Gå til innhold

Redd for hva som kommer til å skje i verden

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet en del har den samme frykten som meg og jeg virkelig ikke hva jeg skal gjøre for å bli kvitt denne frykten.

Jeg er født og oppvokst i Norge men foreldrene mine er fra Asia. De kom hit når de var ung og har bodd her siden. For noen dager siden ble Sri Lanka, et land jeg er veldig glad i å reise til bombet. Jeg forventet aldri at lille Sri Lanka skulle bli bombet med tanken på at borgerkrigen ble ferdig i 2009 og alt var stille og fredelig der. Verste er at de gjorde det på en helligdag for de kristne..

Jeg har levd i Norge i mer enn 20 år, og har aldri levd med så stor frykt og vært redd for å gå ut. Tanken på at en som står ved siden av meg skal bære på en selvmordsbombe eller ha en bombe i det hele tatt gjør meg så fryktelig redd. Jeg tør nesten ikke å dra til Oslo på 17.mai en gang. For om de i det hele tatt skal bombe i Norge så blir det på nasjonaldagen da de velger hellige dager gjøre sånt dritt på. Tanken på at jeg skal stå blant en folkemengde og at en skal utløse en bombe gjør meg bare kvalm og redd. Jeg aner virkelig ikke hva jeg skal gjøre. Blir til og med redd når jeg skal ta tog eller være i en folkemengde.. huff.

Jeg har ingenting imot kristne, jøder, muslimer eller hinduer. Jeg respekterer alle likt, uansett religion og hudfarge. 

Men denne verdenen er bare så kjip nå.. savner de tidene der det ikke fantes noe bombing og krig. Er det noen andre som også føler sånn?😥😔

Anonymkode: 8201f...43e

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det som skjedde var ikke så ille og du kan bare ta med ro for det går alltid bra til slutt. 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Hentacruel said:

Det som skjedde var ikke så ille og du kan bare ta med ro for det går alltid bra til slutt. 

Mente jo egentlig ikke bare det som skjedde i Sri Lanka men jo det er jo ille når mennesker dør. Men det skjer i land man minst forventer også, som i Nederland og andre land..

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du savner tidene der det ikke var noen bomber og krig???? Hvor mange millioner år gammel er du? 

Anonymkode: 63066...8b6

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Mente jo egentlig ikke bare det som skjedde i Sri Lanka men jo det er jo ille når mennesker dør. Men det skjer i land man minst forventer også, som i Nederland og andre land..

Det er ikke så ille når mennesker dør altså det skjer faktisk heletiden og selv om sånne angrep skjer rundt omkring i verden så går faren alltid over. 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Du savner tidene der det ikke var noen bomber og krig???? Hvor mange millioner år gammel er du? 

Men åh herregud da du forsto hva jeg mente uansett. Huff glemte at det fantes sånne rare mennesker som plukker opp i alt. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men åh herregud da du forsto hva jeg mente uansett. Huff glemte at det fantes sånne rare mennesker som plukker opp i alt. 

Jeg forstår faktisk ikke hva du mener. Det har alltid vært kriger. Verden er fredeligere nå enn den noen sinne har vært. Det er fakta. Aldri har færre mennesker dødd i krig enn de gjør nå. Så hva er det du mener? 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår deg godt! Er selv blitt engstelig i store folkemengder og særlig med tanke på bomber. Men også redd for å være på feil sted til feil tid og bli knivstukket i kassakøen. 

Ja, jeg er fullstendig klar over at alt dette skjedde før i tiden også. Men nå er alt så nært og veldig fokus på de nyhetene i media.

Anonymkode: fe35e...e5b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
34 minutter siden, Hentacruel skrev:

Det er ikke så ille når mennesker dør altså det skjer faktisk heletiden og selv om sånne angrep skjer rundt omkring i verden så går faren alltid over. 

😂

Anonymkode: e3020...345

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke bekymret for meg selv, men for mine barn. Så mye ondskap og elendighet.

Anonymkode: fb373...f15

AnonymBruker
Skrevet

Selvmordsbombere og terror er ingen frykt for meg, det er veldig liten sjanse for at skjer. Men voldtekt er en veldig stor frykt i meg, 1 av 3 kvinner blir voldtatt så sannsynligheten er ekstremt stor og jeg er mye mer redd for å passere menn enn hva jeg hadde vært av å passere en kvinnelig terrorist i burka. 

