. 

• Liker 1
Gjest Lily_88
Skrevet

Utvid horisonten din- hva med kreditt-firma, inkasso osv? 

AnonymBruker
Skrevet
49 minutter siden, Lily_88 said:

Utvid horisonten din- hva med kreditt-firma, inkasso osv? 

Heller arbeidsledig og totalt karriereskifte en å bli moralsk korrupt, og jobbe for slike aktører. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Academic Work er meget seriøst rekrutteringsselskap. Det er meget dyktig til å rekruttere rett person, spesielt hvis du sliter med å finne jobb. Flere i kullet fikk 6-måneders kontrakt gjennom de hos en kunde, deretter fikk du fast ansettelse.

Anbefaler Academic Work på det sterkeste. De har også vunnet prisen for å være det rekrutteringsselskapet til å finne rett person til rett stilling.

Anonymkode: 89705...4b6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 25.4.2019 den 22.39, AnonymBruker skrev:

Heller arbeidsledig og totalt karriereskifte en å bli moralsk korrupt, og jobbe for slike aktører. 

Dette viser tydelig hvorfor du ikke får jobb. Hadde jeg vært deg så hadde jeg sagt ja for å jobbe hos Inkassobransjen. 

Anonymkode: 89705...4b6

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobbet etter endt bachelor i økad som saksbehandler på bank i et inkassoselskap. Jobbet der i 2 år og fikk deretter tilbud om begge stillingene jeg søkte på som rådgiver i bank. Jobber nå med boliglån og kreditt hos DnB. 

Kan være lurt å se etter litt andre type stillinger dersom du ikke får napp med en gang. Jeg lærte i alle fall veldig mye av å jobbe som saksbehandler i et inkassoselskap, og det var garantert det som gjorde at jeg fikk jobb videre. 

Anonymkode: 52deb...257

• Liker 1
Skrevet

En bachelor i øk/adm med «greie karakterer» er nok litt i tynneste laget, det er jo noe «alle» har, og de fleste har gjerne litt mer. Får uansett ingen kremjobb innen finans med en slik bakgrunn :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...