Heidipia:) Skrevet 21. april 2005 #1 Del Skrevet 21. april 2005 Hva er symptomene på dette?tror kanskje jeg har d :oops: syns jeg leste noe om at det gikk an å få kjøpe en test på apoteket som kan påvise dette, slik at det bare er å gå til legen å få medisin?noen som vet hva denne testen heter om det finnes en slik test da"?. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lula Skrevet 22. april 2005 #2 Del Skrevet 22. april 2005 Jeg har hatt bakteriell Vaginose. Vet ikke om det finnes noen test på apoteket. Jeg gikk til legen, og det synes jeg du skal gjøre også. Du må uansett ha en spesiell kur (penicillin tror jeg det var) som legen må skrive resept på for å bli kvitt det! Mine symptomer var rikelig med brunlig, vannaktig og illeluktende utflod. Fikk en 3-dager kur, og ble kvitt problemet raskt. Har ikke hatt det siden! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sesselja Skrevet 22. april 2005 #3 Del Skrevet 22. april 2005 Det finnes en hjemmetest som heter Vi-Sense som du får kjøpt på apoteket som tester deg for bakteriell vaginose. Det er visstnok BV som gir den berømte fiskelukta. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
:-) anna Skrevet 22. april 2005 #4 Del Skrevet 22. april 2005 Jeg har hatt det uten brunaktig utflod. Det kan behandles med enten tabletter (Flagyl) eller stikkpiller/salve. Det er ubehagelig med helt ufarlig. Det eneste er at det kan være farlig om man er gravid fordi det kan føre til at vannet går alt for tidlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 22. april 2005 #5 Del Skrevet 22. april 2005 Hva kommer bakteriell vaginose av? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
diddi Skrevet 23. april 2005 #6 Del Skrevet 23. april 2005 Av forandringer i den naturlige bakteriefloraen i skjeden. Er ikke en kjønnssykdom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Heidipia ikke innlogget Skrevet 24. april 2005 #7 Del Skrevet 24. april 2005 Jeg har hatt det uten brunaktig utflod. Det kan behandles med enten tabletter (Flagyl) eller stikkpiller/salve. Det er ubehagelig med helt ufarlig. Det eneste er at det kan være farlig om man er gravid fordi det kan føre til at vannet går alt for tidlig. Var du med legen slik at du vet at det var det du hadde? er tablettene du brukte reseptbelagt? Har Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
:-) anna Skrevet 24. april 2005 #8 Del Skrevet 24. april 2005 Ja, jeg var hos legen og fikk vite at det var det jeg hadde. Veldig enkel test hos legen, men man må ta en GU. Medisinen er (var i allefall da, for fire år siden) reseptbelagt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Heidipia:) Skrevet 24. april 2005 Forfatter #9 Del Skrevet 24. april 2005 Ja, jeg var hos legen og fikk vite at det var det jeg hadde. Veldig enkel test hos legen, men man må ta en GU. Medisinen er (var i allefall da, for fire år siden) reseptbelagt. Uff...har en lege jeg ikke kan fordra, å få seg time med annen lege vil ta flere mnd ventetid:(...noen som har peil på om en bare kan ringe legekontoret og få de til å skrive ut resept om en har tatt en slik test som de sier en får kjøpe på apoteket?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
:-) anna Skrevet 24. april 2005 #10 Del Skrevet 24. april 2005 Det er i allefall verdt et forsøk. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 24. april 2005 #11 Del Skrevet 24. april 2005 Det er i allefall verdt et forsøk. Lykke til! Takk for d:)og takker for svar, ble iallefall litt klokere av å spørre om dette her inne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hjalmarlover Skrevet 25. april 2005 #12 Del Skrevet 25. april 2005 Uff...har en lege jeg ikke kan fordra, å få seg time med annen lege vil ta flere mnd ventetid:(...noen som har peil på om en bare kan ringe legekontoret og få de til å skrive ut resept om en har tatt en slik test som de sier en får kjøpe på apoteket?? Du kan gå til apoteket å kjøpe Canesten(uten respt) og tar denne kuren og blir kvitt det. Vet ikke hvor lenge kuren varer... Ikke noe vits i å gå til lege...(med minder kuren ikke virker) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sesselja Skrevet 25. april 2005 #13 Del Skrevet 25. april 2005 Du kan gå til apoteket å kjøpe Canesten(uten respt) og tar denne kuren og blir kvitt det. Vet ikke hvor lenge kuren varer... Ikke noe vits i å gå til lege...(med minder kuren ikke virker) Feil. Canesten er et anti-soppmiddel. Bakteriell vaginose er ikke en soppinfeksjon, ergo virker ikke anti-soppmiddel. Du må til lege for å få antibiotika. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå