absinthia Skrevet 25. april 2019 #21 Skrevet 25. april 2019 Magda Gad har gjort en prisbeløn serie med reportasjer som er aktuell, når det gjelder dette. https://www.expressen.se/nyheter/longread/darfor-kommer-tiggarna/sv/gheorghe-lamnade-nybyggda-huset-och-djuren-for-att-tigga-i-sverige/ Her er en del harde fakta http://www.childrenleftbehind.eu/countries-of-origin-romania/
Million Skrevet 25. april 2019 #22 Skrevet 25. april 2019 (endret) Jeg kan virkelig ikke fordra de rumenske tiggerne som sitter rundt butikker og sentere her omkring. Når du kommer gående og nærmer deg, er det en innsmigrende tone og "hei hei money plis hello hei". Men så når man passerer uten å stoppe for å gi dem noe, forandrer språket seg og de lirer av seg en rekke ord på morsmålet istedet. Og de er da ikke fullt så innsmigrende i tonen... Jeg er 99,9% sikker på at dette er setninger på linje med "neivel, drittkjerring, gjerrige faen som ikke vil dele" eller noe sånt. Jeg gir aldri penger til tiggere. Både fordi jeg ikke vil, men også fordi jeg aldri har penger (kontanter) på meg. Jeg kan ikke huske sist jeg hadde kontanter i lommeboka. Endret 25. april 2019 av Million 2 1
AnonymBruker Skrevet 25. april 2019 #23 Skrevet 25. april 2019 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Ok?!? Nei vel. Å ja. Gjør ikke jeg frivillig. Oki... Flaks? Hvordan da? Mener romfolk sånne ting? Jaha ja... Lurte på hvordan personlighet de har. Er ikke så opptatt av naboene til folk. Du mener det ja. Litt enig i det første sitatet ditt men er fortsatt nysgjerrig på personligheten deres. Hm... Å herregud. Går det an! Men hvordan var personligheten hans? Å ja. Ok. Anonymkode: 1a109...472 Disse tiggerne er ikke akkurat slanke, så nei, de lider ingen nød. Anonymkode: 91299...743 2
AnonymBruker Skrevet 25. april 2019 #24 Skrevet 25. april 2019 Har ikke møtt på romvesen, jeg. Du mener vel ikke signøynere? Anonymkode: bae6c...925
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå