Gå til innhold

Når jeg vil og ikke han...

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest tin tin

Ja ikke sex altså, men flere barn...

Vi har alt vi kan drømme om. To flotte barn, brukbar økonomi Hjem og hytte biler og begge har inntekt.

Men nå syns jeg det er på tide med den tredie, vil så veldig dele alt dette flotte med et menneske til...

Jeg har hatt så lyst til å dra ut fjæra at jeg begynner å bli helt tussete. (kanskje det er våren)

Nå lurer jeg på om noen har gode forslag til hvordan jeg kan overtale min bedre halvdel til å bli like sikker på at dette er rett som det jeg er...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Bhsiltsk

Vet du, jeg syns faktisk du bør si deg fornøyd med to, jeg. Hvis dere allerede har to flotte barn, som du sier, hvorfor vil du absolutt ha et tredje?

Første reaksjonen min til dette innlegget var faktisk å tenke at jeg håper du heller får råd til hvordan du kan bearbeide deg selv til å være tilfreds med to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste rådet jeg har er at du snakker med din mann om alt det positive dere har opplevd med barna dere allerede har.

Mimre om da de ble født, tiden da de var babyer, deres første ord osv.

Kanskje han blir fristet da...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Violetta

Jeg er enig med de to andre som svarer her. Du kan uansett ikke tvinge din mann til å ønske seg flere barn.

Om du overtaler ham nå risikerer du at han klandrer deg for det siden og at det går ut over både deg og barna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madeline

Det er viktig at dere begge er enige i om dere skal ha flere barn. Så lenge han ikke vil bør du ta tiden til hjelp. Kanskje han endrer mening etterhvert. Får du viljen din uten at han egentlig vil, kan det skape problemer for forholdet. Ellers er jeg enig med Allianca om at du kan prate om alt det koselige dere opplevde med barna når de var små. Etterhvert kan det være at mannen din også får lyst på en til. Men så lenge får du kose deg med de to du har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hvorfor skal det være slik at du skal bearbeide han, for å få samme mening som deg?

Kvinner bestemmer over sin kropp og har alt å si om hun vil beholde barnet når hun er gravid.

Hva om hans ønske blir respektert før du blir gravid?

Om du blir gravid etter å ha mast på han, er det barnet så velkommen som de andre? han er jo "presset" til det.

han har kanse funnet ut at to er nok da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

En venn av meg havna i den situasjonen. De hadde to barn og var ganske fornøyd med det. Men så kom det plutselig en til.. Han er jo selvfølgelig glad i barnet sitt, men har en følelse av å ha blitt lurt. Og det er ikke bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Har ikke noe råd å komme med. Ville bare fortelle at jeg har det på samme måte som deg (eller litt verre). Vi har ett barn og jeg vil gjerne ha et til, men mannen min synes ett er nok dessverre :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tin tin

:-) Takk for mange flotte svar!!

Jeg er nå enig med alle de svarene jeg fikk.

Vil jo ikke ødelegge det fine vi har. Jeg syns nok det er ekstra fint med mange barn siden jeg har mange søsken selv. Han har "bare" en bror. Jeg ser jo fordelene med å ha bare to, da det er lettere å gi de mere av seg selv.

Men jeg kommer nå til å fortsette å ønske å gi de et søsken til eller fler... men ikke for en hvær pris :dagensrose: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...