Gå til innhold

Øke vinnersannsynligheten i lotto?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

I forrige uke ble det vel 70 nye lottomillionærer

??????

Anonymkode: 6ba6c...c3f

AnonymBruker
Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Hva med å drikke sykt mye øl og brus og pante i pantelotteriet? Da får du jo 40.000 lodd og relativt høy vinnersannsynlighet. Du kan vel også bruke alle pengene på flax, da vinner du nok mer enn i lotto.

Anonymkode: acc90...4d7

Det forutsetter jo at pantelotteriet  er randomisert: det tror jeg ikke på. Det er jo en rekke med lodd som kommer ut av den maskinen i en gitt rekkefølge: om du panter flasker for 1.000 kr eller 1 kr. spiller ingen rollee: du får neste lodd i maskinen uansett. Og det forutsetter også at det er den maskinen i den butikken som har førstepremien, og hvem vet om Pantelotteriet ikke allerede er vunnet?

4 hours ago, AnonymBruker said:

??????

Anonymkode: 6ba6c...c3f

Jepp. 54 millioner ble delt ut på 54 (51) spillere i forrige ukes Supetrekning: https://www.norsk-tipping.no/artikler/na-ringer-vi-53-supertrekning-vinnere

I tillegg fikk 12 spillere alle rette i den ordinære lottotrekning, da er vi oppe i 66: 1 nordmann vant 10 mill i Eurojackpot. 67. En tilfeldig nordmann trekkes hver uke i en milliontrekning hvis han har spilt Eurojackpot. 68. En kvinne vant 2 mill i Extra. 69. Og en spiller fikk andreplassen i Viking: 70.

Anonymkode: 1a726...71b

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det forutsetter jo at pantelotteriet  er randomisert: det tror jeg ikke på. Det er jo en rekke med lodd som kommer ut av den maskinen i en gitt rekkefølge: om du panter flasker for 1.000 kr eller 1 kr. spiller ingen rollee: du får neste lodd i maskinen uansett. Og det forutsetter også at det er den maskinen i den butikken som har førstepremien, og hvem vet om Pantelotteriet ikke allerede er vunnet?

Jepp. 54 millioner ble delt ut på 54 (51) spillere i forrige ukes Supetrekning: https://www.norsk-tipping.no/artikler/na-ringer-vi-53-supertrekning-vinnere

I tillegg fikk 12 spillere alle rette i den ordinære lottotrekning, da er vi oppe i 66: 1 nordmann vant 10 mill i Eurojackpot. 67. En tilfeldig nordmann trekkes hver uke i en milliontrekning hvis han har spilt Eurojackpot. 68. En kvinne vant 2 mill i Extra. 69. Og en spiller fikk andreplassen i Viking: 70.

Det er jo ikke vanskelig å finne ut av.

Anonymkode: acc90...4d7

Skrevet

Minner meg på når en kompis brukte 6-7000kr på 1 EuroJackpot trekning og ble pottesur når han bare vant 200kr totalt :fnise:  

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vant 60 kr. Fordelte pengene på forskjellige billige kombinasjoner i Tipping og Oddsbomben (tipp 3 riktige resultater).

For 60 kr. kunne jeg kjøpt 1 kupong til neste ukes VikingLotto, jeg kunne også kjøpt 6 Griseflax på nett. Jeg kunne kjøpt 1 kupong til lørdagens Lotto, evnt. 2 rekker til fredagens Eurojackpot. Vet om folk som kjøper 2 rekker til Eurojackpot og vinner. Da har man fått god avkastning på 50 kr. Er jo litt kjipt for hver krone jeg satser i et spill; det kunne vært vinnst i et annet spill!

Hvor mye var premien på totalt når du fikk et overskudd på 60 kr?

Anonymkode: abd71...aab

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at hvis skjebnen vil du skal vinne, så holder det å ha en kupong inne til enhver tid. 

Anonymkode: 2e4a9...d40

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mye var premien på totalt når du fikk et overskudd på 60 kr?

Står ingenting om et overskudd på 60 kr, kun at TS vant 60 kroner.

Anonymkode: d9db6...7a6

AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Står ingenting om et overskudd på 60 kr, kun at TS vant 60 kroner.

