Gå til innhold

Går det an å se hvemsom har vært inne på fb-profilen sin?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg trodde ikke det gikk an, og facebook benekterjo at det går. En jeg kjenner sa hun hadde sett at *en person, som hun ikke er venn med på fb selv*, hadde vært inne på profilen hennes. 

Etter mye søking på google så ser jeg at noen mener å ha en fremgangsmåte for å kunne finne ut dette. Men er det troverdig...? Jeg tror at facebooks popularitet avhenger av at man KAN snoke på andres profiler uten at de ser det. Men går det...? 

Anonymkode: 9a8b3...da9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Neh. 

Anonymkode: 6dd19...3ac

AnonymBruker
Skrevet

Det sies at den listen over folk man kanskje kjenner kan ha en viss indikasjon. Jeg opplevde i alle fall nylig at en tidligere nabo jeg ikke har snakket med på over 20 år, aldri søkt etter på facebook, aldri hatt nummeret til eller vært i noen som helst form for kontakt med siden da havnet på den listen. Vi har heller ingen felles venner. Det er ikke første gang heller, men for all del, det kan være tilfeldig.

Anonymkode: 430a5...0b8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Det sies at den listen over folk man kanskje kjenner kan ha en viss indikasjon. Jeg opplevde i alle fall nylig at en tidligere nabo jeg ikke har snakket med på over 20 år, aldri søkt etter på facebook, aldri hatt nummeret til eller vært i noen som helst form for kontakt med siden da havnet på den listen. Vi har heller ingen felles venner. Det er ikke første gang heller, men for all del, det kan være tilfeldig.

Ergo: ønsker du at en jente skal få deg opp på sin liste over felles venner: søk på henne mye, da dukker du opp.

Anonymkode: 6ece5...2da

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ikke troverdig. Det går ikke an, sånn er det bare. Mange scammers der ute som påstår at det går an. Men nei. Gjør ikke det... 

Anonymkode: 04319...115

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg trodde ikke det gikk an, og facebook benekterjo at det går. En jeg kjenner sa hun hadde sett at *en person, som hun ikke er venn med på fb selv*, hadde vært inne på profilen hennes. 

Etter mye søking på google så ser jeg at noen mener å ha en fremgangsmåte for å kunne finne ut dette. Men er det troverdig...? Jeg tror at facebooks popularitet avhenger av at man KAN snoke på andres profiler uten at de ser det. Men går det...? 

Anonymkode: 9a8b3...da9

Kan du vise oss dette? 

Anonymkode: 09f80...102

AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så dere bodde på samme sted, og facebook vet at dere bodde på samme sted, og facebook bruker folk som har vært på samme sted som forslag for hverandre, og dette beviser at han har vært og sett på dine facebook? Den logikken ramlet jeg ut av ihvertfall 😛 Men hvem vet

Anonymkode: 18b22...840

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror litt på teorien om at folk som søker deg opp, er de samme folkene du får som forslag. 

Jeg så for lenge siden at det kom forslag om folk jeg ikke har kontakt med, de er heller ikke venner av mine venner. Jeg tror bare de har vært nysgjerrig. Eks var det konsernsjefen i firmaet jeg jobber i. Et kvinnemenneske som la seg etter min mann, en gang i tiden, så var det en tidligere nabo der jeg bodde før 45 vekk fra meg, ikke hatt kontakt med nå, eller da jeg bodde der

Anonymkode: 09f80...102

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det finnes ingen metode som fungerer. 

Tror ikke helt du skjønner poenget med Facebook. Å se på andre sine profiler er ikke å snoke, det er det som er litt av poenget med Facebook. Hvis du ikke vil dele en viss informasjon med visse personer, så kan du blokkere den informasjonen for dem. 

Er ingen grunn til at man skal kunne se hvem som besøker profilen din. Eneste måten du kan få den informasjonen er hvis du hacker Facebook sine servere, noe jeg ikke anbefaler. 

Anonymkode: c0f6b...5ca

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Algoritme heter det. Du kan få opp «personer du kanskje kjenner» enten ved at du er mye inne på profilen deres (dette får de ikke vite) eller dere er med i mange felles grupper på Facebook, har vært mye på samme sted (om du har stedtjenester slått på) er mye som kan spille inn, men om du er mye inne på en person sin profil får ikke vedkommende vite det, med mindre du ved et uhell liker noe vedkommende har postet og dere ikke er venner.

Anonymkode: 8b843...829

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker said:

Så dere bodde på samme sted, og facebook vet at dere bodde på samme sted, og facebook bruker folk som har vært på samme sted som forslag for hverandre, og dette beviser at han har vært og sett på dine facebook? Den logikken ramlet jeg ut av ihvertfall 😛 Men hvem vet

Anonymkode: 18b22...840

Det beviser ingenting, jeg bare syns det er påfallende at en person som jeg kjente lenge før Facebook eksisterte, men aldri har vært i kontakt med siden, plutselig havner på listen over personer jeg kanskje kjenner når vi ikke har noe til felles. Har hørt flere lignende historier og, men Facebook sier at det er umulig, så ikke vet jeg. Jeg har forøvrig skrudd av stedstjenester, så det eneste holdepunktet Facebook har for at vi kanskje kjenner hverandre er at vi er fra samme by.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror ikke på teorien om at det er de som søker en opp som dukker opp som venneforslag. Dette er vel mest ønsketenking virker det ofte som. At han kjekke liksom har besøkt profilen så ofte. Det er nok heller omvendt og derfor får man dem opp ofte :P

Jeg tror Facebook fungerer sånn at den "ser" at man har ting til felles. Tror også at det har noe med hvor man er og hvem man har mest kontakt med. Jeg får i hvert fall mange av deres venner opp som forslag selv om jeg ikke kjenner dem.

