AnonymBruker Skrevet 24. april 2019 #1 Skrevet 24. april 2019 Tok el test for første gang denne perioden. Har alltid trodd at el har vært på 14. syklusdag med 14 dagers lutealfase. Da jeg testet el denne ganga fikk jeg positiv på dag 19. Nå vet jeg ikke om el bare er forsinka og at mensen kommer 14 dager etter, eller om jeg har en lutealfase på kun 10 dager. Er 6 dpo i dag. Når kan jeg tidligst ta g-test og forvente positivt? Er 8 dpo for tidlig? Hvis lutealfasen er på 10 dager, er det kun 2 dager før IKM. Men hvis den er på 14 dager er det 6 dager før IKM. Anonymkode: 6f3dc...6cd
AnonymBruker Skrevet 24. april 2019 #2 Skrevet 24. april 2019 For at testen skal bli positiv må egget ha festet seg og hcg produksjonen startet. Det tar i snitt ca 10 dager. Dette med at man kan teste flere dager før IKM er beregnet ut fra at man har ca 14 dager mellom EL og mens. Da vil i mange tilfeller egget ha festet seg og hcg produksjonen være høy nok til å måles. Men dette er veldig individuelt. Hos noen fester egget seg tidlig og man får positiv test bare en ukes tid etter EL.. hos andre tar det lang tid og man får ikke positiv test før IKM (eller etter). Du kan jo prøve å teste 8 dpo, men det vil for mange være for tidlig og en negativ test vil derfor ikke nødvendigvis bety at du ikke er gravid. Jeg ville personlig ventet litt lenger rett og slett for å spare tester og skuffelsen 10-11 dpo.. eller lenger om tålmodigheten tillater det! Lykke til! Anonymkode: bb0ca...95b 1
AnonymBruker Skrevet 24. april 2019 #3 Skrevet 24. april 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: For at testen skal bli positiv må egget ha festet seg og hcg produksjonen startet. Det tar i snitt ca 10 dager. Dette med at man kan teste flere dager før IKM er beregnet ut fra at man har ca 14 dager mellom EL og mens. Da vil i mange tilfeller egget ha festet seg og hcg produksjonen være høy nok til å måles. Men dette er veldig individuelt. Hos noen fester egget seg tidlig og man får positiv test bare en ukes tid etter EL.. hos andre tar det lang tid og man får ikke positiv test før IKM (eller etter). Du kan jo prøve å teste 8 dpo, men det vil for mange være for tidlig og en negativ test vil derfor ikke nødvendigvis bety at du ikke er gravid. Jeg ville personlig ventet litt lenger rett og slett for å spare tester og skuffelsen 10-11 dpo.. eller lenger om tålmodigheten tillater det! Lykke til! Anonymkode: bb0ca...95b Takk for svar. Jeg får prøve å vente da 😉 Anonymkode: 6f3dc...6cd
AnonymBruker Skrevet 24. april 2019 #4 Skrevet 24. april 2019 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Tok el test for første gang denne perioden. Har alltid trodd at el har vært på 14. syklusdag med 14 dagers lutealfase. Da jeg testet el denne ganga fikk jeg positiv på dag 19. Nå vet jeg ikke om el bare er forsinka og at mensen kommer 14 dager etter, eller om jeg har en lutealfase på kun 10 dager. Er 6 dpo i dag. Når kan jeg tidligst ta g-test og forvente positivt? Er 8 dpo for tidlig? Hvis lutealfasen er på 10 dager, er det kun 2 dager før IKM. Men hvis den er på 14 dager er det 6 dager før IKM. Anonymkode: 6f3dc...6cd Det finnes noen som finner ut at de har kort lutealfase og om så er bør du gå til gynekolog og spørre etter medisin som kan gjøre den lengre sånn at egget får sjanse å feste seg. Har du stabil sykluslengde? Hva ligger den normalt på? Anonymkode: d58af...401
AnonymBruker Skrevet 24. april 2019 #5 Skrevet 24. april 2019 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det finnes noen som finner ut at de har kort lutealfase og om så er bør du gå til gynekolog og spørre etter medisin som kan gjøre den lengre sånn at egget får sjanse å feste seg. Har du stabil sykluslengde? Hva ligger den normalt på? Anonymkode: d58af...401 Har vanligvis ganske stabil syklus på 27-29 dager. Ja, må bare finne ut om lutealfasen faktisk er kort eller om el var forsinka denne gang. Men, kan jo håpe på at jeg slipper å finne ut av det og at det var klaff. Får bare vente og se. Anonymkode: 6f3dc...6cd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå