Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva bruker dere? Har hatt lammeskinn i vinter, men det blir vel altfor varmt fremover. 

Anonymkode: 3a2dd...34f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har bare alltid brukt vognposer

AnonymBruker
Skrevet

Lammeskinn selvfølgelig. 

Anonymkode: 55a10...5f9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lammeskinn selvfølgelig. 

Anonymkode: 55a10...5f9

Selvfølgelig? Da hadde mine rent bort 😅

Anonymkode: cb315...bd4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Brukte kort lammeskinn hele sommeren. 

Anonymkode: 452f3...904

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig? Da hadde mine rent bort 😅

Lammeskinn puster og regulerer varmen på lik linje som ull. Ville dog foretrukket korthåret lammeskinn. Selv brukte vi helseteppe og lammeskinn 😊

Anonymkode: 679c4...566

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har lagt ei dyne nedi som han ligger på.

Anonymkode: fac4e...0ef

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar :) Vil gjerne ha noe som ikke kan dras over ansiktet, men kanskje korthåret lammeull kan være noe (nå har vi en ganske tykk en).

Vil gjerne ha flere forslag! 

Anonymkode: 3a2dd...34f

AnonymBruker
Skrevet

Hadde bare laken på madrassen i vognbagen. Kles ellers etter temperatur og supplerer med teppe/dyne. Er det veldig varmt og klamt kan f.eks Aeromoov som er til sittedel og bilstoler legges i bunn

Anonymkode: 01c5a...227

AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Lammeskinn puster og regulerer varmen på lik linje som ull. Ville dog foretrukket korthåret lammeskinn. Selv brukte vi helseteppe og lammeskinn 😊

Anonymkode: 679c4...566

Jada hadde det til begge , men måtte droppe det. De ble helt gjennomsvett. Minste kan ikke ha nå på våren engang, hun blir enda mer svett enn broren. Noen barn er mer varme av seg enn andre. 

AnonymBruker
Skrevet

Vi bruker "underdelen" i voksiposen (har voksi urban, hvor man kan glide av "lokket"). 

Lammeskinn hadde han dævvet av. At ull regulerer varme er en sannhet med modifikasjoner. Prøv selv å ligge på et ullskinn og se hvor digg det er i sommervarmen... 

I fjor sommer brukte vi hovedsaklig tepper og håndklær, mye grunnet gulpunge.. 

Anonymkode: 3f3e6...ecb

• Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg brukte flanell over madrassen i vogna om sommeren. Lunt, suger opp svette, behagelig å ligge på, er lett å ta av og vaske og legge nedi nytt (f.eks. ved gulping og spying eller lekkasjer). Hadde en baby som ble helt umulig om han ble for varm. Hadde jeg brukt lammeskinn om sommeren hadde han krepert.

Endret av Million
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Million skrev:

Jeg brukte flanell over madrassen i vogna om sommeren. Lunt, suger opp svette, behagelig å ligge på, er lett å ta av og vaske og legge nedi nytt (f.eks. ved gulping og spying eller lekkasjer). Hadde en baby som ble helt umulig om han ble for varm. Hadde jeg brukt lammeskinn om sommeren hadde han krepert.

Sånn er ungen fremdeles by the way, 19 år senere :fnise: 

Vi bruker også flanell, har fungert veldig bra den varme årstiden :)

AnonymBruker
Skrevet

Når vi brukte bagdelen, så hadde vi kun den madrassen som følger med, med laken på. Og evt en flanellklut under hodet..

Anonymkode: 12bce...1e1

Skrevet

Vi hadde saueskinn i bunn, men byttet ut med et helseteppe de dagene det var for varmt for sau. Helseteppe blir fint og luftig. Brukte flanellduk under hodet slik at det skulle være mer behagelig, pluss at det er greit å bytte ved gulping. Dekket henne med enten supertynt ullteppe (egentlig hjemmestrikket helseteppe i tynn ull) eller vanlig helseteppe alt etter behov. Fungerte veldig fint, men vi holdt oss mye innendørs på det varmeste (sommeren 2018), for da var det ingenting som kunne gjøre vognen kjølig nok.

AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, Million skrev:

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi bruker også flanell, har fungert veldig bra den varme årstiden :)

Hvor får dere tak i flanell? Laken eller? :) 

Anonymkode: 4c535...554

Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor får dere tak i flanell? Laken eller? :) 

Anonymkode: 4c535...554

Det husker jeg dessverre ikke 100% sikkert, men tror jeg kjøpte barnestr flanell-laken på Hansen & Dysvik, en gardin-og sengetøysforretning som også selger metervare av stoffer osv. Vet ikke om de har det enda da, for det er mange år siden nå.

Brettet lakenet rundt madrassen i vognen.

AnonymBruker
Skrevet

Det at ull puster og er kjølig om sommeren er en myte. Noen ullfrelste folk er dog helt overbevist, så det nytter ikke å snakke med dem. Det henger igjen fra gamle dager tror jeg. Bare husk at overoppheting er en reell risiko for babyer, og veldig farlig. Heller litt for kald enn litt for varm. Jeg tenker stoffer som vi liker på sommeren er bra for babyer også, og for meg er flanell til vinterbruk. Bomullslaken, gaskluter, helsetepper i bomull. Dyne, vognpose eller tepper uten ull i varmen. 

Anonymkode: 0c716...51f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg brukte sånne flanellkluter oppå lakenet (gulpebaby), da hadde han fin temperatur. Prøvde korthåret lammeskinn etter tips fra ullfrelste guruer, men da kokte han i bagen. 

Anonymkode: c8b6b...837

AnonymBruker
Skrevet

Hadde bare laken på madrassen og en gulpeklut som "pute" for å ta i mot gulp. 

Lammeskinn skal liksom være så pustende, men jeg kjenner jo når jeg sitter på et selv på sommer blir jeg jo kjempeklam. Har en varm baby også, så jeg ville ikke utsette henne for det. 

Anonymkode: 43b0d...88a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...