Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

«Alle» andre blir gravide bare de tenker på saken. Jeg hadde en abort sommeren 2017, og orket ikke begynne å prøve igjen før høsten 2018. I desember 2018 hadde jeg en MA og vi har prøvd aktivt siden januar/februar. Nå er enda en venninne gravid uten å egentlig ha prøvd.. det er tilsynelatende ingenting galt med oss, og helsepersonell sier bare at vi skal slappe av.

har noen tips? Jeg drikker generelt lite alkohol, men bør jeg slutte totalt hele måneden? Hva med snus og koffein som det også av og til går i? 

Vi har brukt eggløsningstester, og i følge Flo er syklusen min akkurat der den skal være. 

Mest av alt føler jeg meg mislykket. At alle vet at jeg ikke lykkes.. og alene.. Jeg får det til på alle andre arenaer i livet, fordi jeg jobber hardt og målrettet. Er på alle måter selvstendig og «self-made». Så er det denne, ene, store tingen. 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Unicorn1337 skrev:

«Alle» andre blir gravide bare de tenker på saken. Jeg hadde en abort sommeren 2017, og orket ikke begynne å prøve igjen før høsten 2018. I desember 2018 hadde jeg en MA og vi har prøvd aktivt siden januar/februar. Nå er enda en venninne gravid uten å egentlig ha prøvd.. det er tilsynelatende ingenting galt med oss, og helsepersonell sier bare at vi skal slappe av.

har noen tips? Jeg drikker generelt lite alkohol, men bør jeg slutte totalt hele måneden? Hva med snus og koffein som det også av og til går i? 

Vi har brukt eggløsningstester, og i følge Flo er syklusen min akkurat der den skal være. 

Mest av alt føler jeg meg mislykket. At alle vet at jeg ikke lykkes.. og alene.. Jeg får det til på alle andre arenaer i livet, fordi jeg jobber hardt og målrettet. Er på alle måter selvstendig og «self-made». Så er det denne, ene, store tingen. 

Kjære deg, vi har alle ting vi ikke får til, og noen ganger får vi den onde fæle følelsen, at man ikke strekker til. At du mister er ingen nederlag, det er ikke noe du selv har gjort, men bare naturens gang. Du er ikke alene, mange er i dine sko men som ikke prater om det nettopp for å ikke føle seg "mislykket". For alt du vet så kan mange av disse prøvd lenge.

Anonymkode: eb190...79c

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjære deg, vi har alle ting vi ikke får til, og noen ganger får vi den onde fæle følelsen, at man ikke strekker til. At du mister er ingen nederlag, det er ikke noe du selv har gjort, men bare naturens gang. Du er ikke alene, mange er i dine sko men som ikke prater om det nettopp for å ikke føle seg "mislykket". For alt du vet så kan mange av disse prøvd lenge.

Jeg tror jeg bare trenger å ikke føle meg så alene om dette

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke sikkert det trøster deg så mye, men jeg klarer altså ikke å få en kjæreste engang.. Skulle gjerne hatt en familie jeg også, men jeg får ikke til menn og forhold. Det ser så enkelt ut for alle andre, men det er som en kode jeg ikke klarer å knekke. En litt annen problemstilling enn din, om likevel beslektet. Jeg er også "vellykket" ellers, har det meste annet på stell. 

Du er ikke alene om å føle deg mislykket og alene i allefall. 

Anonymkode: 89e79...abf

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, Unicorn1337 skrev:

Jeg tror jeg bare trenger å ikke føle meg så alene om dette

Og du er ikke alene:) prøv å leve i prøveperioden. Det er lett å se bort fra alt fint og kun fokusere på den ene tingen. Det blir din tur.

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, Unicorn1337 skrev:

Kanskje du stresser for mye med det. Bare ha dere for kostens skyld og glem på en måte at dere prøver

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ikke sikkert det trøster deg så mye, men jeg klarer altså ikke å få en kjæreste engang.. Skulle gjerne hatt en familie jeg også, men jeg får ikke til menn og forhold. Det ser så enkelt ut for alle andre, men det er som en kode jeg ikke klarer å knekke. En litt annen problemstilling enn din, om likevel beslektet. Jeg er også "vellykket" ellers, har det meste annet på stell. 

Du er ikke alene om å føle deg mislykket og alene i allefall. 

