AnonymBruker Skrevet 23. april 2019 #1 Skrevet 23. april 2019 Noen som har funnet noe som fungerer for bilsyke små? Jenta vår på 9 mnd har begynt å bli ganske kraftig bilsyk. På det verste spruter det ut mengder og det er selvfølgelig forferdelig ubehagelig for henne, i tillegg til at både klær og bilsete blir helt tilgriset. Vi har på henne klær som ikke strammer på magen, passer på at hun ikke nettopp har spist, men heller ikke er for sulten, passer på at hun ikke er for varm. Men likevel kaster hun ofte opp under bilkjøring. Anonymkode: 44c9f...3f0
AnonymBruker Skrevet 23. april 2019 #2 Skrevet 23. april 2019 Bilstol hun sitter høyt i og får god oversikt ut. Sitte i framsetet, de har ofte bedre oversikt ut der. Avkjølt og utluftet bil. Tenk over kjørestil(unngå rask akselerasjon, kraftig oppbremsing, krappe svinger o.l) Plaster på magen, lærreim under bilen(høres merkelig ut, men vel verdt å pøve) Anonymkode: a33e0...d60 2
AnonymBruker Skrevet 23. april 2019 #3 Skrevet 23. april 2019 Stoppe hver 20-30 min. Ikke kjøre særlig svingete vei (=ikke lett i Norge). Ha med klesskift liggende i bilen og legge tynn bomull pledd på henne, sånn at hvis hun først spyr, så minsker du skaden over bilsetet. Og etterhvert kan du ha en bolle i bilen.. Anonymkode: 372b2...c18 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2019 #4 Skrevet 23. april 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Stoppe hver 20-30 min. Ikke kjøre særlig svingete vei (=ikke lett i Norge). Ha med klesskift liggende i bilen og legge tynn bomull pledd på henne, sånn at hvis hun først spyr, så minsker du skaden over bilsetet. Og etterhvert kan du ha en bolle i bilen.. Anonymkode: 372b2...c18 Ja, har med både 2 og 3 skift for å si det sånn.. Hun kan spy etter 10 min eller 1,5 time, så det varierer litt. Og hun spyr også på helt rette strekninger med jevn fart, feks motorvei. Huff håper hun vokser det av deg etterhvert stakkars Anonymkode: 44c9f...3f0
AnonymBruker Skrevet 23. april 2019 #5 Skrevet 23. april 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Bilstol hun sitter høyt i og får god oversikt ut. Sitte i framsetet, de har ofte bedre oversikt ut der. Avkjølt og utluftet bil. Tenk over kjørestil(unngå rask akselerasjon, kraftig oppbremsing, krappe svinger o.l) Plaster på magen, lærreim under bilen(høres merkelig ut, men vel verdt å pøve) Anonymkode: a33e0...d60 Dette med lærreim under bilen nevnte min mor ja, skjønner ikke helt hvordan det virker, men kan jo absolutt forsøkes! Bytter til nytt sete når hun er for stor for baby setet, det er vel ikke så lenge til. Kanskje det kan hjelpe litt ja. Plaster på magen kan vi også prøve er det over navlen det skal sitte? Vanlig plaster? Anonymkode: 44c9f...3f0
AnonymBruker Skrevet 23. april 2019 #6 Skrevet 23. april 2019 Jeg har et sånt barn.. Eldre søsken satt bakovervendt til over 4 år, men dette barnet snudde jeg forover med et lånt sete ved 1,5 år, etter nesten et år med oppkast og hyl selv ved turer til butikken... Og fikk en unge som stortrivdes i bilen. Panisk hyling, stopp på busslommer i hytt og kaniner, stadig klesskift og våt bilstol.. Et barn som krevde at vi hele tiden hadde hender bak for å gi drikke eller smokk... Jeg forsvarer sikkert meg selv og unnskylder pga dårlig samvittighet, men jeg føler det var riktig valg og at det er bedre vi er oppmerksomme sjåfører med fornøyde barn. Men jeg er svært glad for at barnet må nærmer seg fire år, og hadde neppe tilgitt meg selv om noe skjedde. Så, jeg råder ikke til å snu barn for tidlig. Men for oss var det eneste løsning. Vi forsøkte tre forskjellige bakovervendte stoler, har to biler, forsøkte søt av klær, opplagt eller trøtt, metteller sulten eller midt i mellom, sitte ved siden av og leke, god utsikt bakover og til siden, men ingenting hjalp. Anonymkode: cef39...88c
AnonymBruker Skrevet 23. april 2019 #7 Skrevet 23. april 2019 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette med lærreim under bilen nevnte min mor ja, skjønner ikke helt hvordan det virker, men kan jo absolutt forsøkes! Bytter til nytt sete når hun er for stor for baby setet, det er vel ikke så lenge til. Kanskje det kan hjelpe litt ja. Plaster på magen kan vi også prøve er det over navlen det skal sitte? Vanlig plaster? Anonymkode: 44c9f...3f0 Ville byttet sete allerede nå. Stol nr 2 er sikrere fordi man sitter mer rett Anonymkode: 78a67...359
AnonymBruker Skrevet 23. april 2019 #8 Skrevet 23. april 2019 Jeg ville også byttet sete nå. Vi sleit ikke med oppkast men han bare gråt. Når vi byttet sete var det fint å kjøre bil igjen 😊 Anonymkode: 0d50b...932
AnonymBruker Skrevet 24. april 2019 #9 Skrevet 24. april 2019 7 hours ago, AnonymBruker said: Dette med lærreim under bilen nevnte min mor ja, skjønner ikke helt hvordan det virker, men kan jo absolutt forsøkes! Bytter til nytt sete når hun er for stor for baby setet, det er vel ikke så lenge til. Kanskje det kan hjelpe litt ja. Plaster på magen kan vi også prøve er det over navlen det skal sitte? Vanlig plaster? Anonymkode: 44c9f...3f0 Hvorfor ikke bytte nå? Hun er sikkert stor nok. Anonymkode: 046f4...d0a
AnonymBruker Skrevet 24. april 2019 #10 Skrevet 24. april 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor ikke bytte nå? Hun er sikkert stor nok. Anonymkode: 046f4...d0a Hun når ikke helt målene for det andre setet enda, som vi har etter storebror. Men regner med det blir til sommeren. Anonymkode: 44c9f...3f0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå