AnonymBruker Skrevet 23. april 2019 #1 Skrevet 23. april 2019 Så... Jeg har kun en ekskjæreste, og er for øyeblikket i et forhold. Han jeg var sammen med for noen år siden var min første, store kjærlighet. Og jeg hans, selv om hadde hatt en del kjærester før meg, så sa han at jeg var hans første EKTE. Det som han hadde med meg hadde han ikke hatt med noen andre osv. Og det tror jeg egentlig på. Forholdene han hadde hatt før meg hadde ikke vart i mer enn maks 6 måneder. Vårt forhold varte i 4 år, og av og på i 1 år etter det. Vi var fortsatt forelsket etter 3-4 år, men vi hadde så mange problemer ellers at forholdet fungerte bare ikke... Det var jeg som gjorde det slutt. Han tok det tungt. Det gjorde naturligvis jeg også, jeg hadde det helt forferdelig de første ukene etter bruddet, mens han latet som ingenting, men så gikk det opp for han når det endelig hadde begynt å gå over for meg. Merkelig egentlig. Uansett! Vi brøt kontakten når jeg fikk ny kjæreste. Greia er at nå er det en del år siden bruddet, og det er en del år siden vi mistet kontakten, og vi har ikke tatt den opp igjen. Jeg har ikke følelser for han lenger, men skal ærlig innrømme jeg mange ganger savner å prate med han. Han var jo min beste venn i så mange år. Jeg vet han har ny kjæreste, og syns bare det er bra for han. Hadde ikke hatt noe imot om han snakket om henne til meg og hadde ikke hatt noe imot å sett de sammen heller. Men jeg savner humoren vår og bare det å vite om hverandre. Han er venn med alle de andre ekskjærestene sine, og følger alle på sosiale media og liker bildene deres osv. Alle bortsett fra meg. Og det syns jeg er så rart, når forholdet vårt på mange måter var så fint som det var. Og vennskapet vårt, ikke minst. Noen som har tanker rundt hva det kan være? Når vi brøt kontakten ble det litt stygt, for jeg gjorde det ganske brått. Sa jeg hadde fått ny kjæreste og ikke ville snakke mer med han (ettersom han fortsatt prøvde seg på meg, ville ha sex med meg osv, men jeg hadde mistet følelsene). Vi begge visste at det ikke fungerte mellom oss som kjærester, men han ville være venn med meg, men virker ikke som han skjønte hvordan... Og for de som kanskje lurer på hvorfor jeg henger meg opp i dette.. Jeg har ikke venner og han er det nærmeste jeg har kommet en skikkelig god venn siden ungdomsskolen. Har min nåværende kjæreste, men det er det liksom. Når jeg var sammen med eksen hadde jeg noen venninner da også, men de var ikke "gode" venninner.. Anonymkode: 1c5dd...8c1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2019 #2 Skrevet 23. april 2019 Jeg har forøvrig aldri gikk uttrykk for at jeg ikke vil ha noe med han å gjøre! I begynnelsen av mitt nye forhold så ville jeg ikke det nei, men det var jo fordi han bokstavelig talt prøvde seg på meg hele tiden. Vi pratet litt etter noen måneder når han hadde roet seg og resignert, men så snakket vi ikke mer... Plutselig sluttet han å følge meg på sosiale media osv. Er mange spørsmål jeg vil ha svar på, men kanskje jeg må akseptere at jeg ikke får det? Syns det er skummelt å skulle ta kontakt med han igjen, iallefall med tanke på at han har kjæreste nå. Og jeg er redd han skal tro jeg vil noe annet... Men vil jo ikke det. Vil bare vite hvordan han har det. TS Anonymkode: 1c5dd...8c1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2019 #3 Skrevet 23. april 2019 Det der vil ikke lede til noe bra. Hvis du trenger venner er hvem som helst bedre alternativer en akkurat han.. Anonymkode: 4f36b...d16 5
AnonymBruker Skrevet 23. april 2019 #4 Skrevet 23. april 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det der vil ikke lede til noe bra. Hvis du trenger venner er hvem som helst bedre alternativer en akkurat han.. Anonymkode: 4f36b...d16 Ja, det er nok sant. Jeg tror folk blir forvirret når de leser innlegget mitt og kommer til "jeg har ikke venner"... Jeg har jo tenkt å få meg andre venner enn han, MEN jeg syns fortsatt det er rart han ikke vil ha noe med meg å gjøre når han følger alle de andre eksene sine som har kommet videre i livet. Anonymkode: 1c5dd...8c1
