AnonymBruker Skrevet 24. april 2019 #1 Skrevet 24. april 2019 Hvilken barberhøvel bruker du? Er det bedre å vokse? Eksfolierer du? Bruker du fuktighetskrem etterpå? Aftershave? Jeg lurer på alt Selv synes jeg det er styrete med barberhøvel siden de må byttes så ofte, men kanskje jeg bare oppbevarer den feil? Jeg sliter også litt med såkalte "jordbærprikker" på leggene etter barbering. Masse små prikker som jeg antar kommer av irritasjon? Jeg opplever at huden begynner å svi og bli rød hvis jeg smører meg med fuktighetskrem etter barbering, selv de som er parfymeri, så holder meg unna det. Men er det steget viktig? Håper du vil dele noen tips Anonymkode: 4a538...c4b
AnonymBruker Skrevet 24. april 2019 #2 Skrevet 24. april 2019 Min kone har en slik "damehøvel" men synes min Gillette Fusion 5 Proglide er mye bedre så hun låner ofte den. Veldig behagelig høvel som gir perfekt resultat. Anonymkode: dda55...238 1
AnonymBruker Skrevet 24. april 2019 #3 Skrevet 24. april 2019 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: Min kone har en slik "damehøvel" men synes min Gillette Fusion 5 Proglide er mye bedre så hun låner ofte den. Veldig behagelig høvel som gir perfekt resultat. Anonymkode: dda55...238 Mannehøvler høvler best - helt klart! Anonymkode: f42d1...fd0 2
AnonymBruker Skrevet 24. april 2019 #4 Skrevet 24. april 2019 Voksing er kjekt hvis en har lyse hår. Da synes det ikke. Ellers laser? Men før man skal barbere må en ha dusjet i varmt vann og skrubbet og peelet huden, ha på en god barbergel el barberolje i dusjen . Bruke ren høvel som man skyller etter hvert tak. Først med hårene, deretter motsatt hårets retning. Skylle av med lunkent vann. Klapp huden tørr, ikke gni. Bruk en etterbehandlingskrem el olje til voks. Og ellers en mild krem mot inngrodde hår og som motvirker irritasjon og reduserer hårveksten. Skal du vokse så gjør det i salong først et par ganger slik at du vet hvordan du gjør det og hva du skal behandle huden med etterpå. Ellers, skrubb og peel huden i dusjen hver 2.dag eller 2-3 ganger i uka, og dagen før hårfjerning. Anonymkode: 771d4...d31
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå