Gå til innhold

Noen som har brukt Kjøkkenfornyeren her? (Bytte fronter på gammelt IKEA kjøkken).

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har kjøpt lelighet med IKEA kjøkken fra 2007. IKEA har jo byttet kjøkkenmodell siden da, så man kan ikke lenger bare bytte fronter. Men har funnet ut at man kan bestille dette fra Kjøkkenfornyeren. Noen som har erfaring med dette? Ble du fornøyd?

Anonymkode: 61e22...e5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har kjøpt lelighet med IKEA kjøkken fra 2007. IKEA har jo byttet kjøkkenmodell siden da, så man kan ikke lenger bare bytte fronter. Men har funnet ut at man kan bestille dette fra Kjøkkenfornyeren. Noen som har erfaring med dette? Ble du fornøyd?

*Kjøkkenfronter heter firmaet 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I de tilfellene jeg har vært borti forskjellige kjøkkenfornyere, så har det vært relativt stiv pris på produkter/tjenester.

I enkelte av tilfellene var det billigere å bytte hele kjøkkenet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du kan ikke bare male kjøkkenfronter da? Enten selv eller levere til spraylakkering. Spraylakkering kommer på 10-15 tusen, men det er mye billigere enn å få nye fronter, som kommer fort på 50-70 tusen. Å male de selv er et par tusenlapper, men tid og arbeid.  

Finnes masse inspirasjon på nettet:

https://verktoy24.no/hjemmesnekret/nytt-kjokken-pensel-skumrull-kleshengere/

https://lady.inspirasjonsblogg.jotun.no/male-kjokken/

https://www.franciskasvakreverden.no/2015/10/22/kan-man-male-kjkkenet-klart-man-kan/

Om du har fronter med profil men skulle ønske deg glatte fronter, vurder å male de i mørk farge, da vil ikke profiler vises så godt og kan hende du kan leve med det. Blir ihvertfall fint. :) 

Fordel med å male selv, kontra kjøpe helt nytt ikea kjøkken, er jo at du kan velge farge helt selv, og hvilken som helst. Og ikke måtte velge av bare hvit, svart, eller trestruktur. 

Anonymkode: d132f...8a0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke ikeakjøkken, men jeg har brukt kjøkkenfornyer. Alle nye fronter, fôringer under benkene, hevet komfyren og fått skuff/luke til stekebrett under, helt nytt høyskap, ett nytt overskap, laget skuff til søppelkasse under vasken, samt hyller i alle skapene. Det kom på 20.000, så her vil jeg tro det varierer i pris utifra hvilket firma du velger. Hadde jeg valgt om igjen ville jeg først sett på prisen på nytt kjøkken for å sammenligne, da jeg synes det er dumt med de gamle kjøkkenbenkene som er brune inni og som «lukter gammelt». 

Men kjøkkenet ser helt strøkent ut🤩

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...