Anonymkode: d9db6...7a6

Om man satser 100 kr og får en premie på 60 kr så har man jo ikke vunnet, man har bare ikke tapt fullt så mye.

Skrevet (endret)
16 timer siden, Juks skrev:

Hehe 😊 Ja skummelt med slike kuponger som ikke er innlevert. Det er noe jeg ikke tar sjansen på i dag. Kunne ikke levd med meg selv hvis jeg hadde tippet 7 rette i lotto uten å ha levert inn 😄

På den fiktive spillingen oppdaga jeg tydelig at jeg både var talentløs i tipping, fri for flaks og at det var et tapsprosjekt. Har etter det moderert meg. Jeg er med når kulene trekkes, men i beskjeden grad. 

Du, jeg husker ikke om det var 6 eller 6+1. Er jo sikkert 18 år siden. Husker bare premien og den kvalme følelsen jeg hadde etterpå. Brukte å tippe systemlotto med tilfeldig valgte tall basert på magefølelsen, ettersom jeg fikk 10% avslag fra kommisjonær (meg selv) på dette. 😂 Førte også statistikk over hvilke kuler som ble trekt ut hver runde. Holdt vel på et års tid, og hadde vel utestående 20.000,- i gjeld fra "banken". Når da premien kom, så kastet jeg alt i søpla. Over 60.000kr var mye for en da 14år gammel kis som ønsket seg nike fotballsko og en stor privat tv på barnerommet 😄 

Om det var systemspill så gir det jo mening med den summen på 6 rette :) Jeg har også prøvd å føre statistikk over hva slags tall som går igjen over flere uker i starten av 2018. Gav fort opp. Selv om det er tilfeldig så prøvde jeg å overbevise meg selv om at jeg gjennom denne statistikken kunne lage smarte rekker ved å ut utgangspunkt i de tallene som kom oftes igjen i en periode, eller ta utgangspunkt i de som hadde blitt spilt veldig lite (for da måtte de jo snart bli spilt, ja vet det er tilfeldig).:P Men er jo litt moro å styre på med sånt, selv om det ikke har så mye for seg gevinstmessig :)

60 000 kr er jammen meg en fin sum å vinne uansett. Du kan jo trøste deg med at du på grunn av alderen din ikke kunne spilt kupongen uansett. Hjelper kanskje ikke å si til en 14 år gammel gutt da. Er litt verre dersom man sitter der med en fiktiv kupong som man faktisk på ekte vurderte å levere, også gjorde man det ikke og det "ble" 7 rette (selv om det er ganske usannsynlig at det skjer). Det er vel det eneste som stopper meg fra å sitte og krysse av fiktive kuponger, hadde den situasjonen inntruffet så er jeg ganske sikker på at det ville plaget meg i årevis at jeg "kunne" ha vært millionær. 

Endret av missmcbeal
AnonymBruker
Skrevet

Skal du øke vinnersannsynligheten i Lotto, må du hacke Norsk Tipping. Jeg vil ikke anbefale deg å prøve, om du ikke allerede har tenkt tanken, og har skillsa.

Anonymkode: 7ae38...c4e

Skrevet (endret)

Dersom TS skal lage en Youtube-greie ut av dette, så ville jeg ha synest det var morsomt og interessant å se et eksperiment der en person har kjøpt f.eks. 100 eller 200 flaxlodd til 25 kr, f.eks. ved å over en periode kjøpe et fåtall lodd på forskjellige steder. Så hadde det blitt laget en video der vedkommende skrapet alle disse loddene en og en, også kunne det blitt lagt på effekter med et stolpediagram eller noe der det kommer opp hvor mye man har vunnet, ved siden av en stolpe der det faktisk viser hvor mye man har brukt på alle loddene. Da får man gjerne et fint innblikk i hvor vanskelig det faktisk er å vinne større summer, selv når man bruker større summer. Ved så mange flaxlodd burde man også i teorien forvente minst noen lodd med "større" premier på typer 500 kr, 1000 kr. Disse teoriene burde man legge frem før man begynner å skrape lodd, for å se om det stemmer. 

Dersom man virkelig skal få mange engasjerte seere så burde man kjøre en direktestrømming på Youtube eller noe folk kunne tippe på kor hvor mye vedkommende kom til å vinne/tape totalt på skrapingen, så kunne den som kom nærmest vunnet noen flaxlodd 😂

Endret av missmcbeal
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, missmcbeal said:

Dersom TS skal lage en Youtube-greie ut av dette, så ville jeg ha synest det var morsomt og interessant å se et eksperiment der en person har kjøpt f.eks. 100 eller 200 flaxlodd til 25 kr, f.eks. ved å over en periode kjøpe et fåtall lodd på forskjellige steder. Så hadde det blitt laget en video der vedkommende skrapet alle disse loddene en og en, også kunne det blitt lagt på effekter med et stolpediagram eller noe der det kommer opp hvor mye man har vunnet, ved siden av en stolpe der det faktisk viser hvor mye man har brukt på alle loddene. Da får man gjerne et fint innblikk i hvor vanskelig det faktisk er å vinne større summer, selv når man bruker større summer. Ved så mange flaxlodd burde man også i teorien forvente minst noen lodd med "større" premier på typer 500 kr, 1000 kr. Disse teoriene burde man legge frem før man begynner å skrape lodd, for å se om det stemmer. 

Dersom man virkelig skal få mange engasjerte seere så burde man kjøre en direktestrømming på Youtube eller noe folk kunne tippe på kor hvor mye vedkommende kom til å vinne/tape totalt på skrapingen, så kunne den som kom nærmest vunnet noen flaxlodd 😂

Men hva om TS faktisk hanker inn toppgevinsten? Da blir det jo i grunnen fullstendig villedende informasjon...

Skrevet (endret)
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hva om TS faktisk hanker inn toppgevinsten? Da blir det jo i grunnen fullstendig villedende informasjon...

Hadde jeg gjort dette eksperimentet selv så hadde jeg nok laget en video jeg skulle redigere i ettertid, før den ble publisert. Hadde det vist seg at jeg hadde vunnet toppgevinsten så hadde jeg nok ikke publisert videoen likevel. Hadde jo uansett ikke ville at folk skulle visst at jeg hadde vunnet så mye penger, så den problemstillingen der er nok ikke eksisterende, sammen med veldig lav sannsynlighet for at den skulle oppstå ;)

Hadde man kjørt livesending så hadde det kunne blitt problem, i tilfelle så burde man på forhånd bestemme seg for å fake det :P Selv om det sikkert er veldig vanskelig dersom det skulle skje, hadde man fått en reaksjon kunne man jo sagt sånn "herregud, trodde jeg vant en million, var så mange like tall med mange nuller, så ikke forskjell på 100 000 og 1 mill". 

Endret av missmcbeal
AnonymBruker
Skrevet
On 4/24/2019 at 3:29 PM, AnonymBruker said:

Si det til alle 5000 lottomillionærer som til nå fins.

Det ville nok være lettere å overbevise de ca 3 millionene lottotaperene som har finansiert gevinsene deres.

Anonymkode: ae927...55c

AnonymBruker
Skrevet

Eurojack i dag. Kr

ysse fingre.

Annonse
AnonymBruker
Skrevet
57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eurojack i dag. Kr

ysse fingre.

Lykke til :)

Hvor mange kuponger har du kjøpt?

Anonymkode: 04559...7f2

AnonymBruker
Skrevet

1 av 10 rekker og 1 av 2 rekker... men... spiller du ikke vinner du inte.

AnonymBruker
Skrevet

Ble ikke mye vinnst der gitt. Hadde satt meg klar ved telefon.

AnonymBruker
Skrevet

Da har jeg vurdert meg til 2 alternativer:

A)

Lotto - 26 uker - 10 rekker - 15 kuponger = 19.500 kr.

B)

De andre alternativene der jeg fordeler ca. 5.000 så langt det rekker på alle spill, hvor jeg prioriterer antall uker vs. kuponger.

AnonymBruker
Skrevet
På 27.4.2019 den 13.43, AnonymBruker skrev:

Ble ikke mye vinnst der gitt. Hadde satt meg klar ved telefon.

Det er lettere å ha mobil. Da kan du legge telefonen ved siden av hvor du enn måtte sitte.

Anonymkode: d6def...6fb

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...