RoH Skrevet 23. april 2019 #5 Skrevet 23. april 2019 Er vel hans avgjørelse om han ønsker avstand. Om han tok det tungt syns jeg du skal holde fingra av fatet. 2
AnonymBruker Skrevet 23. april 2019 #6 Skrevet 23. april 2019 First world problems. Anonymkode: bf55e...4c7
AnonymBruker Skrevet 23. april 2019 #7 Skrevet 23. april 2019 4 minutter siden, RoH skrev: Er vel hans avgjørelse om han ønsker avstand. Om han tok det tungt syns jeg du skal holde fingra av fatet. Tro meg, jeg har ikke tenkt å bare plutselig ta kontakt. Det tør jeg ikke! Men har jo lov til å spekulere for det om. Anonymkode: 1c5dd...8c1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2019 #8 Skrevet 23. april 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: First world problems. Anonymkode: bf55e...4c7 Ja. Anonymkode: 1c5dd...8c1
RoH Skrevet 23. april 2019 #9 Skrevet 23. april 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Tro meg, jeg har ikke tenkt å bare plutselig ta kontakt. Det tør jeg ikke! Men har jo lov til å spekulere for det om. Anonymkode: 1c5dd...8c1 Så han kan gå på trynet igjen når du finner deg en ny? 1
Gjest Kritt Skrevet 23. april 2019 #10 Skrevet 23. april 2019 (endret) 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så... Jeg har kun en ekskjæreste, og er for øyeblikket i et forhold. Han jeg var sammen med for noen år siden var min første, store kjærlighet. Og jeg hans, selv om hadde hatt en del kjærester før meg, så sa han at jeg var hans første EKTE. Det som han hadde med meg hadde han ikke hatt med noen andre osv. Og det tror jeg egentlig på. Forholdene han hadde hatt før meg hadde ikke vart i mer enn maks 6 måneder. Vårt forhold varte i 4 år, og av og på i 1 år etter det. Vi var fortsatt forelsket etter 3-4 år, men vi hadde så mange problemer ellers at forholdet fungerte bare ikke... Det var jeg som gjorde det slutt. Han tok det tungt. Det gjorde naturligvis jeg også, jeg hadde det helt forferdelig de første ukene etter bruddet, mens han latet som ingenting, men så gikk det opp for han når det endelig hadde begynt å gå over for meg. Merkelig egentlig. Uansett! Vi brøt kontakten når jeg fikk ny kjæreste. Greia er at nå er det en del år siden bruddet, og det er en del år siden vi mistet kontakten, og vi har ikke tatt den opp igjen. Jeg har ikke følelser for han lenger, men skal ærlig innrømme jeg mange ganger savner å prate med han. Han var jo min beste venn i så mange år. Jeg vet han har ny kjæreste, og syns bare det er bra for han. Hadde ikke hatt noe imot om han snakket om henne til meg og hadde ikke hatt noe imot å sett de sammen heller. Men jeg savner humoren vår og bare det å vite om hverandre. Han er venn med alle de andre ekskjærestene sine, og følger alle på sosiale media og liker bildene deres osv. Alle bortsett fra meg. Og det syns jeg er så rart, når forholdet vårt på mange måter var så fint som det var. Og vennskapet vårt, ikke minst. Noen som har tanker rundt hva det kan være? Når vi brøt kontakten ble det litt stygt, for jeg gjorde det ganske brått. Sa jeg hadde fått ny kjæreste og ikke ville snakke mer med han (ettersom han fortsatt prøvde seg på meg, ville ha sex med meg osv, men jeg hadde mistet følelsene). Vi begge visste at det ikke fungerte mellom oss som kjærester, men han ville være venn med meg, men virker ikke som han skjønte hvordan... Og for de som kanskje lurer på hvorfor jeg henger meg opp i dette.. Jeg har ikke venner og han er det nærmeste jeg har kommet en skikkelig god venn siden ungdomsskolen. Har min nåværende kjæreste, men det er det liksom. Når jeg var sammen med eksen hadde jeg noen venninner da også, men de var ikke "gode" venninner.. Anonymkode: 1c5dd...8c1 Antar du ønsker å høre at han ikke følger deg fordi betydde noe helt spesielt, han er ikke helt ferdig med deg og ønsker derfor avstand. Og kan godt hende har du rett i dette. Uansett er han ikke egnet som din venn, særlig ikke når du er i nytt forhold. Endret 23. april 2019 av Kritt