Noen har også skjult vennelista og da ser det ut som de ikke har noe til felles med meg.

I tillegg tror jeg også at folk du har vært i nærheten av og som du har ting til felles med dukker opp.

Facebook bruker vel en algoritme for å finne ut sannsynligheten for at man kan kjenne noen eller ønske å legge de til.

Anonymkode: 01175...ad8

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det beviser ingenting, jeg bare syns det er påfallende at en person som jeg kjente lenge før Facebook eksisterte, men aldri har vært i kontakt med siden, plutselig havner på listen over personer jeg kanskje kjenner når vi ikke har noe til felles. Har hørt flere lignende historier og, men Facebook sier at det er umulig, så ikke vet jeg. Jeg har forøvrig skrudd av stedstjenester, så det eneste holdepunktet Facebook har for at vi kanskje kjenner hverandre er at vi er fra samme by.

Jeg tror ikke det er umulig, jeg har opplevd det samme selv med noen tidligere jobbkontakter. Men jeg tror den listen over folk du kanskje kjenner er en god blanding av snokere, de man selv har snoket på og folk man har hva som helst til felles med, + venners venner. Men det virker også som at forslagene som kommer opp når man skal søke på folk, er basert på (foruten venner, selvsagt) de man har snoket på og de som har snoket på en selv. Dvs. når man begynner å skrive et navn, virker det som at den man har mest kontakt med (reell eller snoking) kommer opp først, uavhengig av alfabetisk rekkefølge, som kanskje burde ha vært naturlig.

Anonymkode: 18935...6df

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror ikke helt du skjønner poenget med Facebook. Å se på andre sine profiler er ikke å snoke, det er det som er litt av poenget med Facebook. Hvis du ikke vil dele en viss informasjon med visse personer, så kan du blokkere den informasjonen for dem. 

Er ingen grunn til at man skal kunne se hvem som besøker profilen din. Eneste måten du kan få den informasjonen er hvis du hacker Facebook sine servere, noe jeg ikke anbefaler. 

Okei, ett spm til deg. 

Jeg la til en fyr på Facebook, den ble midlertidig avbrutt av han.😌😄 Han var behandleren min for ei stund tilbake. Så kanskje derfor. 

Nå ser jeg at jeg ikke kan legge han til som venn igjen, men det går alikavel ann å skrive på chatten til han. Hva er grunnen for det? Han kan ikke ha blokkert meg da siden jeg kan skrive på Chat til han?

Anonymkode: 68ff8...22b

AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Den har ingenting med det å gjøre. Den har med grupper, felles kjente, bosted. Hvis du liker de samme innleggen,er det store sjangser for at du kommer over listen av de du kanskje kjenner. Har blitt fortalt dette av maaaange.

Anonymkode: a7504...360

• Liker 3
Skrevet

Åh. Denne Nettby-funksjonen skulle jeg ønske Facebook hadde !

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Okei, ett spm til deg. 

Jeg la til en fyr på Facebook, den ble midlertidig avbrutt av han.😌😄 Han var behandleren min for ei stund tilbake. Så kanskje derfor. 

Nå ser jeg at jeg ikke kan legge han til som venn igjen, men det går alikavel ann å skrive på chatten til han. Hva er grunnen for det? Han kan ikke ha blokkert meg da siden jeg kan skrive på Chat til han?

Anonymkode: 68ff8...22b

Det går an å endre personvern-innstillingene slik at bare folk med felles venner kan legge deg til. Da trenger du å være venn med en av hans venner for å kunne sende venneforespørsel til han.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Han kan vel blokkere deg på Facebook, men ikke på chat? Det motsatte er i hvert fall mulig.

Anonymkode: fbaea...cc3

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var med foreldrene mine på storbyferie i utlandet nå, og da ble vi sittende sammen en bekjent av faren min en kveld. Ingen av oss hadde hørt om den andre før, og et par dager etter så dukket han opp som venneforslag på Facebook. Det kan ikke ha vært en tilfeldighet. Enten så har Facebook koblet siden vi var på samme sted til samme tid, eller så har han vært på profilen min. Foreldrene mine har ikke Facebook...

Anonymkode: 779e6...a6a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Joda det går an. Du må åpne fb i et spesifikt program som gir seg ut for å være en nettleser.

F.eks "åpne facebook i Opera (Opera er her byttet ut med programmet)"

Når dette er gjort gjør programmet til at du kan avlese hvilke ip-adresser som har vært inne på siden din. Programmet sammenligner disse ip-adressene med ip-adresser som er knyttet til andre brukere. Ved gjentakende besøk på siden din vil du her se hvem som er hvem.

Et meget nyttig program. Som man ikke finner på App Store😂

Anonymkode: bead4...d2e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...