Gå til innhold

Hva liker du å få til dessert når du er på besøk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sjokoladepudding med vaniljesaus, sjokoladkake, eplekake eller kanelsnurrer. 

AnonymBruker
Skrevet

Elsker dessert!! Alt fra semulepudding, sjokoladepudding, til tiramisu, sjokoladefondant, pavlova, ostekake, sjokolademousse til fruktsalat. Eneste jeg ikke er så begeistra for er pannacotta, som i bunn og grunn er et glass melk med gelatin, oppskrytt spør du meg. 

Anonymkode: 6de5c...c05

• Liker 1
Skrevet

Sjokolademousse, iskrem, pavlova, ostekake, sjokoladefondant, fruktsalat med pisket krem.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker det meste, men gjerne noe med sjokolade. Det jeg ikke liker er såkalte sunne varianter av desserter og kaker. Et familiemedlem driver å lager kaker og dessert og bruker nesten ikke sukker i, for å gjøre kaken sunnere. Smaker ikke godt overhodet. Skal jeg først spise dessert så vil jeg ha skikkelig søt og god dessert. 

Anonymkode: c1deb...845

• Liker 1
Skrevet

Min absolutte favoritt: Krokanfromasj

Ellers:

Rips med vaniljesaus

Semulepudding med rød saus og pisket krem

Kransekake. Georginekake. Lukket valnøtt.

Utsøkt konfekt til kaffen, med en avec, er nydelig.

Slår også et slag for vafler med spennende tilbehør, som fikensyltetøy+ krem og annet mer eksotisk. Må serveres en stund etter middagen, da, så man har mave til å prøve litt forskjellig.

Er ingen sjokoslave, men det meste går ned på dessert-fronten.

Is kommer definitivt sist. Får hverdags-følelse. Som tilbehør til eplekake eller annet varmt bakverk, er det greit.

Skrevet

Ispinne, eller kroneis bare. Det er alltid godt med sorbet også, men lite slår en ispinne asså.

Skrevet

Sunnmørsgodt,alt med sjokolade, bær med is eller vaniljesaus, jeg spiser alt jeg får da :) Elsker dessert :) Men er ikke vant med at kaker er dessert, det er kaffemat for meg.

AnonymBruker
Skrevet

Frukt/fruktsalat. Alt annet enn kake 🤢

Anonymkode: 2b77a...f6a

Skrevet

Pavlova 🤤

AnonymBruker
Skrevet

Marengs eller nylagde vafler.

Anonymkode: 4d39a...0ed

Skrevet

Pai med bær!

Er veldig glad i alt med bær, rørte bær og vaniljeis synes jeg er undervurdert. Bær er friskt og godt og gir en god avslutning i munnen. Sjokoladekaker er også en sikker vinner. Hadde jeg fått servert hjemmelaget tiramisu ville jeg blitt kjempeimponert og fornøyd. 

Skrevet

Alt annet en fruktcotail og is :P
Missforstå meg rett, jeg hadde ikke klagt om noe av det dukket opp. 
Men akkurat de to tingene er ikke favoritter. 
Alt med sjokolade hadde jeg digget.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...