AnonymBruker Skrevet 23. april 2019 #11 Skrevet 23. april 2019 Kan det hende at han er "venn" på FB med de andre eksene fordi han ønsker å ha de som reserveløsning og/eller fordi de flørter og kanskje har hatt noe på gang mens han er i det nåværende forholdet? Og at han ikke følger deg/er "venn" med deg på FB er fordi du sa så klart fra om at det ikke blir noe mer mellom dere to? Btw: Er de egentlig venner og møtes og slikt? Anonymkode: 11f60...89e
AnonymBruker Skrevet 23. april 2019 #12 Skrevet 23. april 2019 Er de andre eksene single? Det kan også være forklaringen. Anonymkode: 11f60...89e 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2019 #14 Skrevet 23. april 2019 1 time siden, Kritt skrev: Antar du ønsker å høre at han ikke følger deg fordi betydde noe helt spesielt, han er ikke helt ferdig med deg og ønsker derfor avstand. Og kan godt hende har du rett i dette. Uansett er han ikke egnet som din venn, særlig ikke når du er i nytt forhold. Er nok ikke det jeg antyder. Kanskje jeg har dårlig selvinnsikt, og at han ikke satte like stor pris på meg som jeg gjorde på han. Jeg vet ikke, er jo derfor jeg spør. Han har garantert ikke følelser for meg lenger, han er jo sammen med noen andre. 1 time siden, AnonymBruker skrev: Er de andre eksene single? Det kan også være forklaringen. Anonymkode: 11f60...89e Nja, halvparten er i et forhold og noen er faktisk gift og har barn også. Anonymkode: 1c5dd...8c1
Million Skrevet 23. april 2019 #15 Skrevet 23. april 2019 Det er vanskelig å si hvorfor han velger å ikke være venn med deg, men skal jeg tippe, er det fordi han ikke ønsker å rippe opp i gamle sår eller risikere å komme i kontakt med deg igjen. Se bilder av deg, se deg poste noe, få et levende bilde av livet ditt og kjenne savn og sårhet etter det som var. Har man vært ekstra glad i noen, gjør det jo ekstra vondt å tenke på hva som kunne vært... Har selv Den Store Kjærligheten som venn på Facebook, og vi er venner ellers også og treffes noen ganger i året. Men jeg må innrømme at det kan være litt sårt i blant, ettersom jeg sikkert kunne gått inn i et nytt forhold med han i dag, 23 år etter sist gang vi var sammen, mens han ikke kunne det fordi han ikke har sånne følelser for meg lenger. Men jeg vil heller ha han som venn i mitt liv, enn ikke i det hele tatt. Sånn føler jeg det. Men det er mange som ikke orker å være venn med den eksen som betydde ekstra mye. Det er opptil hver enkelt å finne ut om de klarer. Din eks orker antagelig ikke det. Har du sendt han venneforespørsel og fått avslag?
Isaccis Skrevet 23. april 2019 #16 Skrevet 23. april 2019 1 hour ago, Kritt said: Antar du ønsker å høre at han ikke følger deg fordi betydde noe helt spesielt, han er ikke helt ferdig med deg og ønsker derfor avstand. Og kan godt hende har du rett i dette. Uansett er han ikke egnet som din venn, særlig ikke når du er i nytt forhold. Enkelt og pent:)
Gjest C'est Skrevet 23. april 2019 #17 Skrevet 23. april 2019 Når du sier at han tok bruddet tungt og at du vår hans første EKTE kjærlighet, så kan det virke som om grunnen til at han ikke har kontakt med deg er fordi du var noe spesielt. For mange kan det gjøre vondt å ha kontakt etter et brudd. Jeg har kontakt med et par av mine ekser, men ikke med de to som har vært ekte og langvarige. Det hadde for meg blitt feil.
AnonymBruker Skrevet 23. april 2019 #18 Skrevet 23. april 2019 Hmm. Det kan hende. Takk for svar dere. Innser egentlig at jeg bare er så ensom at jeg henger meg opp i teite bagateller og de eneste gode venneforholdene jeg har hatt. Tror jeg bare skal la dette ligge og finne på noe annet. TS Anonymkode: 1c5dd...8c1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå