Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er ikke det veldig liten sjanse? Hva har gått galt når man mister så sent i prosessen? :( er det fosteret som ikke kan vokse pga skader eller hvorfor... jeg er bare litt sjokkert..

Anonymkode: 88d7c...d6c

Videoannonse
Annonse
Gjest Sibirstjerne
Skrevet

Jeg sender deg en klem❤️ Jeg mistet selv i uke 8+4, fant ut av det i uke 12. Jeg fikk beskjed om at det mest sannsynlig var pga. en alvorlig genfeil. 

Jeg er usikker på hvor vanlig det er i uke 14, når var du på ultralyd sist? Og er legen(e) sikre på at det skjedde i uke 14? Klem❤️

AnonymBruker
Skrevet

Det kan jo være ganske mye. I aller fleste tilfeller er det enten feil med foster eller morkaka som gjorde at graviditet ikke kunne ende på en annen måte. Jeg har selv mistet i uke 10, og det er lenge nok til å være gravid for å bli vant til tanken om graviditet og baby. Kondolerer. Håper du blir rask gravid igjen. :) 

Anonymkode: 93f72...173

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke det veldig liten sjanse? Hva har gått galt når man mister så sent i prosessen? :( er det fosteret som ikke kan vokse pga skader eller hvorfor... jeg er bare litt sjokkert..

Anonymkode: 88d7c...d6c

Jeg er i uke 15 selv og kan forestille meg hvor jævlig du må ha det akkurat nå. Du fortjener at noen holder godt rundt deg og gir deg trygghet så lenge du trenger. ❤️

Noe sånt som 1 % av spontanaborter skjer i uke 14-20 (https://www.medicalnewstoday.com/articles/322634.php), så sannsynligheten er ikke høy, men 1 av 100 er jo fortsatt sånn at mange kvinner opplever dette i løpet av et år. Du er ikke alene.  

Det er mange grunner til at spontanaborter skjer. Genfeil ved fosteret er den mest vanlige, tror jeg. Det innebærer at den lille aldri kunne blitt levedyktig. Hvis det var grunnen i ditt tilfelle, så spontanaborterte du fordi kroppen din skjønte at noe viktig var galt. Det er også en stor andel spontanaborter legene ikke kan forklare (det er gjort forskning på dette og man finner ikke alltid grunnen).

Ta vare på deg selv og la deg selv sørge.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...