Fint svar :) jeg har alt på stell, mann, jobb og barn men er én ting jeg sliter med, en slags kode jeg ikke får knekket på noe helt annet som jeg ikke vil nevne.

AnonymBruker
Skrevet

Du er absolutt ikke alene og jeg kjenner igjen det du beskriver - med at alle irundt popper ut unger her å der. Men følg med på dette forumet og du ser du ikke er alene. Men skjønner du trengte å føle at du ikke var alene om dette. Klem ❤️

Anonymkode: 62d7b...fa1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, lysestake skrev:

Fint svar :) jeg har alt på stell, mann, jobb og barn men er én ting jeg sliter med, en slags kode jeg ikke får knekket på noe helt annet som jeg ikke vil nevne.

Håper du lykkes en dag :) Trist men også godt å vite at vi er flere som sliter med ting. Ingen er perfekte. 

AnonymBruker
Skrevet

Forstår deg godt og er der selv. Får icsi behandling nå og har akkurat sluttet med sprøytene skal ha uttak av eggene om få dager. Vi har prøvd å mange år og det føles som stort tap det å ikke klare den ene store tingen. Er livredd for å miste. Jeg bruker tiden på å stresse ned og jeg orker ikke negative tanker. Negative tanker ødelegger meg så da fyller jeg tiden med å tenke at hvis dette ikke går så f it, jeg slipper mas, jag, ansvar, på en anne side er jeg helt klar for alt også. Det er ikke lett, men tro meg alt er hardt, ingenting i denne verden går raskt og enkelt. For noen går visse ting enkelt, men igjen har alle noe de strever med. 

Anonymkode: 84082...31b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi brukte 3 år på å bli gravide, og når vi fikk spørsmål sa vi bare "det passer ikke akkurat nå" selv om vi prøvde så godt vi kunne. Ingen som har noe med om vi prøver eller ikke - garantert ingen av dem som kan hjelpe oss. Det er sikkert mange slike historier i familien/vennekretsen din også TS, folk liker bare ikke å dele noe så privat.

Anonymkode: 4cf8a...06c

Gjest Sibirstjerne
Skrevet
17 timer siden, Unicorn1337 skrev:

Vil sende deg en klem Ts ❤️ du er ikke alene og jeg forstår veldig godt den følelsen av å kjenne på ensomheten. Opplevde selv en MA for ett par uker siden og det er en sorg som både mannen min og jeg alltid kommer til å kjenne på. Jeg har selv venninner som nylig har fått barn/er gravide. Jeg hadde faktisk termin samtidig som en av venninnene mine, og for meg vil det alltid være en påminnelse av hva som egentlig skulle blitt til. Det er viktig at en har noen å snakke med, det hjelper for meg. 

Jeg er ved godt mot og prøver å tenke fremover, aldri la noe eller noen ta fra deg motet til å fortsette. Jeg håper at det går veien for oss alle, igjen klem til deg og alle dere andre som befinner dere i samme situasjon❤️

AnonymBruker
Skrevet

Du trenger ikke kutte alkohol mellom mens og eggløsning, iallefall. 

Å kutte nikotin helt, skader ihvertfall ikke. 

Du er da langt ifra alene. Du har ikke prøvd spesielt lenge engang, selv om jeg VET at det føles sånn.. Husk at du har krav på hjelp om dere har prøvd aktivt i et år uten klaff. Du har jo ikke prøvd så lenge engang. 90% blir gravid innen et år, det betyr at hele 10% IKKE blir det. 

Selv følte jeg på enorm sorg og fortvilelse over at jeg var evig singel, mens alle andre fikk den ene ungen etter den andre, og jeg ikke engang hadde noen å prøve med. 

Så når jeg endelig fikk meg en mann, og vi hadde vært sammen noen år, og skulle prøve, tok det 6 mnd før jeg ble gravid. Og det føltes som en evighet, og jeg hadde en konstant vond klump i magen av redsel for at det var noe galt med oss. 

Mens hele to kusiner klarte bli uplanlagt gravid på henholdsvis ferietur med villt fremmed tyrker, og halvseriøs vært sammen i to måneder kjæreste... 

Anonymkode: 0cdc4...bfd

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du trenger ikke kutte alkohol mellom mens og eggløsning, iallefall. 

Å kutte nikotin helt, skader ihvertfall ikke. 

Du er da langt ifra alene. Du har ikke prøvd spesielt lenge engang, selv om jeg VET at det føles sånn.. Husk at du har krav på hjelp om dere har prøvd aktivt i et år uten klaff. Du har jo ikke prøvd så lenge engang. 90% blir gravid innen et år, det betyr at hele 10% IKKE blir det. 

Selv følte jeg på enorm sorg og fortvilelse over at jeg var evig singel, mens alle andre fikk den ene ungen etter den andre, og jeg ikke engang hadde noen å prøve med. 

Så når jeg endelig fikk meg en mann, og vi hadde vært sammen noen år, og skulle prøve, tok det 6 mnd før jeg ble gravid. Og det føltes som en evighet, og jeg hadde en konstant vond klump i magen av redsel for at det var noe galt med oss. 

Mens hele to kusiner klarte bli uplanlagt gravid på henholdsvis ferietur med villt fremmed tyrker, og halvseriøs vært sammen i to måneder kjæreste... 

Anonymkode: 0cdc4...bfd

Men tenk så heldig du var da som slapp å bli gravid med en random fyr. 

• Liker 3
Skrevet

Jeg har utdanning og jobb på stell, men har ikke klart å finne den riktige mannen. Trodde det denne siste gangen, men han ville ikke ha barn. Så da ble det slutt - etter over fem år - og jeg har nå ordnet graviditeten alene med en tur til Danmark. Føler meg mislykket fordi jeg ikke klarer å finne en å dele livet med selv om jeg har ønsket det så lenge jeg kan huske. Tror ikke jeg er så håpløs å være og leve sammen med heller. Er ensom. Venner og familie dekker bare ikke det samme behovet som en partner.

Det er så mye som skal funke i livet at vi nesten er dømt til å mislykkes på noe av det, i hvert fall i perioder. Forhåpentligvis får du til graviditeten og jeg får til å finne den riktige mannen. Jeg skjønner veldig godt at det føles ekstremt lenge for deg med prøving igjen og igjen. Alt vi ønsker intenst, men ikke får føles sånn fordi vi tenker så mye på det og fordi det gjør vondt. 

Men som flere over har skrevet: mange får det ikke til før etter en stund. Sannsynligvis går det for dere også. 

Å kutte tobakken helt er nok lurt. Å være hormonell nygravid og samtidig kutte snusen er (i følge ei jeg kjenner godt) jævlig. Bedre å ta snuskuttet før du blir gravid. 

I følge helsenorge, reduseres fruktbarheten både hos menn og kvinner om man drikker alkohol, så det beste er å kutte det helt. Men når man prøver lenge, er det kanskje bra for den mentale helsa å gi seg selv en pause en gang i blant og ta en øl eller tre på en fest mellom mens og eggløsning. 

https://helsenorge.no/gravid/gravid-og-alkohol

«Alkohol reduserer sjansen for å bli gravid

Sjansene for å bli gravid øker hvis du ikke drikker alkohol, fordi alkoholen reduserer fruktbarheten. Det finnes forskning som viser at selv én alkoholenhet daglig kan nedsette fruktbarheten både hos kvinner og menn.»

Jeg sender deg en klem og håper virkelig at det funker for dere snart. ❤️

Skrevet

Mensen om 4 dager, negativ graviditetstest nok en gang. Ingen symptomer og dårlig magefølelse. Samler motivasjon for ny prøvemåned

Skrevet
På 24.4.2019 den 12.06, Sibirstjerne skrev:

Vil sende deg en klem Ts ❤️ du er ikke alene og jeg forstår veldig godt den følelsen av å kjenne på ensomheten. Opplevde selv en MA for ett par uker siden og det er en sorg som både mannen min og jeg alltid kommer til å kjenne på. Jeg har selv venninner som nylig har fått barn/er gravide. Jeg hadde faktisk termin samtidig som en av venninnene mine, og for meg vil det alltid være en påminnelse av hva som egentlig skulle blitt til. Det er viktig at en har noen å snakke med, det hjelper for meg. 

Jeg er ved godt mot og prøver å tenke fremover, aldri la noe eller noen ta fra deg motet til å fortsette. Jeg håper at det går veien for oss alle, igjen klem til deg og alle dere andre som befinner dere i samme situasjon❤️

Tusen takk! Merkelig hvor godt det føles med litt samhold, selv fra vilt fremmede :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...