Anonymkode: 9b2e7...2ab

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er mer redd for ensomhet ,sykdommer og fremtiden enn for krig i seg selv.

Anonymkode: efab8...768

Skrevet

Jeg skjønner liksom ikke det argumentet at "det skjer så sjelden". Det er oddsen for om en vil overleve OM det skjer. Sjokket og frykten. Jeg tenker på det. Spesielt når jeg tar tog. Terrorister vil vel ramme flest mulig, og da er jo tog osv et mulig mål. 

Jeg lar ikke være å gjøre ting for det. Jeg sitter ikke med angst på toget, eller når jeg er i store folkemengder. Men, tankene streifer meg jo iom at det faktisk kan skje.

Men nå kan det meste skje, og tror det er best å la være å gruble for mye på det. Det hjelper ingenting uansett. 

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvmordsbombere og terror er ingen frykt for meg, det er veldig liten sjanse for at skjer. Men voldtekt er en veldig stor frykt i meg, 1 av 3 kvinner blir voldtatt så sannsynligheten er ekstremt stor og jeg er mye mer redd for å passere menn enn hva jeg hadde vært av å passere en kvinnelig terrorist i burka. 

Anonymkode: 9b2e7...2ab

Idiot.

Anonymkode: 30978...559

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker said:

Idiot.

Anonymkode: 30978...559

Idiot?? Er du klar over hvor vanlig voldtekt er?...tydligvis ikke. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, Tanuki skrev:

Idiot?? Er du klar over hvor vanlig voldtekt er?...tydligvis ikke. 

Ikke 1/3 i alle fall.

Anonymkode: a3919...e75

AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet en del har den samme frykten som meg og jeg virkelig ikke hva jeg skal gjøre for å bli kvitt denne frykten.

Jeg er født og oppvokst i Norge men foreldrene mine er fra Asia. De kom hit når de var ung og har bodd her siden. For noen dager siden ble Sri Lanka, et land jeg er veldig glad i å reise til bombet. Jeg forventet aldri at lille Sri Lanka skulle bli bombet med tanken på at borgerkrigen ble ferdig i 2009 og alt var stille og fredelig der. Verste er at de gjorde det på en helligdag for de kristne..

Jeg har levd i Norge i mer enn 20 år, og har aldri levd med så stor frykt og vært redd for å gå ut. Tanken på at en som står ved siden av meg skal bære på en selvmordsbombe eller ha en bombe i det hele tatt gjør meg så fryktelig redd. Jeg tør nesten ikke å dra til Oslo på 17.mai en gang. For om de i det hele tatt skal bombe i Norge så blir det på nasjonaldagen da de velger hellige dager gjøre sånt dritt på. Tanken på at jeg skal stå blant en folkemengde og at en skal utløse en bombe gjør meg bare kvalm og redd. Jeg aner virkelig ikke hva jeg skal gjøre. Blir til og med redd når jeg skal ta tog eller være i en folkemengde.. huff.

Jeg har ingenting imot kristne, jøder, muslimer eller hinduer. Jeg respekterer alle likt, uansett religion og hudfarge. 

Men denne verdenen er bare så kjip nå.. savner de tidene der det ikke fantes noe bombing og krig. Er det noen andre som også føler sånn?😥😔

Bare slapp av du. Du bor i verdens beste land.

Anonymkode: 993f4...ad8

Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er du klar over at verden har aldri vært så fredelig som den er i dag, Ja det er kriger og slikt og terror. men det var mye mer krig og terror før i tiden enn det er i dag. De aller fleste mennesker på jorden har det mye bedre nå enn noen gang i historien.

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, Aragorn ll Elessar skrev:

Er du klar over at verden har aldri vært så fredelig som den er i dag, Ja det er kriger og slikt og terror. men det var mye mer krig og terror før i tiden enn det er i dag. De aller fleste mennesker på jorden har det mye bedre nå enn noen gang i historien.

Jepp, men storkonflikter bidro til denne statistikken. Sjansen for en random smell hvor som helst er mye større i dag enn noensinne før.

Anonymkode: e3020...345

AnonymBruker
Skrevet

The planet is fine, but the people are fucked...              

Anonymkode: e7e32...041

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...