Gå til innhold

Star trek (du er dust hvis du ikke liker det)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen andre som ser på star trek her?

Jeg husker for en stund siden når det gikk på tv2 at jeg hata det. De hadde ikke de beste kulissene eller de beste effektene og jeg syns hele greia var ganske cheesy. Jeg gadd aldri å se en hel episode, det var kanskje derfor jeg ikke likte det. Første gang jeg så en hel episode var når jeg var syk og batteriet var tomt i kontrollen så jeg fikk ikke skiftet kanal. Jeg kjempet en iherdig kamp mellom lysten til å se noe annet og slappheten i min kropp. Slappheten vant og jeg er glad for det. Jeg så en hel episode og siden har jeg vært hektet.

Nå sitter jeg med alle sesongene på DVD (lasta ned selfølgelig). De har noen sinnsyke plot som omhandler tid/rom, kvantefysikk, menneskelig fatteevne og "hva om?" dillemaer som er så innfløkte og engasjerende at det meste av andre serier kan gå å ta seg et stev. Star Trek er full av literære referanser og seriøse vitenskapelige teorier, noe som gjør det til en av de siste intelektuelle høyborgene i Hollywood.

Star Trek er faktisk forgjengere for mye av dagens teknologi og astrofysiske teorier. Oppfinnelsen av mobiltelefon f.eks er inspirert av Star Trek. Likeså er teorien om ormehull i verdensrommet som nå senere er blitt styrket ved hjelp av observasjoner.

Star Trek er best!

Videoannonse
Annonse
Gjest Daniella_
Skrevet

Jeg er også en dust. Så kjedelig...

Skrevet

Jeg er ikke dust!!

Hvilken serie er det du ser på? Eller har du sett flere? TOS, TNG, Voyager, DS9...

Skrevet

Bra du laster ned Donnie! Hadde vært for gæli om du brukte penger på det søppelet der! :sjarmor:

Skrevet
Jeg er ikke dust!!

Hvilken serie er det du ser på? Eller har du sett flere? TOS, TNG, Voyager, DS9...

det er TNG selfølgelig.

Skrevet

og jeg som tenkte: "fader.... jeg er dæven dust!!!" :o

:ler: men jeg ser jeg ikke er alene her på KG ihvertfall!!!! :ler:

Skrevet
det er TNG selfølgelig.

Selvfølgelig. Det er den aller beste. Lenge leve Picard.

Ved å si det høyt, så risikerer vi å få en del TOS-fans på nakken. Men kanskje ikke her inne.

Skrevet

Dust her også (og glad for det :tunge1:).

Skrevet

Sci-fi har aldri interessert meg - dermed er jeg en dust.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet
STAR WARS FOREVER!!!!!!!!! m/
Skrevet

Hva får deg til å si slike ting, vennen..... *sjokkert* :sjarmor:

Skrevet

Puh, så er jeg da ikke dust i Donnie Darkos øyne! :sjarmor:

det er TNG selfølgelig.

JA!

Gjest Kari N
Skrevet
Noen andre som ser på star trek her?

JA!

De har noen sinnsyke plot som omhandler tid/rom, kvantefysikk, menneskelig fatteevne og "hva om?" dillemaer som er så innfløkte og engasjerende at det meste av andre serier kan gå å ta seg et stev. Star Trek er full av literære referanser og seriøse vitenskapelige teorier, noe som gjør det til en av de siste intelektuelle høyborgene i Hollywood.  

Star Trek er faktisk forgjengere for mye av dagens teknologi og astrofysiske teorier. Oppfinnelsen av mobiltelefon f.eks er inspirert av Star Trek. Likeså er teorien om ormehull i verdensrommet som nå senere er blitt styrket ved hjelp av observasjoner.  

Star Trek er best!

:klappe: Utolig bra skrevet. Men, eh... tredje henviste avsnitt er vel trekke litt langt. De har jo fått råd og tips fra fysikere o.l. om "speisa" teorier som kan være snev av sannhet i seg. Og med normal flaks, så slår jo noen av disse teoriene til. Litt som Nortradamus. :ler: Men ST har jo i motsetning til serier som B5 bygt på matematiske og fysiske teorier, og ikke på fantasiteorier.

Min favorittserie er helt klart Star Trek TNG. Egentlig er det ikke så langt til andreplass: Voyager. Så kommer Enterprise (tok meg litt tid å venne meg til Scott Bakula), før DS9 og TOS.

Selvfølgelig. Det er den aller beste. Lenge leve Picard.

*Mmmmmm... Picard... mmmm. *

Men litt dustestempel får du også DD, siden det tok så lang tid før du innså genialiteten og kvalitetet i Star Trek. :wink:

Gjest Kari N
Skrevet

:klappe: Utolig bra skrevet. Men, eh... tredje henviste avsnitt er vel trekke litt langt.

Det skal selvfølgelig stå andre henviste avsnitt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...